eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyFirmaKadry / Wynagrodzenia / BHP › Czy lista obecności powinna być w aktach?


2013-06-13 13:42 autor: kasia.eg

7 931 odsłon

Czy lista obecności powinna być w aktach?

Czy w aktach osobowych pracownika musi być jego imienna karta wypłacanego mu wynagrodzenia czy wystarczy, że takie dane widnieją w programie kadrowo-płacowym?

Co z listami obecności? W firmie przyjęta jest zasada, że potwierdzeniem obecności w pracy jest podpis na liście obecności. Czy może być to traktowane jako ewidencja czasu pracy pracownika, czy wystarczy, że ewidencja prowadzona jest w programie kadrowo-płacowym indywidualnie dla każdego pracownika?

Ewidencja czasu pracy powinna być przechowywana w oddzielnym segregatorze czy razem z aktami osobowymi w części B?

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • izaim92

    Dodano 2020-07-21 11:48 przez izaim92

    Dokumentacja pracownicza - pracownik zatrudniony po raz drugi

    Witam, mam następujące pytanie:
    W 2019 roku zatrudnialiśmy pracownicę (umowa na czas określony 3 miesiące). Teraz w lipcu 2020 roku chcemy przyjąć ją z powrotem. Według nowych przepisów jesteśmy zobowiązani kontynuować prowadzenie jej akt osobowych, ale co z pozostałą dokumentacją pracowniczą?
    Czy w...

  • bibolok

    Dodano 2018-02-23 09:10 przez bibolok

    Brak akt osobowych a prośba o duplikat

    Zgłosił się były pracownik (1989 r.) o duplikat świadectwa i zaświadczenie Rp-7.W archiwum nie odnajduję teczki z aktami osobowymi. Jedyny ślad to wpis w księdze ewidencji pracowników zawierający: imię i nazwisko, adres, datę urodzenia, daty zatrudnienia, stanowisko, szkołę. Ponadto, mam kartotekę p...

  • asts1

    Dodano 2015-10-23 17:19 przez asts1

    Dokumentacja pracownicza. Ile muszę ją przechowywać?

    Witam, zatrudniam studentkę na umowę zlecenie (bez składek ZUS) i bez zgłoszenia do ZUS. Na koniec miesiąca do umowy wystawiamy rachunek z kwotą do wypłaty.Ile lat muszę trzymać tego typu umowy i rachunki od umowy zlecenia (czy tak jak dokumentaję ZUS), czy muszę do rachunku robić listę płac?

  • asta

    Dodano 2014-09-26 19:25 przez asta

    Akta osobowe pracownika

    Witam,
    czy teczki akt osobowych pracowników pracujących muszą być opisane (firma, sygnatura, kategoria)? Imie i nazwisko i numer TO - to muszą być.
    Czy tylko wtedy opisuję się w ten sposób teczkę, kiedy pracownik odchodzi jako teczkę archiwalną?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-03-15 09:19 przez konto usunięte

    Komornik a ochrona danych osobowych?

    Czy pracodawca może nie podawać danych komornikowi powołując się na ochronę danych osobowych?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Prawa byłego pracownika: dostęp do danych w ciągu 30 dni

    Prawa byłego pracownika: dostęp do danych w ciągu 30 dni

    Rozważmy następującą sytuację: ekspracownik zgłosił się do firmy, która zatrudniała go w przeszłości, z prośbą o udostępnienie dotyczącej go dokumentacji kadrowej. Pracownica działu kadr zapewniła go, że wgląd do akt będzie ...

  • Dane osobowe pracownika i kandydata do pracy

    Dane osobowe pracownika i kandydata do pracy

    Czy pracownicy, z którymi podpisujemy umowy o pracę powinni wyrażać pisemną zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych, np. dotyczących dzieci? Czy pracownik musi wyrazić zgodę na udostępnienie jego danych osobowych, w tym PESEL ...

  • Inne nazwisko na dyplomie a akta osobowe pracownika

    Inne nazwisko na dyplomie a akta osobowe pracownika

    Pracodawca ma prawo żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie podania danych osobowych obejmujących m.in. imię (imiona) i nazwisko oraz wykształcenie. Pracodawca ma prawo żądać od pracownika podania także innych danych osobowych ...

  • Dokumentacja pracownicza: teczka bez donosów

    Dokumentacja pracownicza: teczka bez donosów

    Rozważmy następujący przypadek: pracownik dowiedział się, że do jego akt osobowych dołączono anonimowe donosy dotyczące prywatnej sfery jego życia oraz inne notatki niemające związku z zatrudnieniem. Zażądał od pracodawcy ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Kadry / Wynagrodzenia / BHP

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania