20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w korespondencji mailowej.
Sprzedawca poinformował mnie cyt. :"Jest to uroda tego rowerka, sam używam tego modelu i rzeczywiście czasem słychać taki stukot. Myślę, że nie ma się czym przejmować. Jeżeli problem bedzie narastał proszę o informacje".
Podniosłam sprawę po tygodniu po pierwszym zgłoszeniu i mój apel o pomoc został zignorowany. Potem z uwagi na stan zdrowia nie korzystałam z roweru i ponownie podjęłam temat we wrześniu 2012 r. Sprzedawca zaproponował odesłanie do serwisu co też uczyniłam. Po czasie rower został odesłany z informacją o dokonaniu naprawy serwisowej. Nie korzystałam z roweru do początków sierpnia 2013 roku czyli przez bez mała rok. Pierwsze próby wypadły dobrze i wydawało się, że sprzęt jest sprawny i tylko korzystać. Jednakże po paru dniach sytuacja z kakofonią dźwięków z mechanizmu napędowego powróciła z podwójną siłą. Ponownie zwróciłam się z prośbą o przyjęcie roweru do serwisu, informując o swoim podejrzeniu, jakoby w trakcie poprzedniej reklamacji nie dokonano usunięcia usterki, ponieważ problem jest jeszcze poważniejszy. Sprzedawca zaproponował dostarczenie roweru do naprawy reklamacyjnej stwierdzając przy tym cyt.:
"Wracając do poprzedniej usterki roweru, gwarantuje Pani, że był naprawiany, jednak w tych rowerach często się amortyzują części i to jest głównym powodem zgłaszanych reklamacji."
Gdyby w opisie sprzętu oferowanego do sprzedaży była taka informacja, na pewno bym nie dokonała zakupu. Rower z założenia jest sprzętem, którego żywotność jest przewidziana wg mnie na dłużej niż okres objęty gwarancją - pomijając kilkukrotne zgłaszanie go do napraw w czasie jej trwania. Czy mam prawo powołując się na stwierdzenie sprzedawcy domagać się odstąpienia od umowy sprzedaży uznając sprzęt za niezgodny z tą umową?
Z poważaniem,
K. Mikuła
2013-09-26 21:48 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...
Dodano 2013-04-03 22:13 przez Ajakania
Kupiłam telefon w serwisie Allegro. Okazało się, że jest zepsuty, ustaliłam ze sprzedawcą, że mu go odeślę, a on odda go do serwisu. Po dwóch tygodniach ciszy zadzwoniłam do sprzedawcy i dowiedziałam się, że telefon jest w serwisie i nic więcej. Po 22 dniach od wysyłki okazało się, że telefon został...
Dodano 2013-03-03 18:22 przez Mrówka
Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse dochodzić swoich praw o...
Dodano 2016-07-27 16:19 przez konto usunięte
W sklepie Małpka Expres we Wrocławiu (ul. Niedzwiedzia 17), sprzedawca-kierownik sklepu nie przyjął zgłoszonej reklamacji 2-3 min od chwili zakupu napoju Frugo, w którym stwierdziłem przypuszczalnie obecność pleśni.Twierdził, że skoro napój został otwarty za progiem sklepu, to "mogę go sobie w dupę ...
Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090
Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...
Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?
Prawo do złożenia reklamacji w związku z wystąpieniem w towarze wady jest jednym z fundamentalnych praw każdego konsumenta. W stosunku do umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 r. wszystkim konsumentom przysługują cztery niezależne ...
Reklamacja towaru: konsumencie uważaj
- Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...
Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach ...
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42