Witam,
24.04.2014 kupiłem na aukcji Allegro komputer. Zgodnie z opisem, komputer nowy, pochodzący z polskiej dystrybucji, w fabrycznym opakowaniu itd. Czas czekiwania na sprzęt w opisie aukcji 14 dni.
14.05.2014 po wielu telefonach do sprzedawcy otrzymałem sprzęt. Komputer był w opakowaniu zastępczym, po dalszym sprawdzaniu okazało się, że jest to sprzęt z USA który nie sprzedał się na tamtym rynku. System operacyjny komputera został aktywowany w sierpniu 2013, czyli komputer był już wcześniej uruchamiany i kto wie czy nie stał w jakimś markecie na wystawie...
17.05.2014 po zainstalowaniu aktualizacji systemu operacyjnego komputer przestał działać...21.05.2014 po odesłaniu sprzętu do serwisu sprzedawcy panowie stwierdzili, że to jakaś poważniejsza awaria i muszą odesłać komputer do serwisu producenta i nie są w stanie określić, ile czasu będzie to trwało.
Nie mam ochoty czekać na dalsze ruchy sprzedawcy i chciałem odstąpić od umowy kupna. Nie minęło jeszcze 10 dni od otrzymania wadliwego towaru.
Czy mam prawo do odstąpienia od umowy kupna w opisanej wyżej sytuacji? Czy sprzedawca ma prawo nie uznać takiego oświadczenia i co w takiej sytuacji należy zrobić?
2014-05-21 21:38 autor odpowiedzi: konto usunięte
Dodano 2013-11-24 12:34 przez PM
Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o zaciągnięciach dziurze i i...
Dodano 2015-09-09 15:11 przez monish
Witam serdecznie,zamówiłam na allegro karykaturę. Umówiłam się z Panią, że wyśle ją w poniedziałek. Jak się okazuje wysłała ją dopiero w czwartek, prezent był potrzebny na sobotę, a dotarł do mnie dopiero w poniedziałek.Obrazek doszedł do mnie cały pognieciony i kompletnie nienadający się na prezent...
Dodano 2014-06-05 07:34 przez konto usunięte
Witam,
bardzo proszę o pomoc. Kilka dni temu zakupiłam poprzez drogę licytacji na allegro od osoby prywatnej wózek dziecięcy używany. W opisie aukcji było napisane, że wózek jest używany, ale w bardzo dobrym stanie. Pani wystawiła również zdjęcia wózka, na których nie było widać śladów użytkowania. ...
Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...
Dodano 2013-04-03 22:13 przez Ajakania
Kupiłam telefon w serwisie Allegro. Okazało się, że jest zepsuty, ustaliłam ze sprzedawcą, że mu go odeślę, a on odda go do serwisu. Po dwóch tygodniach ciszy zadzwoniłam do sprzedawcy i dowiedziałam się, że telefon jest w serwisie i nic więcej. Po 22 dniach od wysyłki okazało się, że telefon został...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...
Reklamacja towaru: konsumencie uważaj
- Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...
Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową
Jeśli sprzedawca sprzedał konsumentowi towar niezgodny z umową, kupującemu przysługują pewne uprawnienia unormowane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i ...
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42