eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyFirmaKadry / Wynagrodzenia / BHP › Zapis w umowie o pracę o ewentualnym zastępstwie pod nieobecność innego pracownika


10 dni temu, 10:49 autor: izaim92

278 odsłon

Zapis w umowie o pracę o ewentualnym zastępstwie pod nieobecność innego pracownika

Dzień dobry, 
zatrudniamy pracownika na stanowisku: kucharz, czy w umowie o pracę mogę zawrzeć informacje, że w razie nieobecności magazyniera pracownik będzie pełnił za niego zastępstwo? Jeśli tak, to w jakim punkcie umowy o pracę zawrzeć ten zapis?

Pozdrawiam, Iza

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 10 dni temu, 15:36 autor odpowiedzi: Katarzyna - Specjalista ds. kadr i płac

    Wprowadzenie takiego zapisu do umowy na stałe uznałabym za próbę obejścia przepisów, ponieważ podejrzewam, że za to samo wynagrodzenie pracownik miałby czasowo pełnić dwie funkcje w firmie. Do tego dochodzi kwestia odpoczynku dobowego, tygodniowego… Powierzenie innych obowiązków pracownikowi jest możliwe w myśl art. 42 § 4 jednak mowa jest tam o powierzeniu innej pracy niż określona w umowie o pracę, co oznacza, że pracownik również nie mógłby pełnić funkcji kucharza i magazyniera jednocześnie, ponadto powierzenie jest możliwe na okres nie przekraczający 3 miesięcy w roku kalendarzowym. Jeżeli zajmowanie drugiego stanowiska miałoby trwać łącznie w roku kalendarzowym dłużej niż 3 miesiące, to rozwiązaniem może okazać się zawarcie 2 umów o pracę na część etatu i np. pełnienie każdej funkcji odrębnie w inne dni lub po części tego samego dnia. Możliwe jest również zawarcie umowy o pracę na jedno stanowisko, a np. umowy zlecenia w celu zrealizowania określonych umową zadań wynikających z pełnienia drugiej funkcji, o ile charakter danej pracy odpowiadałby zleceniu.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • dziurd

    Dodano 2014-01-03 16:33 przez dziurd

    Zwiększenie obowiązków pracownika

    Mój pracownik na umowie o pracę ma napisane, pracownik biurowy i wykonuje zadania dotyczące: świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego (przyjmowanie dokumentów, wydawanie decyzji, wprowadzanie danych do komputera oraz decyzje dotyczące, przyznawania alimentów). 
    Teraz chcę dopisać do jego zakr...

  • bara81

    Dodano 2018-04-19 13:57 przez bara81

    Czy pracodawca może zmusić sprzedawcę do obsługi kantoru?

    Pracuję na stacji paliw, w umowie mam napisane rodzaj wykonywanej pracy "sprzedawca". Pracodawca otworzył na stacji kantor wymiany walut nie informując nas (pracowników) osobiście. Do naszych obowiązków należeć będzie obsługa tego kantoru (nadmieniam, że stacja nie posiada ochrony ani szyby zabezpie...

  • haniutek_nysa

    Dodano 2020-01-20 19:57 przez haniutek_nysa

    Zakres czynności pracownika

    Witam, czy pracownik zatrudniony na umowę o pracę może mieć wpisane w zakresie czynności dwa lub więcej stanowisk pracy np. pracownik stacji uzdatniania wody, monter sieci wod-kan oraz palacz c.o. gdzie to drugie stanowisko byłoby przez niego wykonywane tylko w przypadku wystąpienia większej awarii....

  • Bianka63

    Dodano 2020-05-26 12:00 przez Bianka63

    Czy można zmienić zakres obowiązków z kierowniczego na pracowniczy, z pozostawieniem nazwy

    Czy można zmienić wicedyrektorowi zakres obowiązków z kierowniczego na pracowniczy, zmieniając regulamin organizacyjny i wręczając zakres obowiązków referenta z nazewnictwem wicedyrektor? Jestem w okresie chronionym.

  • Amitiel

    Dodano 2019-01-15 08:25 przez Amitiel

    Organizacja i przeprowadzanie matur

    Dzień dobry! Chciałam się poradzić odnośnie matur. Jestem asystentem dyrektora szkoły w szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej. Nie mam uprawnień pedagogicznych. Pani dyrektor delegowała mi organizacje i przeprowadzanie matur w pełnym zakresie. Znalazłam wniosek dotyczący zmiany prze...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Obowiązek informacji o warunkach zatrudnienia

    Obowiązek informacji o warunkach zatrudnienia

    Wiele osób prowadzących kadry upraszcza informację o warunkach zatrudnienia (z art. 29 kp), poprzez zacytowanie w całości odpowiednich przepisów lub odesłanie do nich. Pozwala to uniknąć częstej wymiany informacji. Dotarły jednak do nas ...

  • Zakres czynności i obowiązków pracownika

    Zakres czynności i obowiązków pracownika

    Obecnie wprowadzamy w naszym zakładzie pisemne zakresy obowiązków dla poszczególnych stanowisk. Dyrektor firmy zdecydował, że każdy zakres obowiązków ma zawierać w końcowym punkcie wyrażenie: "Oprócz obowiązków objętych niniejszym ...

  • Jakie pułapki może kryć umowa o pracę?

    Jakie pułapki może kryć umowa o pracę?

    Telefon od przyszłego pracodawcy, który dzwoni, aby poinformować nas, że otrzymaliśmy wymarzoną posadę, może wzbudzić wiele radości. Jednak należy pamiętać, że od pełni szczęścia dzieli nas jeszcze jeden mały, ale bardzo ważny ...

  • Projektowanie stanowisk pracy

    Projektowanie stanowisk pracy

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Kadry / Wynagrodzenia / BHP

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania