eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Nieprzyjęcie reklamacji


2015-10-18 07:18 autor: irekun

1 969 odsłon

Nieprzyjęcie reklamacji

Szkoła publiczna kupiła maszynę sprzątającą o wartości ponad 17 tys. zł, która w okresie gwarancji uległa zepsuciu. Sprzedawca i zarazem serwisant nie przyjmuje do wiadomości, że maszyna wróciła po naprawie z tą samą usterką. Nie odpowiada na telefony i e-maile oraz unika kontaktu.

Z jakich narzędzi może skorzystać szkoła aby wymóc na nieuczciwym sprzedawcy wywiązanie się z warunków gwarancji?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-10-18 13:05 autor odpowiedzi: Monika Rucka-Peryt

    Korzystacie Państwo z gwarancji czy z rękojmi ? 
    Należy formalnie zgłosić niezgodność z umową urządzenia i swoje roszczenia (naprawa, wymiana, zwrot pieniędzy). Telefoniczy czy @ kontakt nie jest wystarczający i jak widac nieskuteczny.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • eXtreme9

    Dodano 2013-08-05 23:10 przez eXtreme9

    Wymiana produktu na wolny od wad. Od czego zacząć?

    Zakupiłem domek drewniany (ogrodowy). Od początku były problemy z jego budową,(krzywy dach, źle przybity gont, kolor), domek stoi niecałe 4 miesiące a już ma mnóstwo wypaczeń, szczelin między deskami, a sprzedawca zapewniał mnie, że drewno jest maksymalnie wysuszone. Gwarancje mam na 12 miesięcy od ...

  • zodiak

    Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Witam,
    Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...

  • ela8090

    Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090

    Zakup dla firm a prawo do reklamacji

    Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...

  • Rikki77

    Dodano 2013-10-12 17:33 przez Rikki77

    Czy możliwy jest zwrot towaru po 1,5 miesiąca od kupna?

    Kupiłam golarkę, którą wypróbowałam parę razy i kompletnie nie spełniła moich oczekiwań. Odłożyłam ją na bok. Z racji, że kosztowała mnie prawie 100 zł pomyślałam o zwrocie. Mam na nią gwarancję na okres 2 lat. Czy uda mi się ją zwrócić?

  • groszek1312

    Dodano 2017-07-08 10:29 przez groszek1312

    Uszkodzona kuchenka kupiona ze sklepu internetowego

    Dzień dobry,w dniu 5 lipca odebrałam kuchenkę gazową emaliowaną zakupioną w sklepie internetowym. Opakowanie ze styropianu było całe, nie nosiło podejrzanych uszkodzeń. Klapa szklana w całości, piekarni szklany w całości. Po rozpakowaniu wizualnie bez dotykania wszystko fajnie, ale w momencie dotyka...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    Prawo do złożenia reklamacji w związku z wystąpieniem w towarze wady jest jednym z fundamentalnych praw każdego konsumenta. W stosunku do umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 r. wszystkim konsumentom przysługują cztery niezależne ...

  • Naprawa samochodu - prawo do reklamacji

    Naprawa samochodu - prawo do reklamacji

    Przedsiębiorca korzystający z usług serwisu samochodowego w ramach prowadzonej przez siebie działalności znajduje się w mniej korzystnej sytuacji od przysłowiowego Kowalskiego, który jako konsument podlega szczególnej ochronie prawnej ...

  • Prawa konsumenta: reklamacja czy zwrot towaru?

    Prawa konsumenta: reklamacja czy zwrot towaru?

    Reklamacja, a może zwrot zakupionego sprzętu na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej – z jakich praw przysługujących konsumentom można korzystać, gdy zakupiony towar ulegnie awarii, odbiega od tego co było nam ...

  • Reklamacja towaru nie musi być koszmarem

    Reklamacja towaru nie musi być koszmarem

    Nie lubimy reklamacji. Konsumentom kojarzą się one zazwyczaj z niechętnymi sprzedawcami, którzy zrobią wszystko by odprawić ich z kwitkiem. Przedsiębiorców przyprawia o ból głowy sama myśl o spotkaniu z roszczeniowym klientem, który ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania