eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?


2013-06-05 20:01 autor: zodiak

8 793 odsłon

Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

Witam,

Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. Po wyjściu zorientowałam się, że nie ma paragonu. Wróciłam do sklepu, pani bezskutecznie szukała paragonu w śmieciach i wydrukowała go widząc, że nie wyjdę. Po rozpakowaniu okazało się, że zabawka wygląda na używaną, biały plastik był zażółcony, widoczne były zarysowania.

Następnego dnia poszłam z reklamacją. Pani wyciągnęła zmywacz do paznokci i wytarła zabrudzenia ale tylko te z kurzu i twierdziła, że to takie ma być. Prosiłam o wymianę na inny towar lub zwrot pieniędzy, usłyszałam odmowę i zarzut, że sklep poniósł straty bo 2 razy drukował paragon. Zadzwoniłam do rzecznika praw konsumenta i nie uzyskałam pomocy, gdyż skoro kupiłam bez oglądania to mogę liczyć jedynie na życzliwość sklepu. Wobec tego dałam dziecku zabawkę do zabawy.

Po kilku dniach jedna z funkcji przestała działać. Tym razem usłyszałam, że takiej funkcji nie ma - jest opisana na pudełku po angielsku. Sklep nie przyjął reklamacji. Nie spotkałam się do tej pory z taką postawą, brakiem uczciwości wobec klienta i chęci współpracy. Na pani nawet nie zrobił wrażenia mój telefon do rzecznika praw konsumenta. Powiedziała, że ewentualnie dostanie jakieś pismo.

Czy coś można jeszcze zrobić (zakup miał miejsce 30.04. b.r.) i dla kogo istnieje prawo konsumenta?

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Mrówka

    Dodano 2013-03-03 18:22 przez Mrówka

    Odmowa reklamacji.

    Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse dochodzić swoich praw o...

  • mail_leo_45

    Dodano 2013-09-23 00:19 przez mail_leo_45

    Kolejna reklamacja roweru

    20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w kore...

  • ela8090

    Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090

    Zakup dla firm a prawo do reklamacji

    Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...

  • asts1

    Dodano 2013-10-08 10:20 przez asts1

    Wady ukryte

    Witam,
    kupiłem używane urządzenie kosmetyczne od firmy z fakturą VAT. Już podczas montażu urządzenia w gabinecie okazało się, że obudowa jest w kolorze innym niż uzgodniony, a do tego kilka elementów jest uszkodzonych. W związku z tym umowiliśmy się że te elementy niezgodne z umową i uszkodone zosta...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-12 11:20 przez konto usunięte

    Reklamacja a oryginalne opakowanie

    Czy w przypadku reklamacji towaru, który jest niezgodny z umową, sprzedawca może nie przyjąć reklamowanego produktu ze względu na brak oryginalnego opakowania?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową

    Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową

    Jeśli sprzedawca sprzedał konsumentowi towar niezgodny z umową, kupującemu przysługują pewne uprawnienia unormowane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

  • Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    Prawo do złożenia reklamacji w związku z wystąpieniem w towarze wady jest jednym z fundamentalnych praw każdego konsumenta. W stosunku do umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 r. wszystkim konsumentom przysługują cztery niezależne ...

  • Reklamacja wadliwego towaru według nowych zasad

    Reklamacja wadliwego towaru według nowych zasad

    Możliwość żądania już przy pierwszej reklamacji obniżenia ceny lub – jeżeli wada jest istotna – odstąpienia od umowy, brak możliwości nieustannych napraw przez przedsiębiorcę tego samego towaru, czy też przedłużony okres ...

  • Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    - Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania