Nasza firma liczy 1000 pracowników i zatrudnia 1 pracownika na stanowisku ds. BHP oraz pracownika na stanowisku merytorycznym, który w swoim zakresie czynności ma zadania dotyczące BHP. Zadania pracownika merytorycznego obejmują w 50% czynności dotyczące spraw BHP i w 50 % inne czynności.
Czy praktyka pracodawcy jest zgodna § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 w sprawie służby BHP?
2014-08-22 21:06 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
GFX-Consulting www.gfx-consulting.pl
2014-09-23 13:51 autor odpowiedzi: Monika Rucka-Peryt
W przypadku firmy o tak dużym zatrudnieniu powinna być wieloosobowa komórka służby bhp
§ 1.3. Pracodawca zatrudniający od 100 do 600 pracowników tworzy wieloosobową lub jednoosobową komórkę albo zatrudnia w tej komórce pracownika służby bhp w niepełnym wymiarze czasu pracy.
4. Pracodawca zatrudniający ponad 600 pracowników zatrudnia w pełnym wymiarze czasu pracy co najmniej 1 pracownika służby bhp na każdych 600 pracowników.
Przypadek pracownika zatrudnionego także przy innej pracy (o którym mowa w zapytaniu) nie ma tu zastosowania. Występuje tylko w przypadku zatrudnienia do 100 osób.
§ 2.2. Służba bhp nie może być obciążana innymi zadaniami niż wymienione w ust. 1, z wyjątkiem pracownika, o którym mowa w art. 23711 § 3 Kodeksu pracy.
Czy praktyka pracodawcy jest zgodna § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 w sprawie służby BHP?
Moim zdaniem nie jest zgodna.
2014-09-23 18:32 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
GFX-Consulting www.gfx-consulting.pl
Dodano 2017-08-10 23:15 przez KamiTinka
Mam ukończone odpowiednie szkolenia, moja kategoria działalności jest 6 kategorii ryzyka, ale zatrudniam osoby w oparciu umowy zlecenie. W KC nie ma nic o BHP, a w KP jest o tym wspomniane, że mogłabym wystawić (do 10 pracowników lub do 20 jeśli kategoria ryzyka nie wyższa niż 3), ale dla pracownikó...
Dodano 2014-10-24 21:41 przez kamil1122
Witam,jestem brygadzistą w większym zakładzie pracy (ponad 100 osób zatrudnionych). W moim zakładzie pracy służba BHP wydaje co tydzień tzw. szkolenia BHP. Przyjęło się, że szkolimy podległych pracowników w tym zakresie w czasie pracy. Pracownik potwierdza fakt zapoznania się z tym szkoleniem własno...
Dodano 2013-03-20 11:36 przez LIM83
Witam,
Mam pytanie dotyczące dostępu do apteczki. Z tego co wiem, dostęp do apteczki nie może być utrudniony. Pracuję w dużej firmie, w której teoretycznie dostęp do apteczki jest swobodny, ale w praktyce wygląda to tak, że znajduje się na niej (plomba) sznureczek, po to aby pracownicy każde skorzys...
Dodano 2013-10-18 23:50 przez principesca04
Pracuję na stoisku rybnym w jednym z większych supermarketów. Przy porannym wykładaniu ryb na stoły wbiła mi się ość jednej z ryb, była bardzo cienka i wbiła się dość głęboko. Sprawa skończyła się wieczorną wizytą na pogotowiu, po nieudanych próbach wyjęcia owej ośći palec został zszyty i skończyło ...
Dodano 2015-01-03 11:17 przez Wszemir
W mojej pracy na magazynie jednym z zadań jest wydawanie komponentów i materiałów na dział produkcyjny i niepokoi mnie transport na wózkach ręcznych (nie paleciakach, ale na "stolikach z kółkami"). Samo ułożenie materiału na tym wózku odbywa się wózkiem widłowym, ale transport już ręcznie (pchanie)....
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Jakie obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy?
Każdy pracownik, zanim podejmie swoje obowiązki, powinien być poinformowany przez pracodawcę o wszelkich zagrożeniach i ryzyku zawodowym wynikającym z zajmowanego stanowiska. Organizowanie pracy w sposób bezpieczny i higieniczny to jeden z ...
Zbyt niska temperatura w pracy - kiedy pracownik może odmówić wypełniania obowiązków?
Wciąż pojawiają się informacje o możliwych kłopotach energetycznych w kraju w związku z perturbacjami z dostawą gazu i węgla do odbiorców prywatnych i przedsiębiorstw świadczących usługi energetyczne. Taki stan rzeczy jest wynikiem ...
Obowiązki pracodawcy, który zatrudnia minimum 20 pracowników
Pracodawca zatrudniający 20 pracowników lub więcej, jest zobowiązany do wdrożenia konkretnych mechanizmów w swoim zakładzie pracy. W tym tekście omawiamy te rozwiązania i przedstawiamy najważniejsze informacje na ich temat.
Fala upałów: jakie obowiązki pracodawcy?
Tegoroczny początek wakacji to iście tropikalna pogoda. Lato zawitało do kraju z temperaturami grubo powyżej 30-stu stopni Celsjusza. Z tego faktu cieszą się z pewnością osoby wypoczywające na urlopach, nieco mniej - pracownicy wykonujący ...
2022-04-23 08:39
2021-11-16 16:50