2016-09-02 20:13 autor: Donia123
3 706 odsłon
Kupiłam okulary korekcyjne, ale po krótkim okresie użytkowania ułamał się zausznik w oprawce. W ramach reklamacji oprawkę naprawiono - prawdopodobnie wymieniono zauszniki. Sytuacja się powtórzyła - ponownie w ramach reklamacji naprawiono oprawkę.
Niestety, zausznik złamał się po raz trzeci. Tym razem zwróciłam się z żądaniem zwrotu pieniędzy, jednakże sprzedawca odmawia, powołując się na przepisy o produktach medycznych. Czy w przypadku okularów nie można odstąpić od umowy, czyli żądać zwrotu gotówki ze względu na nieudane reklamacje i znaczne niedogodności (art. 8 ust. 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej)?
2016-09-03 23:55 autor odpowiedzi: bobby11
Donia123 skomentował/a odpowiedź 2016-09-04 11:34
Najlepiej nie zabierać głosu, kiedy nie ma się nic ciekawego do powiedzenia. Optyk uznał reklamację złamanego zausznika, bo materiał z którego był zrobiony był słabej jakości. Pytanie skierowane jest do eksperta w dziedzinie prawa konsumenckiego, a nie do kogoś kto nie zna się na rzeczy, za to czuje potrzebę pouczania innych.
Dodano 2016-08-12 21:32 przez Konrad.,,
Chciałem kupić tylną oś do mojego quada. W internecie a dokładniej na portalu olx znalazłem ofertę, która mówiła o kołach z osią gratis.Gdy przesyłka przyszła okazało się, że nie jest to oś, leczy tylny most, który nie jest mi potrzebny. Sprzedający chyba o tym wiedział i gdy mu to napisałem odpowie...
Dodano 2013-06-13 16:00 przez konto usunięte
Ile jest czasu na odesłanie produktu, jeśli był to zakup przez internet i odstąpiono od umowy?
Dodano 2016-07-27 16:19 przez konto usunięte
W sklepie Małpka Expres we Wrocławiu (ul. Niedzwiedzia 17), sprzedawca-kierownik sklepu nie przyjął zgłoszonej reklamacji 2-3 min od chwili zakupu napoju Frugo, w którym stwierdziłem przypuszczalnie obecność pleśni.Twierdził, że skoro napój został otwarty za progiem sklepu, to "mogę go sobie w dupę ...
Dodano 2016-07-21 10:32 przez konto usunięte
Witam,kupiłam na allegro rzecz dla dziecka, okazało się produktem z Chin i bałam się, że zaraz się rozleci. Zreszta na takie wyglądało. Wysłałam odstąpienie od umowy wraz z kopią faktury, ponieważ o takową poprosiłam wraz z rzeczą, którą kupiłam. Wcześniej wysłałam mailem do tej firmy odstąpienie od...
Dodano 2015-09-09 15:11 przez monish
Witam serdecznie,zamówiłam na allegro karykaturę. Umówiłam się z Panią, że wyśle ją w poniedziałek. Jak się okazuje wysłała ją dopiero w czwartek, prezent był potrzebny na sobotę, a dotarł do mnie dopiero w poniedziałek.Obrazek doszedł do mnie cały pognieciony i kompletnie nienadający się na prezent...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową
Jeśli sprzedawca sprzedał konsumentowi towar niezgodny z umową, kupującemu przysługują pewne uprawnienia unormowane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
Zakupy online odzieży i obuwia: jakie skargi konsumentów?
Pandemia COVID-19 i związane z nią ograniczenia w handlu spowodowały znaczny wzrost popularności zakupów online. Niektóre sklepy umożliwiły klientom także wyprzedaż ich szaf. Z jakimi problemami najczęściej spotykają się konsumenci ...
Nieudane prezenty świąteczne? Nic straconego!
Już za chwilę święta, podczas których tradycyjnie już Polacy obdarowywać będą najbliższych podarkami. Niestety. Praktyka pokazuje, że prezenty świąteczne to często źródło kłopotów. Co zrobić, jeśli nie trafią do nas przed ...
E-commerce pod presją. Nadchodzi nowa ustawa konsumencka
Polski e-commerce rozwija się niezwykle prężnie, a rosnąca aktywność kupujących przez internet wskazuje, że ta sytuacja raczej nie ulegnie zmianie. Zmianie ulega natomiast rzeczywistość, w jakiej przychodzi funkcjonować ...
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42