eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Odpowiedzialność sprzedawcy za towar niezgodny z umową a forma odpowiedzi sprzedawcy


2013-08-23 16:48 autor: malina123

1 720 odsłon

Odpowiedzialność sprzedawcy za towar niezgodny z umową a forma odpowiedzi sprzedawcy

Ustawa "mówi", że sprzedawca powinien udzielić skutecznej odpowiedzi na reklamację złożoną w ramach odpowiedzialności za towar niezgodny z umową. Czy odpowiedź taka musi być udzielona pisemnie czy dopuszczalna jest inna forma informacji, np.: firma telekomunikacyjna informuje klienta poprzez rozmowę telefoniczną?

Wiem, że dopuszcza się informację drogą elektroniczną, za potwierdzeniem odbioru e-mail, mimo że nie ma pewności, iż konsument odczyta wiadomość w trakcie ustawowego czternastodniowego terminu, ciążącego na sprzedawcy.

Czy zatem informacja w rozmowie telefonicznej przeprowadzona z klientem, a następnie przesłanie klientowi na adres domowy listu poleconego w ostatnim 14 dniu stanowi w rozumieniu ustawy skuteczne odniesienie się do reklamacji klienta?

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • beciafive

    Dodano 2013-07-08 12:26 przez beciafive

    Niezgodność towaru z umową. Do kiedy mam czas ją zgłosić?

    W jakim nieprzekraczalnym terminie trzeba zgłosić niezgodność towaru z umową?

  • underteam

    Dodano 2013-06-18 16:42 przez underteam

    Zwrot telefonu. Towar niezgodny z umową

    Witam,
    14 dni temu oddałem telefon do salonu Orange (towar niezgodny z umowa, tel. oddałem już po raz 3.). Dziś mija 14 dni. Jakie mam prawa i co mogę zyskać w salonie?

  • Grzeg

    Dodano 2014-04-22 13:45 przez Grzeg

    Problem ze sprzedawcą internetowym

    Dzień dobry,
    mam 2 problemy związane z zakupem przez internet myjki ciśnieniowej. Pierwszy problem: parę miesięcy temu kupiłem na Allegro sprzęt jw., zapłaciłem i otrzymałem towar ale wadliwy. Poprzez e-mail (telefon nie odpowiada) uzgodniłem ze sprzedawcą, że wyślę do niego towar. Tak też zrobiłem ...

  • jolkajola

    Dodano 2014-08-13 14:31 przez jolkajola

    Sprzedaż nieoryginalnej kurtki jako oryginalna. Czy sprzedawca może być bezkarny?

    Dzień dobry,
    W zeszłym roku zakupiłam w Cent Hand w Gdyni kurtkę zimową. Sprzedawca wprowadził mnie w błąd, ponieważ zapewnił, że jest to oryginalna kurtka Elisabetty Franch i sprzedał mi ją za 950 zł.
    Po przyjeździe do Holandii, gdzie przebywam w chwili obecnej, obejrzałam kurtkę dokładnie i porówn...

  • eXtreme9

    Dodano 2013-08-05 23:10 przez eXtreme9

    Wymiana produktu na wolny od wad. Od czego zacząć?

    Zakupiłem domek drewniany (ogrodowy). Od początku były problemy z jego budową,(krzywy dach, źle przybity gont, kolor), domek stoi niecałe 4 miesiące a już ma mnóstwo wypaczeń, szczelin między deskami, a sprzedawca zapewniał mnie, że drewno jest maksymalnie wysuszone. Gwarancje mam na 12 miesięcy od ...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania