eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Reklamacja, zwrot towaru i zwrot pieniędzy


2013-11-24 12:34 autor: PM

3 645 odsłon

Reklamacja, zwrot towaru i zwrot pieniędzy

Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o zaciągnięciach dziurze i innych wadach towaru, o których sprzedający nic nie wspomniał w opisie aukcji.

Spisałem protokół szkody z kurierem (nadmieniam, że kurier stwierdził, brak odpowiedniego zabezpieczenia przesyłki przed uszkodzeniem, nienależyte opakowanie). Zgłosiłem sprawę sprzedawcy, który uzależnił moje roszczenia od wypłaty odszkodowania. Chce przerzucić odpowiedzialność na moją osobę, bo to ja chciałem dostarczenia przesyłki kurierem, a on wydał mu towar i nie interesuje go nic więcej. Nadmieniam, że wg mojej oceny uszkodzenia styropianu są stare i nie są skutkiem transportu, nie wspomnę o pozostałych wadach, które jak na początku stwierdził sprzedawca, też sam zrobiłem po otrzymaniu towaru (stare przetarcie pozaciągany materiał, plamy na materiale).

Na końcu stwierdził zaś, że wszystko było jasno opisane w aukcji i na zdjęciach (na nich nie widać defektów) i powinienem być świadomy stanu otrzymanej rzeczy. Opis w aukcji  brzmiał "stan idealny, mało używany", nic nie było wspomniane o jakichkolwiek uszkodzeniach i wadach. Po mojej interwencji, sprzedawca dokonał zmian w opisie - zakładce allegro "o mnie", gdzie wskazał , że nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie przesyłki, że zdjęcia są real (bo zarzuciłem, że w aukcji nie jest napisane, że real foto) oraz że cyt: "Nie przyjmuje zwrotu towarów używanych chyba, że towar odbiega od opisu, względy indywidualnej oceny kupującego. Czy jego reakcja na towar w wersji realnej NIE ULEGAJĄ REKLAMACJI!".

Podejrzewam, że teraz sprzedawca stwierdzi, że to moja "indywidualna ocena i reakcja na towar" więc reklamacji nie uwzględnia. Podkreślam, że zostało to dopisane po zarzuceniu sprzedającemu wszelkich moich spostrzeżeń odnośnie przebiegu sprzedaży. Jak rozstrzygnąć sprawę?

Pytanie zaktualizowano 2013-11-24 12:52

W obecnej sytuacji towar (fotelik samochodowy)  nie spełnia swojej roli,  połamany zagłówek nie zabezpiecza odpowiednio główki dziecka (jest ruchomy), co zagraża jego bezpiezczeństwu podczas podroży. Jestem zmuszony do zakupu innego fotelika, ponieważ potrzebuję go na co dzień.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • monish

    Dodano 2015-09-09 15:11 przez monish

    Zakup przez internet i prawo zwrotu rzeczy wykonanej ręcznie

    Witam serdecznie,zamówiłam na allegro karykaturę. Umówiłam się z Panią, że wyśle ją w poniedziałek. Jak się okazuje wysłała ją dopiero w czwartek, prezent był potrzebny na sobotę, a dotarł do mnie dopiero w poniedziałek.Obrazek doszedł do mnie cały pognieciony i kompletnie nienadający się na prezent...

  • dekaem

    Dodano 2014-05-21 18:40 przez dekaem

    Odstąpienie od umowy kupna - zakup przez internet

    Witam,
    24.04.2014 kupiłem na aukcji Allegro komputer. Zgodnie z opisem, komputer nowy, pochodzący z polskiej dystrybucji, w fabrycznym opakowaniu itd. Czas czekiwania na sprzęt w opisie aukcji 14 dni.
    14.05.2014 po wielu telefonach do sprzedawcy otrzymałem sprzęt. Komputer był w opakowaniu zastępczy...

  • zodiak

    Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Witam,
    Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...

  • Ajakania

    Dodano 2013-04-03 22:13 przez Ajakania

    Ile czasu ma sprzedawca na rozpatrzenie reklamacji?

    Kupiłam telefon w serwisie Allegro. Okazało się, że jest zepsuty, ustaliłam ze sprzedawcą, że mu go odeślę, a on odda go do serwisu. Po dwóch tygodniach ciszy zadzwoniłam do sprzedawcy i dowiedziałam się, że telefon jest w serwisie i nic więcej. Po 22 dniach od wysyłki okazało się, że telefon został...

  • Mrówka

    Dodano 2013-03-03 18:22 przez Mrówka

    Odmowa reklamacji.

    Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse dochodzić swoich praw o...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania