eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKadry / Wynagrodzenia / BHP › Akta osobowe pracownika


2014-09-26 19:25 autor: asta

3 325 odsłon

Akta osobowe pracownika

Witam,

czy teczki akt osobowych pracowników pracujących muszą być opisane (firma, sygnatura, kategoria)? Imie i nazwisko i numer TO - to muszą być.

Czy tylko wtedy opisuję się w ten sposób teczkę, kiedy pracownik odchodzi jako teczkę archiwalną?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2014-09-26 19:37 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting

    Szczegółowe zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej zostały zawarte w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 roku w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. Nr 62, poz. 286 ze zm.). Akta osobowe powinny składać się z trzech części:

    • Część A - dokumenty zgromadzone w związku z ubieganiem się o zatrudnienie,
    • Część B - okumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia,
    • Część C - dokumenty związane z ustaniem zatrudnienia danej osoby.

    Ważne jest, aby dokumenty były ponumerowane i ułożone w porządku chronologicznym. Każda z części powinna zawierać pełny wykaz znajdujących się w niej dokumentów.

    GFX-Consulting www.gfx-consulting.pl

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-09-26 20:28 autor odpowiedzi: asta

    Dziekuje, 
    Chodziło mi równierz w jaki sposób opisać teczkę, która zawiera w sobie dokumenty.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • kasia.eg

    Dodano 2013-06-13 13:42 przez kasia.eg

    Czy lista obecności powinna być w aktach?

    Czy w aktach osobowych pracownika musi być jego imienna karta wypłacanego mu wynagrodzenia czy wystarczy, że takie dane widnieją w programie kadrowo-płacowym?
    Co z listami obecności? W firmie przyjęta jest zasada, że potwierdzeniem obecności w pracy jest podpis na liście obecności. Czy może być to t...

  • Minimal1

    Dodano 2020-10-29 18:44 przez Minimal1

    Okres przechowywania dokumentacji pracowniczej

    Dzień dobry, co w przypadku gdy pracownik został zatrudniony np. w 2018 r, następnie w 2019 r. jego umowa została przedłużona. Czy w takim przypadku okres przechowywania dokumentacji pracowniczej powinien wynosić 50 czy 10 lat? Pracodawca nie składał ZUS RIA.

  • izaim92

    Dodano 2020-07-21 11:48 przez izaim92

    Dokumentacja pracownicza - pracownik zatrudniony po raz drugi

    Witam, mam następujące pytanie:
    W 2019 roku zatrudnialiśmy pracownicę (umowa na czas określony 3 miesiące). Teraz w lipcu 2020 roku chcemy przyjąć ją z powrotem. Według nowych przepisów jesteśmy zobowiązani kontynuować prowadzenie jej akt osobowych, ale co z pozostałą dokumentacją pracowniczą?
    Czy w...

  • bibolok

    Dodano 2018-02-23 09:10 przez bibolok

    Brak akt osobowych a prośba o duplikat

    Zgłosił się były pracownik (1989 r.) o duplikat świadectwa i zaświadczenie Rp-7.W archiwum nie odnajduję teczki z aktami osobowymi. Jedyny ślad to wpis w księdze ewidencji pracowników zawierający: imię i nazwisko, adres, datę urodzenia, daty zatrudnienia, stanowisko, szkołę. Ponadto, mam kartotekę p...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-03-15 09:19 przez konto usunięte

    Komornik a ochrona danych osobowych?

    Czy pracodawca może nie podawać danych komornikowi powołując się na ochronę danych osobowych?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Prawa byłego pracownika: dostęp do danych w ciągu 30 dni

    Prawa byłego pracownika: dostęp do danych w ciągu 30 dni

    Rozważmy następującą sytuację: ekspracownik zgłosił się do firmy, która zatrudniała go w przeszłości, z prośbą o udostępnienie dotyczącej go dokumentacji kadrowej. Pracownica działu kadr zapewniła go, że wgląd do akt będzie ...

  • Dokumentacja pracownicza: 50 lat archiwizacji to za długo

    Dokumentacja pracownicza: 50 lat archiwizacji to za długo

    Polscy pracodawcy mają dość ponoszenia kosztów związanych z przechowywaniem papierowej dokumentacji pracowniczej. Najrozsądniejsze w takiej sytuacji wydaje się być wprowadzenie elektronicznej archiwizacji teczek osobowych i znaczne ...

  • Dane osobowe pracownika i kandydata do pracy

    Dane osobowe pracownika i kandydata do pracy

    Czy pracownicy, z którymi podpisujemy umowy o pracę powinni wyrażać pisemną zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych, np. dotyczących dzieci? Czy pracownik musi wyrazić zgodę na udostępnienie jego danych osobowych, w tym PESEL ...

  • Inne nazwisko na dyplomie a akta osobowe pracownika

    Inne nazwisko na dyplomie a akta osobowe pracownika

    Pracodawca ma prawo żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie podania danych osobowych obejmujących m.in. imię (imiona) i nazwisko oraz wykształcenie. Pracodawca ma prawo żądać od pracownika podania także innych danych osobowych ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Kadry / Wynagrodzenia / BHP

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania