Witam,
mam pytanie dotyczące zwrotu kosztów przesyłki za pobraniem. W dniu 13 X br wysłałam firmą kurierską DPD przesyłkę za pobraniem. Odbiorca przesyłki otrzymał ją w dniu 15 X br. i uiścił kwotę do zapłaty przy odbiorze.
Czy jest to zgodne z prawem, że na dzień dzisiejszy, tj. 20 X br. ja nie mogę się doprosić przesłania pieniędzy od firmy kurierskiej DPD tylko mi każą czekać? Czy mają prawo tyle czasu przetrzymywać moje pieniądze?
Dodano 2013-07-09 15:41 przez malinka23456
Kto ponosi koszty odesłania towaru na gwarancję?
Dodano 2017-06-08 13:00 przez konto usunięte
Witam,gdzie złożyć skargę na firmę kurierską, która przekazała moje dane osobowe, w tym pesel innej osobie? W wyniku pomyłki pracownika firmy kurierskiej moje dane osobowe otrzymała nieznana mi firma, a ja otrzymałam dane osobowe innej nieznanej mi osoby.
Dodano 2013-01-14 14:34 przez Piotr_ZET
Kto ponosi koszty zwrotu towaru, jeśli był on wadliwy? Nie muszę chyba dodawać, że sprzedawca zrzuca to na mnie...
Dodano 2013-08-22 11:07 przez anaisanna
Witam,
Jeśli faktura była wystawiona: za pobraniem i tak też wyszła paczka, a klient żąda potwierdzenia, że za towar zapłacił - co należy mu wystawić? Również KP? Przelew otrzymaliśmy oczywiście od kuriera.
Dodano 2014-04-07 13:10 przez konto usunięte
Witam,
mam pytanie, dotyczące naliczania podaktu VAT przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towaru. Firma znajduje się w Polsce, wysyłka towarów do Niemiec, przez niemiecką firmę kurierską.
Kurier podaje, że koszty wysyłki są nieopodatkowane. Czy w takim razie naliczam do kosztów wysyłki 23% polskiego ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Zakupy przez Internet wg nowych zasad
Towar zakupiony w sklepie internetowym można zwrócić, nie podając przy tym przyczyny. Problem w tym, że okres odstąpienia od umowy na terenie Unii nie jest jednakowy. W zależności od kraju wynosi od 7 do 14 dni. Wkrótce ma to się jednak ...
Odstąpienie od umowy: zwrot kosztów przesyłki
Jeśli konsument, który zrobił zakupy w sklepie internetowym, zrezygnuje z nich i odeśle towar, trzeba mu oddać nie tylko zapłaconą cenę, ale też zwrócić poniesione przez niego koszty przesyłki. Konsument pokrywa natomiast koszty ...
Odstąpienie od umowy a zwrot kosztów wysyłki towaru
Dnia 15 kwietnia 2010 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej "ETS") orzekł, iż koszty wysyłki towaru nie powinny obciążać konsumenta, który odstępuje od umowy zawartej z przedsiębiorcą na odległość. Innymi słowy, w ...
Jak rozliczyć koszty kuriera przy sprzedaży wysyłkowej
Kupujących w sieci jest coraz więcej. Zakupy przez Internet są bowiem z reguły tańsze i wygodniejsze. Popijając w fotelu kawę i relaksując się można wybrać spośród szerokiej oferty produktów ten, który najbardziej przypada nam do ...
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42