eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Reklamacja towaru zakupionego przez internet


2016-04-18 17:58 autor: madzix18

2 510 odsłon

Reklamacja towaru zakupionego przez internet

Na święta Wielkanocne kupiłam dla syna koparkę z internetowego sklepu Smyk. Produkt okazał się wadliwy-brak śrub, uszkodzony akumulator oraz widoczne ślady wcześniejszego użytkowania. Produkt został odesłany na reklamację z opisanym problemem. Natomiast otrzymałam zwrotną informację taką:

Szanowna Pani Magdaleno

Dziękujemy za zgłoszenie reklamacji w naszym sklepie, dzięki temu możemy zadbać o jakość naszych usług i produktów.

Zgłoszenie reklamacyjne zostało rozpatrzone. Reklamacja została odrzucona w zakresie Pani żądań –zwrotu zapłaconej ceny.

Jednocześnie proponujemy przesłanie przez nas produktu do autoryzowanego serwisu w celu uzyskania niezależnej opinii o stanie technicznym. W przypadku stwierdzenia wady podlegającej zasadom nieodpłatnej naprawy, usterka zostanie usunięta.

Jeśli jest Pani zainteresowana taką formą rozpatrzenia reklamacji, bardzo prosimy o informację zwrotną.

W przypadku braku odpowiedzi w terminie 7 dni od daty otrzymania tej wiadomości reklamacja zostanie odrzucona.

Moje pytanie brzmi, w jaki sposób mogę otrzymać z powrotem pieniądze? To było ponad 300 zł, prawie 50 zł koszt przesyłki do sklepu internetowego.

Dziękuję za pomoc.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-04-18 19:10 autor odpowiedzi: Agata Mikucka

    Powinna była Pani złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy i odesłać towar z żądaniem zwrotu pieniedzy, a nie go reklamować. Oświadczenie o odstąpieniu składa się w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru, bez podania przyczyny, ewentualnie gdy przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o przysługującym prawie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, prawo do złożenia w/w oświadczenia wygasa z upływem 12 miesięcy od dnia, w którym upływa w/w 14 dniowy podstawowy termin. Musi Pani przeanalizować w jaki sposób złozyła Pani zamówienie internetowe, czy był regulamin i czy potwierdziła Pani zaznajomienie się z nim.

    Niezależnie od powyższego proponuję, aby wysłała Pani do sklepu pismo (listem poleconym zpo) z wezwaniem do wymiany rzeczy na wolną od wad na podstawie art. 560 par. 1 i 2 kodeksu cywilnego w terminie np. 7 dni od daty otrzymania pisma pod rygorem złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Proszę powołać się w piśmie na niezgodność towaru z zawartą umową i w związku z tym brak możliwości korzystania z rzeczy. Proszę opisać dokładnie na czym niezgodność polega i poinformować, że nie jest Pani zainteresowana naprawą towaru o takim stopniu wadliwości. Po upływie w/w 7 dniowego terminu proszę przesłać na adres sklepu oświadczenie o odstąpieniu od umowy i wezwać sklep do zwrotu wszystkich poniesionych przez Panią kosztów (łącznie z przesyłką) w wyznaczonym przez Panią terminie. Po upływie terminu jedyna droga, która będzie Pani przysługiwać to skierowane sprawy na drogę sądową.

    Mikucka Orfin Adwokaci s.c., ul. Abrahama 26/2, 81-366 Gdynia, www.molaw.pl

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • zodiak

    Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Witam,
    Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...

  • lilka123

    Dodano 2015-12-27 14:51 przez lilka123

    Reklamacja psującej się zabawki dla dziecka

    Witam,w listopadzie kupiłam dziecku samochód na pilota. Nie mam paragonu ani opakowania. Samochód na początku jeździł odpakowany, dopiero w wigilię teraz jeździ tak jak by chciał, a nie mógł. Baterie są nowe. Czy jest jakiś sposób by autko oddać?

  • PM

    Dodano 2013-11-24 12:34 przez PM

    Reklamacja, zwrot towaru i zwrot pieniędzy

    Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o zaciągnięciach dziurze i i...

  • monish

    Dodano 2015-09-09 15:11 przez monish

    Zakup przez internet i prawo zwrotu rzeczy wykonanej ręcznie

    Witam serdecznie,zamówiłam na allegro karykaturę. Umówiłam się z Panią, że wyśle ją w poniedziałek. Jak się okazuje wysłała ją dopiero w czwartek, prezent był potrzebny na sobotę, a dotarł do mnie dopiero w poniedziałek.Obrazek doszedł do mnie cały pognieciony i kompletnie nienadający się na prezent...

  • ela8090

    Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090

    Zakup dla firm a prawo do reklamacji

    Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową

    Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową

    Jeśli sprzedawca sprzedał konsumentowi towar niezgodny z umową, kupującemu przysługują pewne uprawnienia unormowane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

  • Święte prawa konsumenta: reklamacja

    Święte prawa konsumenta: reklamacja

    Kupującym przez internet przysługują dwa fundamentalne uprawnienia: prawo odstąpienia od umowy oraz możliwość reklamacji wadliwego towaru. Są one również kluczowe dla e-sklepów i mają fundamentalne znaczenie dla posprzedażowej obsługi ...

  • Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    Prawo do złożenia reklamacji w związku z wystąpieniem w towarze wady jest jednym z fundamentalnych praw każdego konsumenta. W stosunku do umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 r. wszystkim konsumentom przysługują cztery niezależne ...

  • Reklamacja wadliwego towaru według nowych zasad

    Reklamacja wadliwego towaru według nowych zasad

    Możliwość żądania już przy pierwszej reklamacji obniżenia ceny lub – jeżeli wada jest istotna – odstąpienia od umowy, brak możliwości nieustannych napraw przez przedsiębiorcę tego samego towaru, czy też przedłużony okres ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania