eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Problem ze sprzedawcą internetowym


2014-04-22 13:45 autor: Grzeg

1 658 odsłon

Problem ze sprzedawcą internetowym

Dzień dobry,

mam 2 problemy związane z zakupem przez internet myjki ciśnieniowej. Pierwszy problem: parę miesięcy temu kupiłem na Allegro sprzęt jw., zapłaciłem i otrzymałem towar ale wadliwy. Poprzez e-mail (telefon nie odpowiada) uzgodniłem ze sprzedawcą, że wyślę do niego towar. Tak też zrobiłem (niestety na swój koszt, bo nie doszła od razu wiadomość e-mail) i po jakimś czasie otrzymałem sprzęt w jeszcze gorszym stanie - dostałem kartkę, że wadliwą cześć wymieniono, ale tym razem myjka wylewała wszędzie wodę (a to groźne dla życia lub zdrowia).

Potem znów wysłałem towar (na swój koszt, bo sprzedawca nie wysyłał kuriera) i od tamtej pory minęło ok. 3 tygodnie i nie wiem co dalej. Sprzedawca nie odpowiada na pytanie co z moją myjką oraz nie przesłał jakiejś rekompensaty czy zwrotu pieniędzy.
Czy mam się z tym zwrócić na policję? Czy do sądu? Albo czy jest inna metoda rozwiązania sporu?

Jako, że dotychczasowe metody nie przynosiły rezultatu i że coraz bardziej się denerwuję na tego sprzedawcę popełniłem drugi problem. Mianowicie napisałem na paru stronach internetowych negatywną opinię o sprzedawcy - parę zdań opisujących mój problem, jak wyżej i że nie mam ani przedmiotu ani pieniędzy i dodałem (pewnie duży błąd), że sprzedawca to oszust.

Na wiadomość, że napisałem niepochlebne opinie sprzedawca zagroził, że będzie starał się o odszkodowanie w związku z popsuciem mu opinii. Przestraszyłem się tego i od razu skontaktowałem się z serwisami aby usunęli moje opinie. W sumie tylko w jednym pokazała się moja opinia i tylko na kilka dni. Sprzedawca chyba nie dowiedział się lub nie zobaczył, która to moja opinia i jaka (podpisałem się tylko imieniem).

W związku z tym mam pytanie czy mogę się czegoś obawiać, teraz już nie ma opinii, które dodałem. Boję się konsekwencji, bo nigdy nie miałem do czynienia z sądem, nie jestem karany i ledwo co się utrzymuję z mojej firmy (brutto wygląda dobrze, ale "na czysto" zostaje 1200 zł na miesiąc). Dodatkowo jestem osobą niepełnosprawną (st. umiarkowany) i nie wiem co będzie za pół roku - raczej zamknę firmę, bo będę płacił większy ZUS. Trudno mi też będzie znaleźć pracę, bo nie mogę dźwigać (max z 7 kg) i nie mogę długo siedzieć przy komputerze.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • dekaem

    Dodano 2014-05-21 18:40 przez dekaem

    Odstąpienie od umowy kupna - zakup przez internet

    Witam,
    24.04.2014 kupiłem na aukcji Allegro komputer. Zgodnie z opisem, komputer nowy, pochodzący z polskiej dystrybucji, w fabrycznym opakowaniu itd. Czas czekiwania na sprzęt w opisie aukcji 14 dni.
    14.05.2014 po wielu telefonach do sprzedawcy otrzymałem sprzęt. Komputer był w opakowaniu zastępczy...

  • zodiak

    Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Witam,
    Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...

  • Ajakania

    Dodano 2013-04-03 22:13 przez Ajakania

    Ile czasu ma sprzedawca na rozpatrzenie reklamacji?

    Kupiłam telefon w serwisie Allegro. Okazało się, że jest zepsuty, ustaliłam ze sprzedawcą, że mu go odeślę, a on odda go do serwisu. Po dwóch tygodniach ciszy zadzwoniłam do sprzedawcy i dowiedziałam się, że telefon jest w serwisie i nic więcej. Po 22 dniach od wysyłki okazało się, że telefon został...

  • PM

    Dodano 2013-11-24 12:34 przez PM

    Reklamacja, zwrot towaru i zwrot pieniędzy

    Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o zaciągnięciach dziurze i i...

  • monish

    Dodano 2015-09-09 15:11 przez monish

    Zakup przez internet i prawo zwrotu rzeczy wykonanej ręcznie

    Witam serdecznie,zamówiłam na allegro karykaturę. Umówiłam się z Panią, że wyśle ją w poniedziałek. Jak się okazuje wysłała ją dopiero w czwartek, prezent był potrzebny na sobotę, a dotarł do mnie dopiero w poniedziałek.Obrazek doszedł do mnie cały pognieciony i kompletnie nienadający się na prezent...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Koniec rękojmi w sprzedaży konsumenckiej

    Koniec rękojmi w sprzedaży konsumenckiej

    Od 1 stycznia 2023 r. przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi rzeczy sprzedanej przestały znajdować zastosowanie do sprzedaży konsumenckiej.

  • Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    - Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...

  • Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową

    Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową

    Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową jest odpowiedzialnością niezależną od jego winy, a zatem jest to odpowiedzialność na zasadzie ryzyka. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w ...

  • Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania