2018-03-07 08:42 autor: Maria1236
5 880 odsłon
Witam,
jestem osobą prywatną. Mam trójkę dzieci, po których czasem sprzedaję ciuchy używane na olx. Nie jest to moje źródło dochodu, lecz robię to bardziej w celu wietrzenia szaf. Kwoty są niskie ok. 5-10 zł za sztukę. Ciuchy bez wad.
Moje pytanie brzmi: czy osoba, która kupiła taką rzecz ma prawo do jej zwrotu i żądania zwrotu pieniążków za towar i przesyłkę (razem 10 zł).
Podany powód: zbyt długi czas oczekiwania. Od momentu wpływu pieniążków na konto do wysyłki minęło 5 dni (w tym weekend), a kupujący strasznie oburzony, że to skandal. Czy występując jako osoba prywatna (nie jestem przedsiębiorcą) mam prawo, czy obowiązek spełnić oczekiwania bardzo niestosownie odnoszącego się do mnie kupującego, straszącego US i odgrażającego się?
Bardzo proszę o pomoc, może popartą konkretnym art. ustawy.
Dodano 2017-12-12 01:21 przez laser2000
Witam,kupiłem z Niemiec używaną maszynę z gwarancją 18 miesięcy i przez ten okres praktycznie co miesiąc był serwis, bo była awaria. Jej awaryjność była dokumentowana mailami do serwisu. W umowie sprzedający wykluczył rękojmię i dał tylko tę gwarancję 18 miesięcy. Warunkiem odbioru był mój podpis na...
Dodano 2017-08-08 22:15 przez jerzy60
Prowadzę własną dzialalność. Niedawno klient zamówił usługę montażową drzwi zewnętrznych o rozmiarze 80. Drzwi zostały zamówione i zamontowane. Protokół odbioru klient podpisał, żadnych uwag nie roszczył.Po pewnym czasie zgłosił reklamację na drzwi twierdząc, że otrzymał towar niezgodny z umową, pon...
Dodano 2016-09-02 20:13 przez Donia123
Kupiłam okulary korekcyjne, ale po krótkim okresie użytkowania ułamał się zausznik w oprawce. W ramach reklamacji oprawkę naprawiono - prawdopodobnie wymieniono zauszniki. Sytuacja się powtórzyła - ponownie w ramach reklamacji naprawiono oprawkę.Niestety, zausznik złamał się po raz trzeci. Tym razem...
Dodano 2016-08-12 21:32 przez Konrad.,,
Chciałem kupić tylną oś do mojego quada. W internecie a dokładniej na portalu olx znalazłem ofertę, która mówiła o kołach z osią gratis.Gdy przesyłka przyszła okazało się, że nie jest to oś, leczy tylny most, który nie jest mi potrzebny. Sprzedający chyba o tym wiedział i gdy mu to napisałem odpowie...
Dodano 2016-04-18 17:58 przez konto usunięte
Na święta Wielkanocne kupiłam dla syna koparkę z internetowego sklepu Smyk. Produkt okazał się wadliwy-brak śrub, uszkodzony akumulator oraz widoczne ślady wcześniejszego użytkowania. Produkt został odesłany na reklamację z opisanym problemem. Natomiast otrzymałam zwrotną informację taką:
Szanowna P...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...
Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i ...
24 listopada przypada tegoroczny Black Friday. Jednak już teraz sklepy proponują różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach Black Weeks. Z tej okazji UOKiK przypomina, w jaki sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być prezentowana ...
Święta już za nami. Niestety nie zawsze jesteśmy zadowoleni z prezentów znalezionych pod choinką. Co zrobić z nietrafionym upominkiem albo takim, który dojechał do nas dopiero po świętach? Jakie prawa przysługują konsumentom? Oto porady ...
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42