eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Jak skutecznie napisać wezwanie przedsądowe do odpowiedzi na reklamację


2017-11-26 14:19 autor: Asiaok

3 314 odsłon

Jak skutecznie napisać wezwanie przedsądowe do odpowiedzi na reklamację

Szanowni Państwo,

pilnie potrzebuję pomocy. Otóż około miesiąc temu został nałożony na os x mandat/wezwanie do zapłaty, za brak biletu MZK podczas jazdy komunikacją miejską w jednym ze środków komunikacji. Konkretnie chodzi o system A T, który funkcjonuje w Bydgoszczy.

W linii autobusowej został skasowany bilet i następnie okazany w linii tramwajowej (który to upoważnia do darmowego przejazdu w ww. systemie A T). Bilet też nie został uznany nie wiedząc czemu! Kontroler nie umiał wytłumaczyć, omiótł bilet wzrokiem i wystawił wezwanie do zapłaty. Aby nie robić afery i konfliktu, os x przyjęła mandat, jednak napisała reklamację, iż się nie zgadza.

Odpowiedź do reklamacji została dostarczona po ok. 28 dniach, listem poleconym. NIESTETY PROBLEM W TYM, IŻ JEST TO ODPOWIEDŹ OGÓLNIKOWA, W ŻADEN SPOSÓB NIE NAWIĄZUJĄCA DO OPISU SYTUACJI W PIŚMIE REKLAMACYJNYM.

Z tego co wiem, w tej sytuacji zostaje tylko droga sądowa, czego nie ukrywam chciałaby osoba x uniknąć. Pomyśleliśmy by napisać odpowiedź do ZDMIK w formie wezwania przedsądowego do odpowiedzi i odniesienia się faktycznie do złożonej reklamacji. Czy istnieje coś takiego? Jak to trzeba ubrać w słowa, czy trzeba się powołać na jakiś paragraf, czy traktować to jako skargę, zażalenie, czy wezwanie przedsądowe do wyjaśnień?

Proszę o POMOC.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Dejv

    Dodano 2013-11-28 15:29 przez Dejv

    Odwołanie do mandatu za "brak" biletu WKD - komunikacja

    Witam,
    sprawa wygląda następująco, wracałem WKD z Warszawy do Podkowy Leśnej i "zapomniałem skasować biletu", bo po fakcie go znalazłem T.T ale kontrolera już nie było.
    Ale jest kilka "ale" apropo samej kontroli, poczytałem regulamin WKD http://wkd.com.pl/Files/File/2013_07_16 Regulamin.pdf, dałem k...

  • KAROL567

    Dodano 2018-10-02 16:07 przez KAROL567

    Wezwanie do zapłaty - Koleje Mazowieckie

    Witam,otrzymałem wezwanie do zapłaty z Kolei Mazowieckich za brakujące należności z tytułu mandatu za brak biletu na przejazd. Sytuacja miała miejsce w 2012 roku. Napisałem wtedy odwołanie, jednak nie zostało ono uznane, dlatego też zapłaciłem mandat w kwocie 110 zł.Po jakimś czasie przyszło mi wezw...

  • DwaRazyJa

    Dodano 2017-11-10 12:44 przez DwaRazyJa

    Problem odzyskania pożyczki od dłużnika

    Witam,30.07.2017 r. znajomy poprosił mnie o pilną pożyczkę w wysokości 200 zł w formie przelewu na konto bankowe. Zadeklarował, że odda ją następnego dnia. Cała rozmowa udokumentowana jest na portalu społecznościowym oraz posiadam potwierdzenie przelewu.Następnego dnia znajomy potwierdził, że dokona...

  • Asiaok

    Dodano 2017-06-06 20:29 przez Asiaok

    Otrzymane wezwanie do zapłaty za nie zapłacony bilet po upływie 6 lat

    Szanowni Państwo, dziś otrzymałam pismo listem zwykłym (jak również mój brat, o takiej samej treści) od jednej z firm windykacyjnych - Intrum Justitia, w którym to jest wezwanie do zapłaty, za nie dokonanie wpłaty należności za przejazdy bez ważnego biletu środkami komunikacji miejskiej. Pismo z wez...

  • mala1991

    Dodano 2015-05-05 21:52 przez mala1991

    30-latek i mandat samochodowy

    Nasz 3-letni syn dostał mandat zaprzekroczenie prędkości o 28 km/h, dodatkowo jeszcze jest informacja, że to ponad 200 km od miejsca zamieszkania, gdzie nigdy nie byliśmy i model auta, którego nigdy nie mieliśmy.Co mamy zrobić w tej sytuacji? Oczywiście na pewno nie zapłacimy.

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Zagubiony lub uszkodzony bagaż. Co robić?

    Zagubiony lub uszkodzony bagaż. Co robić?

    Sezon wakacyjnych wyjazdów już się rozpoczął. Wielu z nas poleci na urlop samolotem. Europejskie Centrum Konsumenckie i UOKiK podpowiadają, jak postępować, kiedy okaże się, że nasz bagaż nie doleciał lub został uszkodzony.

  • Konsument na urlopie. Czy wiesz za co i komu płacisz?

    Konsument na urlopie. Czy wiesz za co i komu płacisz?

    Wynajem hulajnogi elektrycznej, powerbanków, rowerów, skuterów czy samochodów może wpędzić nas w finansowe kłopoty. UOKiK ostrzega, że zanim skorzystamy z tego rodzaju usług, powinniśmy dokładnie zapoznać się z zasadami ich ...

  • W e-commerce w maju duże zmiany dla sprzedających

    W e-commerce w maju duże zmiany dla sprzedających

    Trzy unijne dyrektywy – 2019/770 (dyrektywa cyfrowa), 2019/771 (dyrektywa towarowa) oraz 2019/2161 (dyrektywa Omnibus) mają zostać implementowane do polskiego prawa w najbliższym miesiącu. Dotyczą one szeregu kwestii, w szczególności ...

  • Prezent na Walentynki. Zwrot nie zawsze możliwy

    Prezent na Walentynki. Zwrot nie zawsze możliwy

    Niebawem Walentynki. Zakochani chętnie obdarowują się prezentami, często kupowanymi online. Dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało porady dotyczące prawa do zwrotu. O czy musimy pamiętać, chcąc zwrócić towar? Jakie prezenty ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania