eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Usuwanie wad fabrycznych po okresie gwarancyjnym


2018-12-18 19:43 autor: jarko5

1 435 odsłon

Usuwanie wad fabrycznych po okresie gwarancyjnym

Jestem właścicielem samochodu Kia Ceed z 2014 r. (gwarancja na 7 lat lub 150 000 km przebiegu). W momencie zakupu auto miało przejechane 144 tys. km, auto było serwisowane przez pierwszego właściciela zgodnie z zapisami w gwarancji oraz był wykonany przegląd przedzakupowy w serwisie, które do niedawna było ASO.

Jeszcze przed upływem 150 000 km wymieniane było sprzęgło w ASO i nikt w serwisie nie wspomniał o konieczności wykonania przeglądu gwarancyjnego. Jakieś 5-6 tygodni temu (przebieg 156 000 km) ujawniła się usterka lampy świateł dziennych, jak się okazało typowa dla tego modelu. Usterka nienaprawialna, konieczność wymiany całej lampy.

Kia Polska definiuje usterkę jako wadę fabryczną, jednak odmawia wymiany wadliwej lampy w ramach "gestu handlowego" czy też akcji serwisowej ze względu na brak przeglądu gwarancyjnego przy 150 000 km (dokładnie nazywa to zaprzestaniem regularnego serwisowania pojazdu w ASO chociaż tak jak wspominałam naprawiane było odpłatnie w ASO). Czy mimo nazwania usterki wadą fabryczną słusznie importer odmawia naprawy/wymiany wadliwej części?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2019-02-05 21:56 autor odpowiedzi: Paweł Śnieg - Mediator

    Witam,
    zgodnie z przedstawionymi przez Pana informacjami zakończył się okres gwarancyjny. "Pilnowanie" terminów przeglądów zgodnie z ich harmonogramem leży po Pana stronie.
    Pozdrawiam.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • lidia13

    Dodano 2018-11-09 13:43 przez lidia13

    Okulary na gwarancji

    Trzy miesiące temu kupiłam okulary firmy Hugo Boss. Otrzymałam na nie dożywotnią gwarancję. W trakcie użytkowania uległam wypadkowi. W okularach odłamał się zausznik. Oddałam do naprawy, za którą chciałam zapłacić. Naprawa miała polegać na wymianie zausznika. Po miesiącu optyk poinformował mnie, że ...

  • atteks

    Dodano 2018-07-27 13:34 przez atteks

    Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    Kupiłam w sklepie internetowym telefon, od razu złożyłam rezygnację, jednak pieniądze już zapłaciłam za towar. Zaczęłam się upominać o zwrot i wtedy sklep internetowy zmienił dane właściciela na stronie.Czy mogę zgłosić to PIP aby skontrolowali właściciela sklepu? Potwierdzenie zapłaty mam na firmę ...

  • Justyna

    Dodano 2018-06-21 15:41 przez Justyna

    Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?

    Dzień dobry,kupiłam torebkę w czerwcu, po dwóch miesiącach torebka, a dokładnie łańcuch służący  jako pasek koloru srebrnego zaczął się wycierać i brudzić ubranie. Złożyłam reklamację, ale dostałam odpowiedź, że zamki i ozdoby oraz łańcuszki nie podlegają reklamacji.Proszę o odpowiedź, czy sprzedawc...

  • Dżordż

    Dodano 2020-03-26 12:12 przez Dżordż

    Niedotrzymanie terminu realizacji dostarczenia mebli

    Witam,w skrócie, zamówiłem w pewnym sklepie meble na kwotę 3000 zł, wpłacając zaliczkę w wysokości 1500 zł. Termin realizacji był określony na początek lutego, a meble dopiero co przyjechały do sklepu. Nie udało mi się porozumieć ze sklepem ani w formie dialogu, ani przez BOK co do rekompensaty w zw...

  • SwiadomyObywatel

    Dodano 2018-09-09 01:45 przez SwiadomyObywatel

    Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość

    Kupiłem przedmiot na znanym ogolnopolskim portalu z dostawą własną sprzedającego (nie kurierem). W rażący sposób naruszył zasadę swojego regulaminu, dotycząca tej właśnie dostawy, ponieważ nie dostarczył towaru w wyznaczonym przez samego siebie terminie. Dodatkowo kupując (jednocześnie zgadzając się...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Wakacyjne reklamacje - ile poczekamy na odpowiedź?

    Wakacyjne reklamacje - ile poczekamy na odpowiedź?

    Wakacje to sezon wyprzedaży i podróży. Korzystamy wtedy z wielu usług, z których nie zawsze jesteśmy zadowoleni. Zmusza nas to do złożenia reklamacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, w jakim terminie przedsiębiorcy z różnych ...

  • Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    - Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...

  • Reklamacja bez paragonu? To łatwiejsze niż myślisz

    Reklamacja bez paragonu? To łatwiejsze niż myślisz

    Kupujesz obuwie, sprzęt RTV, czy upragnioną sofę. Dostajesz paragon. Od tej chwili dmuchasz i chuchasz i na to co kupiłeś, i na… paragon. Bo – jak informują sprzedawcy – bez paragonu o potencjalnej reklamacji możesz zapomnieć. Dlatego ...

  • Zimowe wyprzedaże: porady UOKiK

    Zimowe wyprzedaże: porady UOKiK

    Ufaj rozsądkowi, rzadziej emocjom. Porównuj oferty w wielu sklepach. Sprawdzaj cenę zarówno na metce, jak i przy kasie. Co jeszcze warto wiedzieć? O prawach i obowiązkach korzystających z sezonowych obniżek przypomina Urząd Ochrony ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania