2016-05-09 14:08 autor: paulinanowak89
2 130 odsłon
Witam,
w 2015 byłam zatrudniona na 1/3 etatu na umowę o pracę. Od stycznia do października pracowałam tylko na takiej umowie. W październiku zatrudniłam się dodatkowo u innego pracodawcy na 1/2 etatu na umowę o pracę.
Przy rozliczeniu PIT okazało się, że pierwszy pracodawca nie odprowadzał przez cały rok pracy za mnie podatku. Moje pytanie brzmi: czy mógł tak robić? Czy mogę to gdzieś zgłosić?
2016-05-11 07:22 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
paulinanowak89 skomentował/a odpowiedź 2016-05-18 22:34
Dziękuję bardzo :) pozdrawiam
Dodano 2016-01-30 20:30 przez Dianusia
Pracuje w zakładzie kosmetycznym na 1/2 etatu i mój grafik pracy ustalany jest z dnia na dzień przez pracodawcę. Zgłaszałam pracodawcy, że chciałabym mieć grafik ustalany na cały tydzień z góry. Pracodawca nie zgodził się. Czy to jest zgodne z prawem?
Dodano 2016-10-06 23:39 przez awertus
Pracodawca obiecał mi zmienić etat z 1/2 na cały, miałam otrzymać aneks do umowy, jednak pracodawca odwleka to na koniec miesiąca i zapewnia, że już mam umowe na cały etat.Czy tak może być, czy mam już prawa jak pracownik pełno etatowy? Jeśli nie, to jak skłonić pracodawcę do szybszego podpisania an...
Dodano 2016-06-12 10:44 przez nataliapn
Witam, obecnie jestem zatrudniona w jednej firmie na umowę o pracę na czas określony (do 2019 r.). W chwili obecnej przebywam na urlopie rodzicielskim, a chciałabym podjąć pracę na umowę zlecenie na 1/2 etatu w innej firmie. Czy muszę o tym informować swojego pracodawcę? Jeśli tak, to w jaki sposób?...
Dodano 2016-02-24 14:53 przez mateusz919
Witam! chciałbym zatrudnić emeryta na pół etatu. Jakie składki będę musiał odprowadzać? Czy wystarczy tylko zdrowotne?Proszę o informację.
Dodano 2017-03-03 11:46 przez Marzenka81
Pracuje na 1/2 lub na 1/4 etatu i chyba w moim zawodzie inaczej nie będzie stąd moje pytanie. Czy nie lepiej by było gdybym przeszła na KRUS, bo mam taka możliwość? Chodzi mi przede wszystkim o emeryturę, bo jak na razie to moją emeryturę czarno widzę...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Praca zdalna - jak wprowadzić ją w życie?
Ustawodawca zdecydował się wprowadzić uregulowania dotyczące pracy zdalnej na fali doświadczeń wynikających z rozwiązań doraźnie wprowadzonych na czas epidemii COVID-19. Znaczne zmiany w Kodeksie pracy weszły w życie 7 kwietnia 2023 roku ...
Dodatkowe urlopy i przerwy w pracy, czyli dyrektywa work-life balance w Polsce od 26 kwietnia
Rok 2023 przyniósł poważne zmiany w Kodeksie pracy. Oprócz nowelizacji przepisów w zakresie pracy zdalnej, 26 kwietnia zaczną też obowiązywać regulacje wdrażające unijną dyrektywę work-life balance oraz dyrektywę w sprawie ...
Praca zdalna - najważniejsze zmiany od 7 kwietnia
Planowana od dłuższego czasu nowelizacja kodeksu pracy dotycząca pracy zdalnej rozpoczyna swój formalny start. Zmiany zostały opublikowane w Dzienniku Ustaw 6 lutego, a więc wejdą w życie 7 kwietnia. Jak bardzo zmieni się obecnie ...
Praca zdalna w Kodeksie pracy od 7 kwietnia 2023
Szalony okres covidowy wymusił konieczność dostosowania się do nietypowych okoliczności w wielu dziedzinach życia społecznego. Zmiany nastąpiły także w sektorze zatrudnienia, w którym istotne było zachowanie ciągłości procesu ...
2023-04-11 20:01
2023-01-17 17:59