eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyFirmaKadry / Wynagrodzenia / BHP › Zwiększenie obowiązków pracownika


2014-01-03 16:33 autor: dziurd

4 736 odsłon

Zwiększenie obowiązków pracownika

Mój pracownik na umowie o pracę ma napisane, pracownik biurowy i wykonuje zadania dotyczące: świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego (przyjmowanie dokumentów, wydawanie decyzji, wprowadzanie danych do komputera oraz decyzje dotyczące, przyznawania alimentów). 

Teraz chcę dopisać do jego zakresu obowiązków działanie z dłużnikami (wydawanie decyzji o zwrocie, o ściganiu, wprowadzanie do BIG dłużników, tytuły wykonawcze, upomnienia itp.). Dalej to jest ten sam dział, tylko dodane działania z dłużnikami alimentacyjnymi. Jak to zrobić dobrze? Co jak pracownik nie będzie chciał podpisać?

Pytanie zaktualizowano 2014-01-07 11:58

A co teraz jak dopiero dzisiaj zobaczyła, że pracownik nie ma zadnego zakresu obowiazków. Moj błąd bo powinnamuzupełnić gdy przyszłam do pracy  w 2008 roku, a pracownik już był na tym stanowisku???????

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2014-01-04 06:46 autor odpowiedzi: Piotr Górny - prawo pracy

    Istotna zmiana zakresu obowiazków wymaga zawarcia z pracownikiem porozumienia mieniającego lub dokonania wypowiedzenia warunków pracy i płacy.

     Z tego co jest napisane i pryz tak sformułowanym szczegółowym zakresie obwiązków wydaje sie, że jest to zmiana istotna: proponuję przedstawienie pracownikowi propozycji porozumienia stron a gdy się nie zgodzi - wypowiedzenie zmieniające. jeżeli nie zaakceptuje nowych obowiązków - umowa się rozwiąże, bez potrzeby wypłacania odprawy

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-01-07 11:38 autor odpowiedzi: dziurd

    A co jak teraz patrzę w akta osobowe, że ten pracownik nie ma wogóle zakresu obowiazków, A ja tego nie zauważyłam od przyjścia mojego do pracy w 2008 roku.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • ANIBUS

    Dodano 2012-10-15 13:21 przez ANIBUS

    Wykonywana praca a zakres czynności i powierzenie obowiązków

    Od 10 miesięcy prowadzę dział kadr. Przez 7 miesięcy miałam zastępować kierownika kadr w związku z jego odejściem z pracy na emeryturę. W tym czasie kierownik kadr był 3/4 tego okresu pracy na wolnym od pracy z tyt. chorobowego, sanatorium, urlopu za 2 lata.
    Po odejściu kierownika kadr nic się nie z...

  • hausner

    Dodano 2013-12-19 09:33 przez hausner

    Zmiana stanowiska pracy bez zgody pracownika

    Witam,
    jestem zatrudniony w firmie z branży kolejowej jako mistrz spawalnik. Stanowisko zostało utworzone niedawno ze względu na konieczność wdrożenia norm PN-EN ISO 3834-2 oraz PN-EN 15085-2. Ze wzdględu na brak konieczności załączania dokumentacji spawalniczej (jeszcze) do zamawiającego (PKP Cargo...

  • izaim92

    Dodano 2020-06-24 10:49 przez izaim92

    Zapis w umowie o pracę o ewentualnym zastępstwie pod nieobecność innego pracownika

    Dzień dobry,  zatrudniamy pracownika na stanowisku: kucharz, czy w umowie o pracę mogę zawrzeć informacje, że w razie nieobecności magazyniera pracownik będzie pełnił za niego zastępstwo? Jeśli tak, to w jakim punkcie umowy o pracę zawrzeć ten zapis?
    Pozdrawiam, Iza

  • Sheridon

    Dodano 2013-01-03 19:30 przez Sheridon

    Ustna umowa w zakresie zmiany obowiązków a wypowiedzenie

    Witam,
    Pracodawca zmienił mi zakres obowiązków na podstawie "ustnej umowy", ja w swej nieświadomości zacząłem je wykonywać nie domagając się tego zakresu na piśmie.
    W chwili obecnej dostałem wypowiedzenie mojego starego stanowiska wpisanego w umowie o pracę. Od chwili "ustnej umowy" w moich papierac...

  • konto usunięte

    Dodano 2012-11-16 11:21 przez konto usunięte

    Zmiana zakresu obowiązków tylko jednemu pracownikowi

    Witam. Chciałbym dowiedzieć się jak wygląda sytuacja prawnie, gdy zmieniane są obowiązki jednego pracownika z kilku na tym samym stanowisku.
    Sytuacja wygląda następująco: W firmie jest czterech liderów (maja ten sam zakres obowiązków i umowy na czas nieokreślony) jeden z nich w ramach dodatku finans...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Ruchome miejsce pracy pracownika

    Ruchome miejsce pracy pracownika

    Jak ustalić w umowie o pracę "miejsce pracy" pracowników, którzy budują domy mieszkalne dla klientów firmy w całej Polsce? Klienci zapewniają wyżywienie i nocleg, a firma dowozi pracowników na miejsce budowy samochodem firmowym. Pracownik ...

  • Obowiązek informacji o warunkach zatrudnienia

    Obowiązek informacji o warunkach zatrudnienia

    Wiele osób prowadzących kadry upraszcza informację o warunkach zatrudnienia (z art. 29 kp), poprzez zacytowanie w całości odpowiednich przepisów lub odesłanie do nich. Pozwala to uniknąć częstej wymiany informacji. Dotarły jednak do nas ...

  • Zakres czynności i obowiązków pracownika

    Zakres czynności i obowiązków pracownika

    Obecnie wprowadzamy w naszym zakładzie pisemne zakresy obowiązków dla poszczególnych stanowisk. Dyrektor firmy zdecydował, że każdy zakres obowiązków ma zawierać w końcowym punkcie wyrażenie: "Oprócz obowiązków objętych niniejszym ...

  • Umowy cywilnoprawne i o pracę a wynagrodzenie

    Umowy cywilnoprawne i o pracę a wynagrodzenie

    Wybór umowy i związany z tym rodzaj stosunku prawnego łączącego strony umowy przesądza o charakterze świadczenia wypłacanego przez zatrudniającego w zamian za wykonaną pracę. Poniżej porównano "wypłaty" z tytułu najczęściej ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Kadry / Wynagrodzenia / BHP

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania