eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Czy mogę żądać wymiany lub zwrotu pieniędzy?


2015-09-25 22:13 autor: Bibel7

1 776 odsłon

Czy mogę żądać wymiany lub zwrotu pieniędzy?

Witam,

kupiłem rower carbonowy z wadą ukrytą, to znaczy mocowanie koła w tylnych widełkach jest niesymetryczne przez co koło leży w widelcu krzywo. Jest to bardo mało zauważalne lecz jest w tej klasie roweru i wydane moje pieniądze w kwocie prawie 8000 zł.

Rower był sprzedawany jako używany, lecz mam fakturę zakupu i jest to normalnie działający sklep internetowy. Właściciel daje 6-miesięczną gwarancję na ramę, ale nie chciałbym aby było coś w tej ramie grzebane.

Czy mogę się domagać wymiany towaru na inny lub zwrot pieniędzy? Rower używany już od trzech miesięcy, ale wadę została wykryta w tym tygodniu.

Proszę o pomoc.

Pytanie zaktualizowano 2015-09-26 00:25

TO JEST STANOWISKO SPRZEDAWCY A JA NIE CHCE MIEC KOMBINOWANEJ RAMY"Zarówno w Colnago jak i Sikorski w Krakowie muszą dostać ramę, aby ją 
sprawdzić i wydać opinię. Trzeba ją więc wysłać do Krakowa albo zabiorę 
ją do Włoch jak pojadę.
W Krakowie odpowiedzieli, że jeżeli symetryczność jest do poprawienia, 
to ją zrobią, a jeżeli nie to trzeba ja oddać do producenta. Czekam na 
decyzję co robimy."

Pytanie zaktualizowano 2015-09-28 19:43

Witam czy ktoś mi pomoże.Bardzo proszę o porade.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2014-01-23 16:16 przez konto usunięte

    Reklamacja towaru przerobionego

    Kupiłam sukienkę w sklepie internetowym. Była za długa i krawcowa mi ją skróciła. Niestey po pierwszym praniu (w temp. niższej niż na metce), jedna strona sukienki jest krótsza. Chciałabym złożyć reklamację, ale nie wiem czy mi ją uwzględnią, bo ingerowałam w nią. Czy to prawda, że mogą nie przyjąć ...

  • PM

    Dodano 2013-11-24 12:34 przez PM

    Reklamacja, zwrot towaru i zwrot pieniędzy

    Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o zaciągnięciach dziurze i i...

  • monika124

    Dodano 2016-11-05 06:21 przez monika124

    Brak odpowiedzi na reklamację po 14 dniach

    Dzień dobry, 20 dni temu oddałam do reklamacji wadliwy produkt i poprosiłam o zwrot pieniędzy. Do dnia dzisiejszego nie dostałam odpowiedzi ze sklepu o ich stanowisku.Proszę o informację, czy jeśli w tym przypadku upłynął termin 14 dni od złożenia reklamacji mogę żądać jej uznania, czyli zwrotu pien...

  • kasiabbb

    Dodano 2016-10-11 15:10 przez kasiabbb

    Czy mogę odstąpić od umowy kupna lodówki i wymienić towar na wolny od wad?

    Witam,mam prośbę o pomoc otóż... Kupilam lodówkę za gotówkę w sklepie stacjonarnym w niedzielę, zapłaciłam również za transport i została dostarczona w środę trzy dni później. Panowie serwisanci wnieśli i podpisałam protokół, że nie ma żadnych wad widocznych, jednakże dopiero w sobotę usiłowałam ją ...

  • asts1

    Dodano 2013-10-08 10:20 przez asts1

    Wady ukryte

    Witam,
    kupiłem używane urządzenie kosmetyczne od firmy z fakturą VAT. Już podczas montażu urządzenia w gabinecie okazało się, że obudowa jest w kolorze innym niż uzgodniony, a do tego kilka elementów jest uszkodzonych. W związku z tym umowiliśmy się że te elementy niezgodne z umową i uszkodone zosta...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa

    Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa

    W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach ...

  • Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?

    Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?

    W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i ...

  • Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...

  • Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    - Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania