eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPROFIL BEATUS57 › Pytania


PROFIL BEATUS57

  • WSZYSTKIE OCENIONE POZYTYWNIE NEGATYWNIE
  • 2013-05-16 12:44 kategoria: Umowy

    Zatrudnienie syna w małej firmie

    Witam!
    Powinnam zatrudnić w firmie własnego syna. Wyszło mi, że mogę na umowę zlecenie i wtedy składki ZUS są odprowadzane w wysokości od kwoty umowy, a nie jak od osoby współpracującej.
    Czy to prawda? I czy taka umowa ma jakieś ograniczenia co do wysokości kwoty umowy?
    Z góry dziękuję za odpowiedź. czytaj całość

    POKAŻ

    0 odpowiedzi

  • 2014-01-30 23:18 kategoria: Kadry / Wynagrodzenia / BHP

    Rozwiązanie umowy o pracę z 59-letnią pracownicą

    Witam!
    Czy i jak można rozwiązać umowę o pracę z pracownicą, która ukończyła 59 lat? Zakład nie upada, stanowisko pracy nie jest likwidowane. Pracownica chce zakończyć pracę, żeby się zająć wnukiem. W marcu kończy 59 lat, od czerwca chce być z dzieckiem. Jak to zrobić najlepiej dla obu stron, tzn. ż... czytaj całość

    POKAŻ

    0 odpowiedzi

  • 2011-02-19 15:52 kategoria: Księgowość / Finanse

    POMOCY!!!! vat - same komplikacje

    Witam i bardzo proszę o pomoc. Fa za prąd z grudnia, wpłynęła w styczniu, zapłacona w lutym. Rozumiem, że koszty do grudnia a VAT??? styczeń, czy luty?! to samo z telefonami: rachunek częściowo na 22% - za rozmowy w grudniu i 23% za abonament w styczniu, zapłacony w lutym. Jak się to księguje?!:eek... czytaj całość

    POKAŻ

    1 odpowiedź

  • 2011-02-22 00:18 kategoria: Prawo pracy

    raz jeszcze niepełny etat emeryta

    Witam! I proszę madrzejszych ode mnie o pomoc. Jest tak: mam zatrudnionego emeryta na 1/8 etatu. Muszę rozwiązać umowę i chcę go przyjąc na nowo. Żeby było ciekawiej - został radnym, radnego podobno nie wolno zwolnić. Jak rozwiązać umowę? I co z urlopem? nie mam pojecia, jak się liczy urlop przy tak... czytaj całość

    POKAŻ

    2 odpowiedzi

  • 2012-06-21 13:59 kategoria: Auto w firmie

    Amortyzacja samochodu osobowego w firmie

    Bardzo proszę o pomoc. Kupiłam w maju samochód wartości 5000 zł., zapłaciłam opłatę rejestracyjną 81 zł. Podobno całą kwotę mogę zamortyzować. Jak ma wyglądać taka amortyzacja? Dowiedziałam się, że mogę amortyzacji dokonać w ciągu 30 miesięcy. Dla mnie to oznacza, że od czerwca dokonuję odpisów amor... czytaj całość

    POKAŻ

    1 odpowiedź

  • 2013-02-20 15:08 kategoria: Księgowość / Finanse

    Jak zaksięgować fakturę w świetle nowych przepisów o VAT ?

    Witam! Moje pytanie dotyczy faktury kosztowej, która jest wystawiona w miesiącu styczniu, a zapłacona w miesiącu lutym (faktura nie dotyczy mediów). Czy do kosztów księguję w styczniu, czy w lutym? Bo VAT rozliczam w lutym, jak zrozumiałam nowe przepisy.
    I kiedy powinnam zaksięgować fakturę za otrzy... czytaj całość

    POKAŻ

    1 odpowiedź

  • 2013-03-07 12:36 kategoria: Księgowość / Finanse

    Korekta dostawy wewnątrzwspólnotowej

    Witam! Mocno wierzę w fachowość tutejszych doradców i mam pytanie, które spędza mi sen z powiek. Będzie długie.
    W miesiącu lutym 2012 r. pomyliłam się przy przeliczaniu faktury wewnętrznej dotyczącej dostawy wewnątrzwspólnotowej. Już wiem, że muszę złożyć korektę VAT-7 i VAT-UE za ten miesiąc. Jedna... czytaj całość

    POKAŻ

    3 odpowiedzi

  • 2012-08-18 15:51 kategoria: Księgowość / Finanse

    Księgowanie polisy za samochód

    Witam! Bardzo proszę o pomoc. W maju zakupiłam samochód. 27.07.2012 r. dostałam pismo z firmy ubezpieczeniowej o wysokości składki na ubezpieczenie. Składkę zapłaciłam 09.08.2012 r. w pełnej wysokości na ten i przyszły rok. Polisy (w sensie papieru) fizycznie jeszcze nie mam w rękach. W którym momen... czytaj całość

    POKAŻ

    1 odpowiedź

  • 2013-03-07 12:25 kategoria: Księgowość / Finanse

    Jak zaksięgować wyciąg bankowy?

    Witam! Bardzo proszę o pomoc. Mam wyciąg bankowy za okres 04.12.2013 - 03.01.2013 z datą zaksięgowania operacji 03.01.2013 r. Czy księguję go do roku 2012 czy 2013? Dziękuję! czytaj całość

    POKAŻ

    1 odpowiedź

  • 2013-04-23 09:42 kategoria: Księgowość / Finanse

    Wyksięgowanie faktury z kosztów

    Witam!
    Moje pytanie dotyczy najnowszych przepisów VAT-u. Nieopłaconą fakturę powinnam wyksięgować w kwocie netto dnia 10.04 (30 dni od daty płatności). Faktura została zapłacona 22.04.
    Czy rzeczywiście muszę ją wyksięgować i ponownie zaksięgować? W praktyce - gdybym oddawała papiery do biura rachunk... czytaj całość

    POKAŻ

    1 odpowiedź

  • Strony: 1 2




Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie



Eksperci EKSPERCI TOP5

Użytkownicy Użytkownicy TOP5