eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Towar niezgodny z zamówieniem/ receptą. Co robić w takiej sytuacji?


2017-04-05 21:24 autor: biala_90

2 277 odsłon

Towar niezgodny z zamówieniem/ receptą. Co robić w takiej sytuacji?

Byłam w prywatnym gabinecie okulistycznym na badaniach, okulistka mnie zbadała wystawiła receptę na okulary, na której były określone parametry szkieł odpowiednie do mojej wady wzroku. Po kilku dniach z tą samą receptą zamówiłam w tym gabinecie okulary.

Po tygodniu odbieram okulary, przymierzyłam wydawało się, że wszystko jest dobrze. Zapłaciłam i wyszłam. Po powrocie do domu założyłam nowe okulary i nie widziałam różnicy między widocznością w starych okularach, a w tych nowych. W opakowaniu od nowych okularów była też recepta, ale z innymi parametrami niż składałam zamówienie (wychodzi na to, że receptę z zamówieniem moim zniszczono a napisano inne, które nie było zgodne z moimi oczekiwaniami).

Poszłam więc z tymi okularami do tego gabinetu i powiedziano mi, że to nie możliwe abym składała zamówienie z innymi parametrami (a mam na to dowód, receptę), po czym optyk powiedział, że po konsultacji z lekarzem zmienili parametry szkieł, oczywiście nie informując mnie o tym. Nowe okulary kosztowały mnie ok. 1000 zł ze względu na dużą wadę wzroku.

Okulary zwróciłam do gabinetu, zostałam bez okularów i bez pieniędzy, co mam robić? Straciłam czas i zdrowie i oczywiście pieniądze.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • pawlig

    Dodano 2017-02-01 17:26 przez pawlig

    Reklamacja usługi druku - spór o wysokość i formę zadośćuczynienia

    Szanowni Państwo,zleciłem w drukarni druk ulotek w 4 różnych wzorach (format i papier ten sam). Łącznie nakład około 150 tys. szt.Ulotki docelowo były rozkładane w skrzynkach w 4 różnych regionach (firma trzecia).Niestety ulotki dotarły do nas pomieszane (z około 40 kartonów z ulotkami, w 3/4 z nich...

  • monika124

    Dodano 2016-11-05 06:21 przez monika124

    Brak odpowiedzi na reklamację po 14 dniach

    Dzień dobry, 20 dni temu oddałam do reklamacji wadliwy produkt i poprosiłam o zwrot pieniędzy. Do dnia dzisiejszego nie dostałam odpowiedzi ze sklepu o ich stanowisku.Proszę o informację, czy jeśli w tym przypadku upłynął termin 14 dni od złożenia reklamacji mogę żądać jej uznania, czyli zwrotu pien...

  • Donia123

    Dodano 2016-09-02 20:13 przez Donia123

    Czy można żądać zwrotu pieniędzy za reklamowane okulary?

    Kupiłam okulary korekcyjne, ale po krótkim okresie użytkowania ułamał się zausznik w oprawce. W ramach reklamacji oprawkę naprawiono - prawdopodobnie wymieniono zauszniki. Sytuacja się powtórzyła - ponownie w ramach reklamacji naprawiono oprawkę.Niestety, zausznik złamał się po raz trzeci. Tym razem...

  • Konrad.,,

    Dodano 2016-08-12 21:32 przez Konrad.,,

    Niezgodność towaru z umową. Czy mogę odzyskać pieniądze?

    Chciałem kupić tylną oś do mojego quada. W internecie a dokładniej na portalu olx znalazłem ofertę, która mówiła o kołach z osią gratis.Gdy przesyłka przyszła okazało się, że nie jest to oś, leczy tylny most, który nie jest mi potrzebny. Sprzedający chyba o tym wiedział i gdy mu to napisałem odpowie...

  • konto usunięte

    Dodano 2016-05-29 18:02 przez konto usunięte

    Reklamacja okularów

    Witam,10.06.2015 roku kupiłam okulary u optyka. Po czterech miesiącach reklamowałam oprawę bo schodził lakier, sprzedawca wymienił oprawę. Teraz złożyłam reklamacje na podstawie art. 560 par. 1KC i zażądałam zwrotu gotówki za okulary, powołując się na ponowne ścierania lakieru i złamania zausznika, ...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    - Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...

  • Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa

    Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa

    W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach ...

  • Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?

    Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?

    W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i ...

  • Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania