eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Towar niezgodny z zamówieniem/ receptą. Co robić w takiej sytuacji?


2017-04-05 21:24 autor: biala_90

715 odsłon

Towar niezgodny z zamówieniem/ receptą. Co robić w takiej sytuacji?

Byłam w prywatnym gabinecie okulistycznym na badaniach, okulistka mnie zbadała wystawiła receptę na okulary, na której były określone parametry szkieł odpowiednie do mojej wady wzroku. Po kilku dniach z tą samą receptą zamówiłam w tym gabinecie okulary.

Po tygodniu odbieram okulary, przymierzyłam wydawało się, że wszystko jest dobrze. Zapłaciłam i wyszłam. Po powrocie do domu założyłam nowe okulary i nie widziałam różnicy między widocznością w starych okularach, a w tych nowych. W opakowaniu od nowych okularów była też recepta, ale z innymi parametrami niż składałam zamówienie (wychodzi na to, że receptę z zamówieniem moim zniszczono a napisano inne, które nie było zgodne z moimi oczekiwaniami).

Poszłam więc z tymi okularami do tego gabinetu i powiedziano mi, że to nie możliwe abym składała zamówienie z innymi parametrami (a mam na to dowód, receptę), po czym optyk powiedział, że po konsultacji z lekarzem zmienili parametry szkieł, oczywiście nie informując mnie o tym. Nowe okulary kosztowały mnie ok. 1000 zł ze względu na dużą wadę wzroku.

Okulary zwróciłam do gabinetu, zostałam bez okularów i bez pieniędzy, co mam robić? Straciłam czas i zdrowie i oczywiście pieniądze.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • pawlig

    Dodano 2017-02-01 17:26 przez pawlig

    Reklamacja usługi druku - spór o wysokość i formę zadośćuczynienia

    Szanowni Państwo,zleciłem w drukarni druk ulotek w 4 różnych wzorach (format i papier ten sam). Łącznie nakład około 150 tys. szt.Ulotki docelowo były rozkładane w skrzynkach w 4 różnych regionach (firma trzecia).Niestety ulotki dotarły do nas pomieszane (z około 40 kartonów z ulotkami, w 3/4 z nich...

  • monika124

    Dodano 2016-11-05 06:21 przez monika124

    Brak odpowiedzi na reklamację po 14 dniach

    Dzień dobry, 20 dni temu oddałam do reklamacji wadliwy produkt i poprosiłam o zwrot pieniędzy. Do dnia dzisiejszego nie dostałam odpowiedzi ze sklepu o ich stanowisku.Proszę o informację, czy jeśli w tym przypadku upłynął termin 14 dni od złożenia reklamacji mogę żądać jej uznania, czyli zwrotu pien...

  • Donia123

    Dodano 2016-09-02 20:13 przez Donia123

    Czy można żądać zwrotu pieniędzy za reklamowane okulary?

    Kupiłam okulary korekcyjne, ale po krótkim okresie użytkowania ułamał się zausznik w oprawce. W ramach reklamacji oprawkę naprawiono - prawdopodobnie wymieniono zauszniki. Sytuacja się powtórzyła - ponownie w ramach reklamacji naprawiono oprawkę.Niestety, zausznik złamał się po raz trzeci. Tym razem...

  • Konrad.,,

    Dodano 2016-08-12 21:32 przez Konrad.,,

    Niezgodność towaru z umową. Czy mogę odzyskać pieniądze?

    Chciałem kupić tylną oś do mojego quada. W internecie a dokładniej na portalu olx znalazłem ofertę, która mówiła o kołach z osią gratis.Gdy przesyłka przyszła okazało się, że nie jest to oś, leczy tylny most, który nie jest mi potrzebny. Sprzedający chyba o tym wiedział i gdy mu to napisałem odpowie...

  • konto usunięte

    Dodano 2016-05-29 18:02 przez konto usunięte

    Reklamacja okularów

    Witam,10.06.2015 roku kupiłam okulary u optyka. Po czterech miesiącach reklamowałam oprawę bo schodził lakier, sprzedawca wymienił oprawę. Teraz złożyłam reklamacje na podstawie art. 560 par. 1KC i zażądałam zwrotu gotówki za okulary, powołując się na ponowne ścierania lakieru i złamania zausznika, ...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    - Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...

  • Reklamacja bez paragonu? To łatwiejsze niż myślisz

    Reklamacja bez paragonu? To łatwiejsze niż myślisz

    Kupujesz obuwie, sprzęt RTV, czy upragnioną sofę. Dostajesz paragon. Od tej chwili dmuchasz i chuchasz i na to co kupiłeś, i na… paragon. Bo – jak informują sprzedawcy – bez paragonu o potencjalnej reklamacji możesz zapomnieć. Dlatego ...

  • Reklamacja towaru: kiedy można ją odrzucić?

    Reklamacja towaru: kiedy można ją odrzucić?

    Sprzedając towary trzeba liczyć się z odpowiedzialnością za ich wady. Nie każda reklamacja klienta jest jednak zasadna. W pewnych okolicznościach można ją skutecznie odrzucić.

  • Auchan odmawiał prawa do reklamacji bez paragonu. Interweniował UOKiK

    Auchan odmawiał prawa do reklamacji bez paragonu. Interweniował UOKiK

    Brak paragonu to utrata prawa do reklamacji? Nic bardziej błędnego. Do skorzystania z prawa reklamacji może posłużyć chociażby wydruk z historii konta bankowego, potwierdzenie płatności kartą lub dokumenty potwierdzające odbiór towaru. O ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania