Czy możliwe jest ponoszenie odpowiedzialności materialnej w wyniku inwentaryzacji, jeśli przyjmując się do pracy nie była przy mnie przeprowadzona inwentaryzacja, a dostałam do podpisania papiery o wspólnej odpowiedzialności? Poza tym w trakcie pracy były zmiany pracowników bez przeprowadzania inwentaryzacji. Dodam że nie pracuję obecnie w tym zakładzie pracy, a przychodzą do mnie pisma o obowiązku uregulowania niedoboru inwentaryzacyjnego powstałego w czasie zatrudnienia.
Joasia
2012-08-07 21:01 autor odpowiedzi: mia70
2012-08-08 16:26 autor odpowiedzi: Joasiasa
2012-08-08 19:27 autor odpowiedzi: mia70
2012-08-08 21:56 autor odpowiedzi: Joasiasa
2012-08-09 10:16 autor odpowiedzi: mia70
Witam,
czy ma Pani moze taki zapis w umowie:
Pracownik może odstąpić od niniejszej umowy:
1) w terminie 3 dni od daty powzięcia wiadomości o stwierdzeniu niedoboru - ze skutkiem na przyszłość; inwentaryzacja w takiej sytuacji winna zostać rozpoczęta w ciągu 7 dni od daty odstąpienia;
2) niezwłocznie, ze skutkiem na przyszłość, jeżeli Pracodawca, mimo żądania Pracownika uzasadnionego nieprawidłowym wykonywaniem obowiązków związanych z pieczą nad mieniem przez innego Pracownika objętego umową, nie rozpoczął inwentaryzacji w terminie 7 dni.
lub
W przypadku wypowiedzenia umowy lub odstąpienia od niej Pracownik ponosi określoną odpowiedzialność za szkodę, której powstanie stwierdzono do dnia zakończenia inwentaryzacji pod warunkiem, że inwentaryzacja zostanie rozpoczęta w terminie. Pracownik wolny jest od odpowiedzialności od dnia, w którym przestała go wiązać niniejsza umowa.
Dlatego pytałam Panią czy ma Pani jakiś dokument bądź notatkę z podpisem świadka iż zgłąszała Pani chęć uczestnictwa w inwentaryzacji badź żadanie jej przeprowadzenia, proszę się uzbroić w cierpliwość i poszukac jeszcze moze w pamięci czegoś co może pomóc, pozdrawiam
Dodano 2013-12-30 21:18 przez folia20061
Witam,
problem polega na tym, iż w wyniku inwentaryzacji wynikły braki towarów za 150 tys. zł do tego nad stan za 50 tys zł. Mamy podpisaną w całej firmie odpowiedzialność materialną. Firma podzielona jest jakby na 2 działy, na jednym wyszło wszystko ok, a na moim są takie braki. Szef stwierdził, że...
Dodano 2012-08-17 01:21 przez aluśkak
zostałam zwolniona z pracy, i w tym dniu przeprowadzono inwentaryzację, jak się spodziewałam wystąpił duży niedobór. W tej chwili zakład pracy przysłał mi zawiadomienie o terminie siedmiu dni na zapłacenie, kwota jest spora 1224 zł, pracuje tymczasowo i nie mam pomysłu jak wybrnąć z sytuacji, dodatk...
Dodano 2014-02-13 11:03 przez Ale Ksandra
Witam,
pracuję w sklepie, gdzie w 2011 była przeprowadzana inwentaryzacja, która zakończyła się spłatą. Kwota została rozdzielona na 6 rat. Oczywiście od tamtego czasu do tej pory było ich jeszcze wiele. Mój problem polega na tym, że w tym miesiącu został potrącony mi niedobór za 2011 rok, ponieważ ...
Dodano 2014-01-27 15:54 przez bąbka
Po przeprowadzonej inwenteryzacji przepracowałam 1 dzień, po czym zachorowałam. Po 40 dniach została przeprowadzona kolejna inwentaryzacja, gdzie wyszedł niedobór. Czy muszę go spłacić, czy mogę ubiegać się o niespłacenie?
Dodano 2013-12-11 18:23 przez menevagoriel
Dzień dobry,
w tym roku (2013) zaczęliśmy prowadzić magazyn. Na koniec grudnia będziemy przeprowadzać inwentaryzację - z czym związane są moje 2 pytania:
1. Jak wygląda podatek od stanów magazynowych? W jaki sposób się go wylicza?
2. Co zrobić z niezgodnościami z inwentaryzacji? Czy jeśli są braki w...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Księgi rachunkowe: inwentaryzacja roczna
Na koniec okresu rozliczeniowego przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą zobowiązany jest do przeprowadzenia inwentaryzacji, w celu dokonania weryfikacji zapisów księgowych, co w rezultacie umożliwi wprowadzenie niezbędnych ...
Zamknięcie roku finansowego - o czym pamiętać?
Ostatnie dni mijającego roku to czas na podsumowanie wyników finansowych w firmie, sporządzanie remanentu oraz dopełnienie różnych obowiązków związanych z rozpoczynającym się nowym rokiem podatkowym. Eksperci z zakresu prawa gospodarczego ...
Odpowiedzialność materialna pracownika - mienie powierzone
W pierwszej części niniejszej publikacji przedstawiliśmy podstawowe zasady odpowiedzialności materialnej pracowników na gruncie ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. 1998 r. Nr 21 poz. 94 ze zm.). W tej części ...
Przejęcie firmy a współodpowiedzialność materialna
Przepisy Kodeksu pracy przewidują możliwość przyjęcia przez pracowników wspólnej odpowiedzialności materialnej za mienie powierzone im do wyliczenia się. Ten system organizacji pracy okazuje się szczególnie przydatny np. w sklepach i ...
2023-07-12 10:58
2023-04-11 20:01