eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Jak dotrzeć do nieuczciwej firmy?


2013-01-17 12:30 autor: igmax

3 751 odsłon

Jak dotrzeć do nieuczciwej firmy?

Telefonicznie pani zaproponowała biznes plan na bezzwrotną dotację z EFS na rozwój firmy wraz z płytą. Poinformowała mnie, że gdybym miała pytania, to mogę dzwonić na podane nr, ona we wszystkim pomoże, i że mogę to również zwrócić w ciągu 14 dni. Teraz okazuje się, że te dokumenty są nic nie warte. Zapłaciłam prawie 300 zł za coś, co można za darmo ściągnąć z internetu.

Telefony nie odpowiadają, a w internecie znalazłam ostrzegające informacje o tej firmie. Muszę jak najszybciej je zwrócić, ale nie wiem jak to zrobić czy za pobraniem /tak jak je otrzymałam/ czy w inny sposób tak żeby domagać się zwrotu pieniędzy. Fakturę otrzymałam ale nawet NIP nie wchodzi mi w system księgowy. Jak się zachować i jakie mam prawa w takiej sytuacji?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-01-17 13:59 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Firmy takie jak Inwest-Lang czy Opes są już znane w społeczeństwie. Odesłanie im nic nie daje. Nie odbierają. Poczytaj w internecie.

    Mnie zaciekawił fragment o fałszywym NIP-ie. Jeśliby się to potwierdziło, byłoby to przesłanką do stwierdzenia o zaplanowanym z góry wyłudzeniu. A wtedy wizyta na policji i zgłoszenie wyłudzenia nie miałoby jedynie charakteru symbolicznego.

    konto usunięte zaktualizował/a odpowiedź 2013-01-17 14:01
    Ponadto zgłoś się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów tam Ci pomogą jak postępować krok po kroku.

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • 13 przypadków, które nie dają szans na odstąpienie od umowy

    13 przypadków, które nie dają szans na odstąpienie od umowy

    42 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty świąteczne Polacy wydadzą w „sieci”. To aż o 5,5 proc. więcej niż w roku ubiegłym – wynika z badań Deloitte. Za zakupami świątecznymi w Internecie przemawiają m.in. ceny, ale na ...

  • Świąteczne zakupy online: zwrot towaru

    Świąteczne zakupy online: zwrot towaru

    Polacy coraz częściej robią zakupy online, jednak nie zawsze są świadomi, na jakich zasadach mogą zwrócić zakupiony towar. W okresie świątecznym jest to szczególnie ważne, ponieważ nie każdy prezent przypadnie do gustu obdarowanemu ...

  • E-commerce pod presją. Nadchodzi nowa ustawa konsumencka

    E-commerce pod presją. Nadchodzi nowa ustawa konsumencka

    Polski e-commerce rozwija się niezwykle prężnie, a rosnąca aktywność kupujących przez internet wskazuje, że ta sytuacja raczej nie ulegnie zmianie. Zmianie ulega natomiast rzeczywistość, w jakiej przychodzi funkcjonować ...

  • Zakupy online: reklamacja towaru nie zawsze możliwa

    Zakupy online: reklamacja towaru nie zawsze możliwa

    Aż 83 proc. konsumentów robi zakupy w sieci, z czego jedna czwarta nawet kilka razy w miesiącu – wynika z badania Rzetelnej Firmy, przeprowadzonego wśród przedsiębiorców zrzeszonych w programie Rzetelna Firma. Zakupy przez Internet to z ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania