eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyFirmaZamówienia publiczne › Gwarancja ubezpieczeniowa należytego wykonania umowy - jaki termin?


2015-09-07 13:59 autor: Beata

4 848 odsłon

Gwarancja ubezpieczeniowa należytego wykonania umowy - jaki termin?

Czy gwarancja ubezpieczeniowa należytego wykonania umowy powinna obejmować termin realizacji kontraktu plus 30 dni na zwrot gwarancji/zabezpieczenia?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-09-07 14:27 autor odpowiedzi: Konrad Różowicz

    Gwaranacja powinna być wystawiana do dnia, w którym upływa termin realizacji umowy + 30 dni.

    Zgodnie z art. 147 ust. 2 Pzp zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Nie ma zatem wątpliwości, iż w okresie obowiązywania umowy zabezpieczenie powinno również nieprzerwanie obowiązywać. Art. 151 Pzp precyzuje, kiedy następuje zwrot zabezpieczenia: 30 dni od dnia uznania zamówienia za należycie wykonane, a w przypadku części pozostawionej na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi jakości (maksymalnie do 30%) – 15 dni od dnia zakończenia okresu tej rękojmi.

    Zważając na charakter instytucji zabezpieczenia oraz wprowadzonego okresu na jego zwrot, celowa zdaje się interpretacja zgodnie z którą okres gwarancji powinien obejmować okres realizacji świadczeń kontraktowych(planowany termin zakończenia realizacji umowy) przedłużony o 30 dni, w czasie to których zamawiający może realizować swoje uprawnienia wynikajace z zabezpieczenia.

    Oceń odpowiedź 0 5

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-09-07 14:36 autor odpowiedzi: Kancelaria Prawno-Gospodarcza PAXUS

    Moim zdaniem zabezpieczenie należytego wykonania umowy powinno obejmować okres realizacji kontraktu. Termin 30-dniowy dotyczy jedynie daty zwrotu zabezpieczenia.

    Ta informacja nie ma waloru opinii prawnej - za mało wiem o sprawie i nie widziałem dokumentacji z postanowieniami dotyczącymi zabezpieczenia, ani nawet dokumentu gwarancji.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • mail_leo_45

    Dodano 2013-09-23 00:19 przez mail_leo_45

    Kolejna reklamacja roweru

    20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w kore...

  • majg34

    Dodano 2013-07-15 09:24 przez majg34

    Czy odwołanie darowizny jest możliwe?

    Czy można odwołać darowiznę, jeśli umowa została już, że tak powiem wykonana?

  • konto usunięte

    Dodano 2015-01-26 13:35 przez konto usunięte

    Jak skutecznie skorzystać z rękojmi i czy w ogóle?

    Witam serdecznie,mam następujący problem i bardzo proszę o poradę.Kupiłam telefon komórkowy z abonamentem (aneks/przedłużenie umowy). Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, która jest zawieszona od prawie 2 lat. Była zawieszona w momencie przedłużania umowy. Telefon nie jest używany do celó...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-10-24 05:14 przez konto usunięte

    Odpowiedzialność sprzedawcy za używaną rzecz, firma - firma

    Witam,
    proszę o poradę w poniższej sprawie: 27.09.2013 zamykałem sklep i lokal, który użytkowałem wynajęła inna firma. Właścicielka firmy zaproponowała mi że odkupi ode mnie kaseton reklamowy znajdujący się na zewnątrz budynku (kaseton używany 18 miesięcy). Po negocjacji dogadaliśmy się co do ceny 8...

  • asts1

    Dodano 2013-10-08 10:20 przez asts1

    Wady ukryte

    Witam,
    kupiłem używane urządzenie kosmetyczne od firmy z fakturą VAT. Już podczas montażu urządzenia w gabinecie okazało się, że obudowa jest w kolorze innym niż uzgodniony, a do tego kilka elementów jest uszkodzonych. W związku z tym umowiliśmy się że te elementy niezgodne z umową i uszkodone zosta...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Sprzedaż w modelu dropshipping: co powinna zawierać umowa?

    Sprzedaż w modelu dropshipping: co powinna zawierać umowa?

    Dropshipping jest modelem logistycznym stosowanym głównie w branży e-commerce. Obejmuje trzy podmioty, czyli sprzedawcę, klienta oraz dostawcę. W odróżnieniu od tradycyjnego modelu sprzedaży wysyłkowej, dropshipping przenosi procesy ...

  • Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    Prawo do złożenia reklamacji w związku z wystąpieniem w towarze wady jest jednym z fundamentalnych praw każdego konsumenta. W stosunku do umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 r. wszystkim konsumentom przysługują cztery niezależne ...

  • Konsumenci pod większą ochroną

    Konsumenci pod większą ochroną

    Konsumenci zamiast 10 dni będą mieli 14 na zrezygnowanie z zakupu przy umowach zawieranych poza lokalem i na odległość. Zostanie również wprowadzony jasny i jednolity sposób obliczania tego terminu - to tylko niektóre z przyjętych dziś ...

  • W e-commerce w maju duże zmiany dla sprzedających

    W e-commerce w maju duże zmiany dla sprzedających

    Trzy unijne dyrektywy – 2019/770 (dyrektywa cyfrowa), 2019/771 (dyrektywa towarowa) oraz 2019/2161 (dyrektywa Omnibus) mają zostać implementowane do polskiego prawa w najbliższym miesiącu. Dotyczą one szeregu kwestii, w szczególności ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Zamówienia publiczne

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania