2013-06-05 20:01 autor: zodiak
9 599 odsłon
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. Po wyjściu zorientowałam się, że nie ma paragonu. Wróciłam do sklepu, pani bezskutecznie szukała paragonu w śmieciach i wydrukowała go widząc, że nie wyjdę. Po rozpakowaniu okazało się, że zabawka wygląda na używaną, biały plastik był zażółcony, widoczne były zarysowania.
Następnego dnia poszłam z reklamacją. Pani wyciągnęła zmywacz do paznokci i wytarła zabrudzenia ale tylko te z kurzu i twierdziła, że to takie ma być. Prosiłam o wymianę na inny towar lub zwrot pieniędzy, usłyszałam odmowę i zarzut, że sklep poniósł straty bo 2 razy drukował paragon. Zadzwoniłam do rzecznika praw konsumenta i nie uzyskałam pomocy, gdyż skoro kupiłam bez oglądania to mogę liczyć jedynie na życzliwość sklepu. Wobec tego dałam dziecku zabawkę do zabawy.
Po kilku dniach jedna z funkcji przestała działać. Tym razem usłyszałam, że takiej funkcji nie ma - jest opisana na pudełku po angielsku. Sklep nie przyjął reklamacji. Nie spotkałam się do tej pory z taką postawą, brakiem uczciwości wobec klienta i chęci współpracy. Na pani nawet nie zrobił wrażenia mój telefon do rzecznika praw konsumenta. Powiedziała, że ewentualnie dostanie jakieś pismo.
Czy coś można jeszcze zrobić (zakup miał miejsce 30.04. b.r.) i dla kogo istnieje prawo konsumenta?
Dodano 2013-03-03 18:22 przez Mrówka
Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse dochodzić swoich praw o...
Dodano 2013-09-23 00:19 przez mail_leo_45
20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w kore...
Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090
Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...
Dodano 2013-10-08 10:20 przez asts1
Witam,
kupiłem używane urządzenie kosmetyczne od firmy z fakturą VAT. Już podczas montażu urządzenia w gabinecie okazało się, że obudowa jest w kolorze innym niż uzgodniony, a do tego kilka elementów jest uszkodzonych. W związku z tym umowiliśmy się że te elementy niezgodne z umową i uszkodone zosta...
Dodano 2013-04-12 11:20 przez konto usunięte
Czy w przypadku reklamacji towaru, który jest niezgodny z umową, sprzedawca może nie przyjąć reklamowanego produktu ze względu na brak oryginalnego opakowania?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...
Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową
Jeśli sprzedawca sprzedał konsumentowi towar niezgodny z umową, kupującemu przysługują pewne uprawnienia unormowane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach ...
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i ...
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42