Witam,
sprzedałem samochód używany sprowadzony z zagranicy. Prowadzę działalność - handel używanymi samochodami. Kupujący jest osobą prywatną, w trakcie zakupu obejrzał samochód na warsztacie samochodowym (w zdłuż i wszerz) - nie ma wad ukrytych.
Na fakturze została przybita pieczątka, że zapoznał się ze stanem samochodu używanego itd., podpisał fakturę, a po tygodniu zadzwonił, że był u elektronika, bo samochód coś nie palił mu na gazie i żąda teraz ode mnie zwrotu kosztów. Czy ma takie prawo?
Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090
Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...
Dodano 2014-01-25 17:46 przez konto usunięte
Witam,
jestem podatnikiem VAT 23%. We wrześniu 2012 r. kupiłem używany samochód osobowy, na fakturę VAT 23% (z komisu po firmie). Odliczyłem przysługujące mi 60% podatku VAT. Teraz sprzedaję ten samochód osobie prywatnej. Czy muszę wystawić fakturę VAT 23%, czy mogę jeszcze skorzystać ze zwolnienia ...
Dodano 2013-08-20 21:52 przez helka1
Zakupiłam lokówko-suszarkę obrotową, ale niestety nie spełniła ona moich oczekiwań, a wcześniej używłam takiej z innej firmy i byłam zadowolona. Chcąc zwrócić towar niestety srzedawca odmówił mi jego zwrotu. Co mam zrobić z bezużytecznym sprzętem? Czy sprzedawca miał prawo odmowić zwrotu?
Dodano 2015-01-09 19:34 przez jarek1973-g
Witam,
zakupiłem towar. Myślałem, że w hurtowni elektrycznej, jak było na witrynie sklepu. Okazało się, że w przedsiębiorstwie handlowo-usługowym, jak jest na fakturze. Do owej hurtowni trafiłem od razu po podpisaniu umowy w ENEA i otrzymaniu warunków, jakie mają być spełnione pokazując sprzedawcy s...
Dodano 2013-07-12 11:04 przez mikiwaw58
Czy sprzedawca może narzucić sposób rozwiązania reklamacji np. że dokona naprawy, a np. nie zgodzi się na wymianę towaru?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?
Lato to w sklepach okres wyprzedaży. Zanim ruszymy do sklepów na zakupy, powinniśmy przypomnieć sobie swoje prawa dotyczące reklamacji czy zwrotu towaru. Zebrał je UOKiK.
W e-commerce w maju duże zmiany dla sprzedających
Trzy unijne dyrektywy – 2019/770 (dyrektywa cyfrowa), 2019/771 (dyrektywa towarowa) oraz 2019/2161 (dyrektywa Omnibus) mają zostać implementowane do polskiego prawa w najbliższym miesiącu. Dotyczą one szeregu kwestii, w szczególności ...
Prawa konsumenta. Nowe zasady rękojmi i gwarancji
Szykują się istotne zmiany przepisów dotyczących ochrony praw konsumentów. Obejmą one wszystkich przedsiębiorców prowadzących sprzedaż na rzecz konsumentów, ponieważ dotyczą odpowiedzialności z tytułu rękojmi i gwarancji za wady ...
Cena. Musi być czytelna i jednoznaczna. Jaka jeszcze?
Jeśli przyglądasz się etykiecie cenowej i nie widzisz na niej informacji o cenie jednostkowej, to znaczy, że sprzedający nie bardzo dba o przestrzeganie przepisów. UOKiK przypomina, jak powinna prezentować się cena produktu.
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42