eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Kolejna reklamacja roweru


2013-09-23 00:19 autor: mail_leo_45

4 805 odsłon

Kolejna reklamacja roweru

20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w korespondencji mailowej.

Sprzedawca poinformował mnie cyt. :"Jest to uroda tego rowerka, sam używam tego modelu i rzeczywiście czasem słychać taki stukot. Myślę, że nie ma się czym przejmować. Jeżeli problem bedzie narastał proszę o informacje".

Podniosłam sprawę po tygodniu po pierwszym zgłoszeniu i mój apel o pomoc został zignorowany. Potem z uwagi na stan zdrowia nie korzystałam z roweru i ponownie podjęłam temat we wrześniu 2012 r. Sprzedawca zaproponował odesłanie do serwisu co też uczyniłam. Po czasie rower został odesłany z informacją o dokonaniu naprawy serwisowej. Nie korzystałam z roweru do początków sierpnia 2013 roku czyli przez bez mała rok. Pierwsze próby wypadły dobrze i wydawało się, że sprzęt jest sprawny i tylko korzystać. Jednakże po paru dniach sytuacja z kakofonią  dźwięków z mechanizmu napędowego powróciła z podwójną siłą. Ponownie zwróciłam się z prośbą o przyjęcie roweru do serwisu, informując o swoim podejrzeniu, jakoby w trakcie poprzedniej reklamacji nie dokonano usunięcia usterki, ponieważ problem jest jeszcze poważniejszy. Sprzedawca zaproponował dostarczenie roweru do naprawy reklamacyjnej stwierdzając przy tym cyt.: 

"Wracając do poprzedniej usterki roweru, gwarantuje Pani, że był naprawiany, jednak w tych rowerach często się amortyzują części i to jest głównym powodem zgłaszanych reklamacji." 

Gdyby w opisie sprzętu oferowanego do sprzedaży była taka informacja, na pewno bym nie dokonała zakupu. Rower z założenia jest sprzętem, którego żywotność jest przewidziana wg mnie na dłużej niż okres objęty gwarancją - pomijając  kilkukrotne zgłaszanie go do napraw w czasie jej trwania. Czy mam prawo powołując się na stwierdzenie sprzedawcy domagać się odstąpienia od umowy sprzedaży uznając sprzęt za niezgodny z tą umową?

Z poważaniem,

K. Mikuła

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-09-26 21:48 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting

    Zawsze ma Pani prawo do reklamacji towaru a w razie nie spełnienia warunków odstąpienia od umowy. Nawiązując do stwierdzenia sprzedawcy to amortyzuje się majątek, natomiast części się zużywają.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • zodiak

    Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Witam,
    Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...

  • Ajakania

    Dodano 2013-04-03 22:13 przez Ajakania

    Ile czasu ma sprzedawca na rozpatrzenie reklamacji?

    Kupiłam telefon w serwisie Allegro. Okazało się, że jest zepsuty, ustaliłam ze sprzedawcą, że mu go odeślę, a on odda go do serwisu. Po dwóch tygodniach ciszy zadzwoniłam do sprzedawcy i dowiedziałam się, że telefon jest w serwisie i nic więcej. Po 22 dniach od wysyłki okazało się, że telefon został...

  • Mrówka

    Dodano 2013-03-03 18:22 przez Mrówka

    Odmowa reklamacji.

    Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse dochodzić swoich praw o...

  • konto usunięte

    Dodano 2016-07-27 16:19 przez konto usunięte

    Odmowa przyjęcia reklamacji

    W sklepie Małpka Expres we Wrocławiu (ul. Niedzwiedzia 17), sprzedawca-kierownik sklepu nie przyjął zgłoszonej reklamacji 2-3 min od chwili zakupu napoju Frugo, w którym stwierdziłem przypuszczalnie obecność pleśni.Twierdził, że skoro napój został otwarty za progiem sklepu, to "mogę go sobie w dupę ...

  • ela8090

    Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090

    Zakup dla firm a prawo do reklamacji

    Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...

  • Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    Prawo do złożenia reklamacji w związku z wystąpieniem w towarze wady jest jednym z fundamentalnych praw każdego konsumenta. W stosunku do umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 r. wszystkim konsumentom przysługują cztery niezależne ...

  • Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    - Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...

  • Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu

    Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu

    Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania