eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Wada fabryczna, po gwarancji, po 2 latach wada zauważona, a producent olewa. Co robić?


2015-11-18 10:00 autor: Maxiorg

2 020 odsłon

Wada fabryczna, po gwarancji, po 2 latach wada zauważona, a producent olewa. Co robić?

Witam,

ponad dwa lata temu zakupiłem od polskiego producenta maszyną za ok. 40 tyś brutto,
gwarancja była na  rok, po dwóch latach z hakiem zauważyliśmy, że maszyna jest nie zgodna z warunkami umowy, czyli nie spełniam wymogów specyfikacji co do wielkości co wiążę się z jej mniejszymi możliwościami.

Producent przyjął do wiadomości, że popełnił błąd ale nie zamierza tego naprawić ani wymienić zasłaniając się tym że wg niego sprawa jest przeterminowana i się tym nie zajmą... 

Czy możemy dochodzić swoich praw i z jakiego tytułu? Wada wynika z ewidentnejych błedów przy projektowaniu i nie da się tego w inny sposób wytłumaczyć.
Czy nam jako firmie przysługuje jakiekolwiek prawo do zadość uczynienia lub czegokolwiek po upływie 2 lat od zakupu?

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • mail_leo_45

    Dodano 2013-09-23 00:19 przez mail_leo_45

    Kolejna reklamacja roweru

    20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w kore...

  • beciafive

    Dodano 2013-07-08 12:26 przez beciafive

    Niezgodność towaru z umową. Do kiedy mam czas ją zgłosić?

    W jakim nieprzekraczalnym terminie trzeba zgłosić niezgodność towaru z umową?

  • konto usunięte

    Dodano 2015-01-26 13:35 przez konto usunięte

    Jak skutecznie skorzystać z rękojmi i czy w ogóle?

    Witam serdecznie,mam następujący problem i bardzo proszę o poradę.Kupiłam telefon komórkowy z abonamentem (aneks/przedłużenie umowy). Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, która jest zawieszona od prawie 2 lat. Była zawieszona w momencie przedłużania umowy. Telefon nie jest używany do celó...

  • konto usunięte

    Dodano 2016-05-29 18:02 przez konto usunięte

    Reklamacja okularów

    Witam,10.06.2015 roku kupiłam okulary u optyka. Po czterech miesiącach reklamowałam oprawę bo schodził lakier, sprzedawca wymienił oprawę. Teraz złożyłam reklamacje na podstawie art. 560 par. 1KC i zażądałam zwrotu gotówki za okulary, powołując się na ponowne ścierania lakieru i złamania zausznika, ...

  • mikiwaw58

    Dodano 2013-07-12 11:04 przez mikiwaw58

    Wymiana towaru czy naprawa?

    Czy sprzedawca może narzucić sposób rozwiązania reklamacji np. że dokona naprawy, a np. nie zgodzi się na wymianę towaru?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    - Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...

  • W e-commerce w maju duże zmiany dla sprzedających

    W e-commerce w maju duże zmiany dla sprzedających

    Trzy unijne dyrektywy – 2019/770 (dyrektywa cyfrowa), 2019/771 (dyrektywa towarowa) oraz 2019/2161 (dyrektywa Omnibus) mają zostać implementowane do polskiego prawa w najbliższym miesiącu. Dotyczą one szeregu kwestii, w szczególności ...

  • Prawa konsumenta. Nowe zasady rękojmi i gwarancji

    Prawa konsumenta. Nowe zasady rękojmi i gwarancji

    Szykują się istotne zmiany przepisów dotyczących ochrony praw konsumentów. Obejmą one wszystkich przedsiębiorców prowadzących sprzedaż na rzecz konsumentów, ponieważ dotyczą odpowiedzialności z tytułu rękojmi i gwarancji za wady ...

  • 3 zasady bezpiecznego zakupu prezentów świątecznych

    3 zasady bezpiecznego zakupu prezentów świątecznych

    Przedświąteczne zakupowe szaleństwo wkracza w decydującą fazę. Przedsiębiorcy szykują się na rekordowe zyski, a konsumenci dokładają wszelkich starań, by wybrane prezenty wywołały uśmiech na twarzach obdarowanych. Dlatego podczas ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania