Byłam ostatnio na pierwszych zajęciach w jednej szkole językowej. Po pierwszych zajęciach dostaliśmy do podpisania umowę (regulamin). Podpisałam. W umowie był punkt, że uczestnik wpłacił zadatek 200 zł (tak też wpłaciłam), a resztę ma dopłacić, ale ma prawo do rezygnacji z zajęć po pierwszych zajęciach.
Napisałam maila do właściciela, że rezygnuję, a on że podpisałam już umowę to i tak muszę zapłacić resztę pieniędzy. To po co punkt w umowie, że mogę zrezygnować po pierwszych zajęciach? Właściciel uważa, że dlatego podpisuje się umowę PO pierwszych zajęciach a nie przed. Ale skoro był taki punkt w umowie to ja myślałam, że mogę wrócić do domu, na spokojnie przemyśleć i jak zrezygnuję to nie będę musiała płacić.
Co teraz? Mam zapłacić tylko dlatego, że podpisałam umowę (w której wyraźnie napisane jest, że można zrezygnować po pierwszych zajęciach?)?
2016-02-18 20:50 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
konto usunięte skomentował/a odpowiedź 2016-02-24 20:26
Umowa o świadczeniu usług językowych zawarta pomiędzy XXX (usługodawca) i YYY (usługobiorca) 1. Przedmiot umowy/ zobowiązania usługodawcy Semestralny kurs języka rosyjskiego w grupie VIP (3-6 uczestników) w wymiarze 1x90 minut o średniej częstotliwości 1 spotkania tygodniowo. Cena kursu …. Zł jest kwotą brutto, która zawiera wszelkie pomoce dydaktyczne oraz monitorin postępów kursanta. Usługodawca jest zobowiązany do wypełnienia harmonogramu całych 14 spotkać oraz rzetelnego wykonania usługi. Termin zajęć jest ustalany kolektywnie drogą korelacji grafików wszystkich słuchaczy z grafikiem trenera językowego. Po ustaleniu terminiu spotkania w danym tygodniu jego zmiana jest niemożliwa przez żadną ze stron. 2. Obowiązki usługobiorcy Minimalna frekwencja w trakcie cyklu spotkań- 75%. ……. 3. Płatność Przed rozpoczęciem zajęć słuchacz jest zobowiązany do uiszczenia zaliczki za kurs. Po pierwszym spotkaniu podejmuje ostateczną decyzję o podjęciu współpracy z usługodawcą i dopłaca do całości kursu lub uiszcza kwotę 200 zł (do 14 dni od pierwszego spotkania). Należność za cały kurs należy uregulować najdalej do 7 spotkania z cyklu (do połowy semestru). 4. Rozwiązanie umowy W wypadku braku chęci do współpracy i podnoszenia swoich kompetencji językowych (niska frekwencja słuchacza, brak pracy własnej, negatywny wynik monitoringu postępu językowego) YYY posiada prawo zawieszenia prawa słuchacza do korzystania z zajęć w ramach cyklu semestralnego bez zwrotu środków wpłaconych za...
Dodano 2013-09-23 00:19 przez mail_leo_45
20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w kore...
Dodano 2013-07-12 09:24 przez konto usunięte
Czy mam obowiązek zapłacić za produkt odesłany po odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa w zawartej umowie?
Produkt kosztował 1 zł, ale ponieważ został otworzony, to mam zapłacić 560 zł. Dodam, że w umowie jest zawarty taki punkt. Czy da się coś z tym zrobić, czy jednak będę mus...
Dodano 2014-10-03 22:41 przez konto usunięte
T-Mobile podwyższył mi taryfę bez mojej wiedzy, twierdząc, że wysłał mi wcześniej o tym informację pisemnie i e-mailem. Podobno zostałem w niej poinformowany, że mogę bez konsekwencji finansowych zerwać umowę w związku z jej zmianą do dnia 1 września.
Problem w tym, że nie dostałem ani e-maila, ani ...
Dodano 2016-09-02 20:13 przez Donia123
Kupiłam okulary korekcyjne, ale po krótkim okresie użytkowania ułamał się zausznik w oprawce. W ramach reklamacji oprawkę naprawiono - prawdopodobnie wymieniono zauszniki. Sytuacja się powtórzyła - ponownie w ramach reklamacji naprawiono oprawkę.Niestety, zausznik złamał się po raz trzeci. Tym razem...
Dodano 2016-08-12 21:32 przez Konrad.,,
Chciałem kupić tylną oś do mojego quada. W internecie a dokładniej na portalu olx znalazłem ofertę, która mówiła o kołach z osią gratis.Gdy przesyłka przyszła okazało się, że nie jest to oś, leczy tylny most, który nie jest mi potrzebny. Sprzedający chyba o tym wiedział i gdy mu to napisałem odpowie...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Konsument na urlopie. Czy wiesz za co i komu płacisz?
Wynajem hulajnogi elektrycznej, powerbanków, rowerów, skuterów czy samochodów może wpędzić nas w finansowe kłopoty. UOKiK ostrzega, że zanim skorzystamy z tego rodzaju usług, powinniśmy dokładnie zapoznać się z zasadami ich ...
Prawa konsumenta 2023 - co się zmieni od 1 stycznia?
1 stycznia 2023 r. wchodzi w życie wiele ważnych dla konsumentów przepisów. Zmiany dotyczą zakupów online i na wyprzedażach, reklamacji wadliwych produktów, zakupów na pokazach handlowych i wycieczkach. Oto poradnik po najważniejszych ...
Zakupy online odzieży i obuwia: jakie skargi konsumentów?
Pandemia COVID-19 i związane z nią ograniczenia w handlu spowodowały znaczny wzrost popularności zakupów online. Niektóre sklepy umożliwiły klientom także wyprzedaż ich szaf. Z jakimi problemami najczęściej spotykają się konsumenci ...
Portale randkowe a prawa konsumenta
Zbliżają się Walentynki. Niektórzy będą szukać swojej drugiej połówki w sieci. Portale randkowe już kuszą swoich potencjalnych klientów. Na co zwrócić uwagę zawierając umowę z takim portalem? Czy możemy od niej odstąpić? Oto ...
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42