Pracodawca wydał świadectwo pracy, niestety następnego dnia zauważył, że omyłkowo nie uzupełnił p. 4 pkt 8. Pracownik zaniósł już świadectwo do ZUS (przyznana mu została emerytura) i nie ma możliwości usunięcia błędnego dokumentu.
Czy pracodawca powinien wystawić poprawiony dokument zatytułowany "SPROSTOWANIE świadectwa pracy" i zachować oba świadectwa, czy drugi dokument też może nosić nazwę "Świadectwo pracy" tylko być z aktualną datą i zawierać właściwe dane?
2015-04-22 16:36 autor odpowiedzi: Monika Rucka-Peryt
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania.
Dodano 2016-06-02 19:18 przez Artemis
Witam. Po 20 latach zmieniłam zakład pracy. Przy odbiorze świadectwa zauważyłam błąd w imieniu ojca. Kadrowa to poprawiła, wpisała ręcznie właściwe imię, a błędne przekreśliła i postawiła tylko parafkę.
Czy tak można zrobić, czy powinna jeszcze raz wystawić świadectwo bez skreśleń?
Dodano 2015-08-18 18:13 przez atunad
Mam błędnie wydane świadectwo pracy, które wydane było 30 czerwca 2015 r., a więc prawie dwa miesiące temu. Co mam zrobić?
Dodano 2012-10-31 14:03 przez goska3313
Czy jeżeli z decyzji ZUS świadczenie rehabilitacyjne kończy się 30 października, to czy na świadectwie pracy można napisać ze rozwiązanie umowy nastąpiło 31 października, jeżeli jest to rozwiązanie umowy z art. 53 par. 1 punkt 1, to dlaczego jest tylko informacja uzupelniająca na samym końcu, a głów...
Dodano 2017-01-19 23:52 przez kaziamax
Witam,złożyłem dokumenty na wcześniejszą emeryturę przedstawiając w ZUS świadectwo wykonywania pracy w szczególnych warunkach w okresie 1.08.1978-31.12.1994. Niestety jak się okazało świadectwo jest źle wystawione i trzeba go poprawić.Pojechałem do firmy (obecnie jest to firma prywatna), w której są...
Dodano 2017-01-12 12:03 przez karolka59
Chciałabym wiedzieć, czy w świadectwie pracy w pouczeniu zmieniły się daty co do odwołania się w sprawie sprostowania świadectwa, czy zostają bez zmnian 7 dni czy 21 po zmianach, które weszły w 2017 roku?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Świadectwo pracy to bardzo ważny dla pracownika dokument wydawany przez pracodawcę po rozwiązaniu lub wygaśnięciu stosunku pracy. Dokument ten powinien zawierać informacje niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ...
NSZZ Solidarność zaproponowała zmiany w treści świadectw pracy, polegające na usunięciu informacji o trybie rozwiązania umowy o pracę. Zdaniem ekspertów z Konfederacji Lewiatan, nie jest to dobra propozycja. Pracodawca nie dowie się ...
Wielu klientów Zielonej Linii zastanawia się, czy sposób rozwiązania umowy o pracę ma wpływ na ich uprawnienia. Jeśli rozwiązali umowę za swoim wypowiedzeniem lub na mocy porozumienia stron, ale z własnej inicjatywy, martwią się, czy ...
2024-10-24 13:38
2024-01-03 15:59