eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Szkoła językowa - umowa


2016-02-18 14:55 autor: konto usunięte

3 358 odsłon

Szkoła językowa - umowa

Byłam ostatnio na pierwszych zajęciach w jednej szkole językowej. Po pierwszych zajęciach dostaliśmy do podpisania umowę (regulamin). Podpisałam. W umowie był punkt, że uczestnik wpłacił zadatek 200 zł (tak też wpłaciłam), a resztę ma dopłacić, ale ma prawo do rezygnacji z zajęć po pierwszych zajęciach.

Napisałam maila do właściciela, że rezygnuję, a on że podpisałam już umowę to i tak muszę zapłacić resztę pieniędzy. To po co punkt w umowie, że mogę zrezygnować po pierwszych zajęciach? Właściciel uważa, że dlatego podpisuje się umowę PO pierwszych zajęciach a nie przed. Ale skoro był taki punkt w umowie to ja myślałam, że mogę wrócić do domu, na spokojnie przemyśleć i jak zrezygnuję to nie będę musiała płacić.

Co teraz? Mam zapłacić tylko dlatego, że podpisałam umowę (w której wyraźnie napisane jest, że można zrezygnować po pierwszych zajęciach?)?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-02-18 20:50 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting

    Ważne sa zapisy w umowie, których Pani nie przedstawiła. Proponuję z umową udac sie do prawnika i wyjasnic całą sytuację.

    kejti25

    konto usunięte skomentował/a odpowiedź 2016-02-24 20:26

    Umowa o świadczeniu usług językowych zawarta pomiędzy XXX (usługodawca) i YYY (usługobiorca) 1. Przedmiot umowy/ zobowiązania usługodawcy Semestralny kurs języka rosyjskiego w grupie VIP (3-6 uczestników) w wymiarze 1x90 minut o średniej częstotliwości 1 spotkania tygodniowo. Cena kursu …. Zł jest kwotą brutto, która zawiera wszelkie pomoce dydaktyczne oraz monitorin postępów kursanta. Usługodawca jest zobowiązany do wypełnienia harmonogramu całych 14 spotkać oraz rzetelnego wykonania usługi. Termin zajęć jest ustalany kolektywnie drogą korelacji grafików wszystkich słuchaczy z grafikiem trenera językowego. Po ustaleniu terminiu spotkania w danym tygodniu jego zmiana jest niemożliwa przez żadną ze stron. 2. Obowiązki usługobiorcy Minimalna frekwencja w trakcie cyklu spotkań- 75%. ……. 3. Płatność Przed rozpoczęciem zajęć słuchacz jest zobowiązany do uiszczenia zaliczki za kurs. Po pierwszym spotkaniu podejmuje ostateczną decyzję o podjęciu współpracy z usługodawcą i dopłaca do całości kursu lub uiszcza kwotę 200 zł (do 14 dni od pierwszego spotkania). Należność za cały kurs należy uregulować najdalej do 7 spotkania z cyklu (do połowy semestru). 4. Rozwiązanie umowy W wypadku braku chęci do współpracy i podnoszenia swoich kompetencji językowych (niska frekwencja słuchacza, brak pracy własnej, negatywny wynik monitoringu postępu językowego) YYY posiada prawo zawieszenia prawa słuchacza do korzystania z zajęć w ramach cyklu semestralnego bez zwrotu środków wpłaconych za...

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • mail_leo_45

    Dodano 2013-09-23 00:19 przez mail_leo_45

    Kolejna reklamacja roweru

    20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w kore...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-07-12 09:24 przez konto usunięte

    Miejsce zawarcia umowy i odstąpienie od umowy a zapłata za zwrócony produkt

    Czy mam obowiązek zapłacić za produkt odesłany po odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa w zawartej umowie?
    Produkt kosztował 1 zł, ale ponieważ został otworzony, to mam zapłacić 560 zł. Dodam, że w umowie jest zawarty taki punkt. Czy da się coś z tym zrobić, czy jednak będę mus...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-10-03 22:41 przez konto usunięte

    Zmiana treści umowy a brak informacji o zmianie. Operator twierdzi, że informację dostarczył

    T-Mobile podwyższył mi taryfę bez mojej wiedzy, twierdząc, że wysłał mi wcześniej o tym informację pisemnie i e-mailem. Podobno zostałem w niej poinformowany, że mogę bez konsekwencji finansowych zerwać umowę w związku z jej zmianą do dnia 1 września.
    Problem w tym, że nie dostałem ani e-maila, ani ...

  • Donia123

    Dodano 2016-09-02 20:13 przez Donia123

    Czy można żądać zwrotu pieniędzy za reklamowane okulary?

    Kupiłam okulary korekcyjne, ale po krótkim okresie użytkowania ułamał się zausznik w oprawce. W ramach reklamacji oprawkę naprawiono - prawdopodobnie wymieniono zauszniki. Sytuacja się powtórzyła - ponownie w ramach reklamacji naprawiono oprawkę.Niestety, zausznik złamał się po raz trzeci. Tym razem...

  • Konrad.,,

    Dodano 2016-08-12 21:32 przez Konrad.,,

    Niezgodność towaru z umową. Czy mogę odzyskać pieniądze?

    Chciałem kupić tylną oś do mojego quada. W internecie a dokładniej na portalu olx znalazłem ofertę, która mówiła o kołach z osią gratis.Gdy przesyłka przyszła okazało się, że nie jest to oś, leczy tylny most, który nie jest mi potrzebny. Sprzedający chyba o tym wiedział i gdy mu to napisałem odpowie...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Bezpłatny okres próbny może być pułapką dla sprzedawców

    Bezpłatny okres próbny może być pułapką dla sprzedawców

    Jeśli przedsiębiorca oferuje bezpłatny okres próbny, który po zakończeniu automatycznie przekształca się w abonament płatny, musi poinformować klienta o jego prawie do odstąpienia od umowy w sposób jasny, zrozumiały i dokładny. W ...

  • Konsument na urlopie. Czy wiesz za co i komu płacisz?

    Konsument na urlopie. Czy wiesz za co i komu płacisz?

    Wynajem hulajnogi elektrycznej, powerbanków, rowerów, skuterów czy samochodów może wpędzić nas w finansowe kłopoty. UOKiK ostrzega, że zanim skorzystamy z tego rodzaju usług, powinniśmy dokładnie zapoznać się z zasadami ich ...

  • 7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i ...

  • Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena

    Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena

    24 listopada przypada tegoroczny Black Friday. Jednak już teraz sklepy proponują różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach Black Weeks. Z tej okazji UOKiK przypomina, w jaki sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być prezentowana ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania