2013-08-23 16:48 autor: malina123
1 582 odsłon
Ustawa "mówi", że sprzedawca powinien udzielić skutecznej odpowiedzi na reklamację złożoną w ramach odpowiedzialności za towar niezgodny z umową. Czy odpowiedź taka musi być udzielona pisemnie czy dopuszczalna jest inna forma informacji, np.: firma telekomunikacyjna informuje klienta poprzez rozmowę telefoniczną?
Wiem, że dopuszcza się informację drogą elektroniczną, za potwierdzeniem odbioru e-mail, mimo że nie ma pewności, iż konsument odczyta wiadomość w trakcie ustawowego czternastodniowego terminu, ciążącego na sprzedawcy.
Czy zatem informacja w rozmowie telefonicznej przeprowadzona z klientem, a następnie przesłanie klientowi na adres domowy listu poleconego w ostatnim 14 dniu stanowi w rozumieniu ustawy skuteczne odniesienie się do reklamacji klienta?
Dodano 2013-07-08 12:26 przez beciafive
W jakim nieprzekraczalnym terminie trzeba zgłosić niezgodność towaru z umową?
Dodano 2013-06-18 16:42 przez underteam
Witam,
14 dni temu oddałem telefon do salonu Orange (towar niezgodny z umowa, tel. oddałem już po raz 3.). Dziś mija 14 dni. Jakie mam prawa i co mogę zyskać w salonie?
Dodano 2014-04-22 13:45 przez Grzeg
Dzień dobry,
mam 2 problemy związane z zakupem przez internet myjki ciśnieniowej. Pierwszy problem: parę miesięcy temu kupiłem na Allegro sprzęt jw., zapłaciłem i otrzymałem towar ale wadliwy. Poprzez e-mail (telefon nie odpowiada) uzgodniłem ze sprzedawcą, że wyślę do niego towar. Tak też zrobiłem ...
Dodano 2014-08-13 14:31 przez jolkajola
Dzień dobry,
W zeszłym roku zakupiłam w Cent Hand w Gdyni kurtkę zimową. Sprzedawca wprowadził mnie w błąd, ponieważ zapewnił, że jest to oryginalna kurtka Elisabetty Franch i sprzedał mi ją za 950 zł.
Po przyjeździe do Holandii, gdzie przebywam w chwili obecnej, obejrzałam kurtkę dokładnie i porówn...
Dodano 2013-08-05 23:10 przez eXtreme9
Zakupiłem domek drewniany (ogrodowy). Od początku były problemy z jego budową,(krzywy dach, źle przybity gont, kolor), domek stoi niecałe 4 miesiące a już ma mnóstwo wypaczeń, szczelin między deskami, a sprzedawca zapewniał mnie, że drewno jest maksymalnie wysuszone. Gwarancje mam na 12 miesięcy od ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową
Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową jest odpowiedzialnością niezależną od jego winy, a zatem jest to odpowiedzialność na zasadzie ryzyka. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w ...
Rękojmia za wady fizyczne produktu: jaka odpowiedzialność sprzedawcy i producenta?
Pojęcie rękojmi obejmuje ustawową, obligatoryjną odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne oraz prawne wobec kupującego. Jednak rękojmia ma również zastosowanie w innych stosunkach prawnych.
Reklamacja towaru: konsumencie uważaj
- Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...
Termin reklamacji wydłużony
Wraz z końcem bieżącego roku wchodzi w życie nowa ustawa, na mocy której wprowadzone zostaną zapisy dyrektywy unijnej na temat handlu na odległość. Dość znaczącym i korzystnym dla konsumentów zmianom, ulegną m.in. przepisy dotyczące ...
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42