Dzień dobry. Mam pytanie, które może dotyczyć większej ilości przedsiębiorców sprzedających produkty przez internet i myślę, że wielu zainteresuje.
Sprzedaję lampy i wysyłam je do Klientów firmą kurierską. Korzystałam z usług UPS. Przesyłki zawsze były ubezpieczone, ale raz zdarzyło się, że lampy zostały zbite. Reklamacja została rozpatrzona negatywnie. Uzasadnienie: ze względu na brak uszkodzeń pudła zewnętrznego nie ma dowodów na to, że paczka została uszkodzona w transporcie. Zostałam poinformowana, że mogę iść do sądu.
Myślę, że mogłabym powołać się na to, ze kurier odebrał ode mnie paczkę bez odgłosów stłuczonego szkła w pudle, a w bazie docelowej dało się to na tyle wyraźnie zidentyfikować, że otworzyli paczkę. Zbita była 1 lampa (protokół szkody), po czym wróciła do mnie paczka ze zbitymi dwiema lampami w środku (otwarte przy pracownikach UPS, więc ewidentnie powstało to w transporcie).
Pyt. Nr 1: Czy warto za 300 zł iść do sądu? Ile to kosztuje? Ile trwa? Czy po pozytywnym wyroku zwracane są koszty sądowe i prawnika? Normalnie bym sobie nie zwracała głowy, ale sprzedaż wysyłkowa stanowi rdzeń mojej pracy, więc może warto przetrzeć szlaki?
Pyt. Nr 2: W przypadku reklamacji mam możliwość zrzeczenia się praw do reklamacji na rzecz Klienta, który – jako konsument – jest wystarczająco chroniony prawem. Czy gdy sceduję swoje prawa ograniczone umową z kurierem (w stosunku do praw konsumenckich) na rzecz konsumenta, to on będzie musiał być traktowany przez firmę kurierską jak pełnoprawny konsument? Czy w tym przypadku obowiązują ograniczenia z zawartej ze mną umowy?
Pyt. Nr 3: Złożyłam reklamację w sprawie innej lampy w innej firmie kurierskiej, która zobowiązuje się w umowie do odpowiedzi w terminie 30 dni. Termin minął, a ja odpowiedzi nie dostałam. Czy w przypadku braku odpowiedzi reklamację traktuje się jako rozpatrzoną pozytywnie?
Dziękuję, pozdrawiam,
Anna Romańczuk
Dodano 2013-10-22 11:56 przez Witek78
Kurier przywiózł mi paczkę z zamówieniem, ale wiadomo jak to bywa - zawsze się śpieszy i zostawił mi ją praktycznie pod drzwiami. Niestety nie udało mi się sprawdzić przy nim, czy to co zamówiłem nie jest uszkodzone. Czy kurier mógł odmówić mi sprawdzenia paczki?
Dodano 2020-11-27 14:24 przez VIOLA
Witam, Jestem klientem firmy transportowej (pośrednik GLS). Na początku działalności uzgodniliśmy (nie ma tego w umowie, ale mam wiadomość mailową z takimi ustaleniami), że jeśli paczka dotrze do mojego klienta uszkodzona, to nie będę obciążana za koszt wysyłki takiej paczki.
Było tak tylko przez pi...
Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090
Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...
Dodano 2013-11-24 12:34 przez PM
Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o zaciągnięciach dziurze i i...
Dodano 2013-02-26 16:32 przez konto usunięte
Szukam pomocy, ponieważ nie uznano mi reklamacji kurtki.
Co dalej?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
InPost zmienia praktyki po interwencji Prezesa UOKiK
InPost wprowadza zmiany dla konsumentów w reakcji na prowadzone przez UOKiK postępowanie wyjaśniające w sprawie stosowanych przez siebie, a kwestionowanych przez klientów praktyk.
Auchan odmawiał prawa do reklamacji bez paragonu. Interweniował UOKiK
Brak paragonu to utrata prawa do reklamacji? Nic bardziej błędnego. Do skorzystania z prawa reklamacji może posłużyć chociażby wydruk z historii konta bankowego, potwierdzenie płatności kartą lub dokumenty potwierdzające odbiór towaru. O ...
Letnie wyprzedaże - znaj swoje prawa
Wyprzedaże sezonowe organizują najczęściej sklepy odzieżowe ale także ze sprzętem sportowym czy gospodarstwa domowego. Wiele osób skorzysta z wyprzedaży w trakcie wakacyjnego wypoczynku za granicą. Inni wybiorą się specjalnie na zakupy ...
Zimowe wyprzedaże w Europie
Nie tylko kobiety wiedzą, że warto kupować w czasie wyprzedaży. Tańsze ubrania, buty, dodatki a także sprzęt elektroniczny - można trafić na prawdziwą okazję. Z sezonowych obniżek cen w renomowanych domach towarowych korzystają nawet ...
2014-09-23 13:02
2013-11-14 20:51