eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyFirmaKadry / Wynagrodzenia / BHP › Brak PIT-11 za 2012 r.


2013-01-31 11:16 autor: Nick

2 940 odsłon

Brak PIT-11 za 2012 r.

Proszę o pomoc, do lipca pracowałam na umowę o pracę na pełny etat. Ostanie wynagrodzenie otrzymałam w lutym za styczeń - połowę, reszta była wypłacana z firmy innej niż pracowałam /żony prezesa/ w ratach, do końca roku wypłacono mi całą zaległość. Nie było żadnych poświadczeń do ZUS ani US. Potwierdziłam pracodawcy że wypłacone mam wszystko. Pracodawca stwierdził że PIT-11 wystawi mi, jak dostanę wynagrodzenie z firmy, w której pracowałam, a kiedy to będzie nie wie! Co mam zrobić bo przelew, który otrzymywałam, był w opisie zaległe wynagrodzenie. Bardzo proszę o pomoc.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-02-04 08:43 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    PIT-11 za 2012 rok pracodawca co do zasady musi wystawić do końca lutego 2013 r. także póki co radziłbym uzbroić się w cierpliwość. Gdy po tym terminie Pani go nie otrzyma, proszę pisemnie monitować o niego do pracodawcy w pierwszej kolejności.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-02-04 10:08 autor odpowiedzi: Nick

    bardzo dziękuję za odpowiedź

     

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • szpecialistka

    Dodano 2012-10-24 09:56 przez szpecialistka

    Sąd zasądził na rzecz byłego pracownika zaległe wynagrodzenie. Firma wypłaciła to bez ZUS i podatku.

    Pracodawca wypłacił zasądzoną kwotę bez uwzględnienia kosztów uzyskania przychodu, zaliczki na podatek dochodowy oraz składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, przychód był równy dochodowi. Po miesiącu spółka sporządziła korektę listy płac i uwzględniła zaliczkę na podatek dochodowy oraz skład...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-07-06 10:08 przez konto usunięte

    Jak jest naliczana pierwsza wypłata?

    Witam,
    Jestem zatrudniona od 1 czerwca 2013 roku na umowę o pracę. Dziś mija 6 lipca, a ja nie mam wynagrodzenia, bo księgowa twierdzi, że będzie po 10 lipca. Czy to jest w porządku? W takim razie dostanę wypłatę za 1 miesiąc i 10 dni jako pierwszą? Czy coś tu jest nie tak?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-03-15 20:36 przez konto usunięte

    Płace a prawo

    Pracodawca zalega za pracę i niewykorzystany urlop. Stosunek pracy został rozwiązany, w świadectwie pracy nie ma wpisu o wywiązaniu się z obowiązku wobec pracownika i nie wnoszeniu żadnych roszczeń względem pracodawcy. Sprawę chcę oddać na drogę sądową. Pracodawca w odpowiedzi na moja pismo napisał,...

  • seedling

    Dodano 2017-03-05 14:59 przez seedling

    Pensja za grudzień wypłacona w styczniu

    Witam,czy pensja za grudzień 2016, która wpłynęła na konto w styczniu 2017 jest doliczana do PIT-11 za rok 2016? W połowie grudnia zwolniłam się z pracy, a 10 stycznia dostałam pensję (za grudzień). Na PIT-11 kwota przychodu i reszty wyliczeń widnieje taka sama jak na karcie przychodów za 2016, któr...

  • lucyna60

    Dodano 2015-03-31 10:46 przez lucyna60

    Rozwiązanie umowy a przejście na emeryturę

    Witam,odchodzę na emeryturę 18 kwietnia. Czy pracodawca ma prawo rozliczyć się ze mną z wszystkimi finansami z dniem rozwiązania umowy? Czy muszę czekać, a jak tak to ile czasu, bo wypłatę otrzymuję do 10. każdego miesiąca?Pozdrawiam

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Rozwiązanie umowy o pracę a zaległości w wypłacie wynagrodzenia

    Rozwiązanie umowy o pracę a zaległości w wypłacie wynagrodzenia

    Mam problem z byłym pracownikiem. Zrezygnował z pracy, bo nie płaciłem mu pensji za kilka miesięcy. Teraz jednak skierował przeciwko mnie sprawę o odszkodowanie za rozwiązanie umowy z mojej winy. Czy mogę podważyć ten pozew – bo został ...

  • Jednorazowa wypłata wynagrodzenia do rąk pracownika?

    Jednorazowa wypłata wynagrodzenia do rąk pracownika?

    Pracodawca może jednorazowo wypłacić wynagrodzenie bezpośrednio do rąk pracownika, powinien jednak do celów dowodowych zabezpieczyć się przed ewentualnymi zarzutami pracownika, że nie otrzymał wynagrodzenia.

  • Termin wypłaty wynagrodzenia a deklaracje ZUS

    Termin wypłaty wynagrodzenia a deklaracje ZUS

    Dla każdego ubezpieczonego, dla którego podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne stanowi przychód, płatnik składek w imiennym raporcie miesięcznym sporządzonym za tego ubezpieczonego oraz w deklaracji rozliczeniowej powinien ...

  • Nieterminowa wypłata wynagrodzenia a rozwiązanie umowy

    Nieterminowa wypłata wynagrodzenia a rozwiązanie umowy

    Nieterminowa wypłata wynagrodzenia za pracę może stanowić uzasadnioną podstawę rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy. Ten tryb rozwiązania umowy o pracę uzasadnia roszczenie pracownika o wypłatę odszkodowania.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Kadry / Wynagrodzenia / BHP

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania