eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmae-Biznes › Problemy z reklamacją w firmie kurierskiej


2013-01-11 17:00 autor: AR

4 701 odsłon

Problemy z reklamacją w firmie kurierskiej

Dzień dobry. Mam pytanie, które może dotyczyć większej ilości przedsiębiorców sprzedających produkty przez internet i myślę, że wielu zainteresuje.

Sprzedaję lampy i wysyłam je do Klientów firmą kurierską. Korzystałam z usług UPS. Przesyłki zawsze były ubezpieczone, ale raz zdarzyło się, że lampy zostały zbite. Reklamacja została rozpatrzona negatywnie. Uzasadnienie: ze względu na brak uszkodzeń pudła zewnętrznego nie ma dowodów na to, że paczka została uszkodzona w transporcie. Zostałam poinformowana, że mogę iść do sądu.

Myślę, że mogłabym powołać się na to, ze kurier odebrał ode mnie paczkę bez odgłosów stłuczonego szkła w pudle, a w bazie docelowej dało się to na tyle wyraźnie zidentyfikować, że otworzyli paczkę. Zbita była 1 lampa (protokół szkody), po czym wróciła do mnie paczka ze zbitymi dwiema lampami w środku (otwarte przy pracownikach UPS, więc ewidentnie powstało to w transporcie).

Pyt. Nr 1: Czy warto za 300 zł iść do sądu? Ile to kosztuje? Ile trwa? Czy po pozytywnym wyroku zwracane są koszty sądowe i prawnika? Normalnie bym sobie nie zwracała głowy, ale sprzedaż wysyłkowa stanowi rdzeń mojej pracy, więc może warto przetrzeć szlaki?

Pyt. Nr 2: W przypadku reklamacji mam możliwość zrzeczenia się praw do reklamacji na rzecz Klienta, który – jako konsument – jest wystarczająco chroniony prawem. Czy gdy sceduję swoje prawa ograniczone umową z kurierem (w stosunku do praw konsumenckich) na rzecz konsumenta, to on będzie musiał być traktowany przez firmę kurierską jak pełnoprawny konsument? Czy w tym przypadku obowiązują ograniczenia z zawartej ze mną umowy?

Pyt. Nr 3: Złożyłam reklamację w sprawie innej lampy w innej firmie kurierskiej, która zobowiązuje się w umowie do odpowiedzi w terminie 30 dni. Termin minął, a ja odpowiedzi nie dostałam. Czy w przypadku braku odpowiedzi reklamację traktuje się jako rozpatrzoną pozytywnie?

Dziękuję, pozdrawiam,

Anna Romańczuk

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Witek78

    Dodano 2013-10-22 11:56 przez Witek78

    Uszkodzona paczka

    Kurier przywiózł mi paczkę z zamówieniem, ale wiadomo jak to bywa - zawsze się śpieszy i zostawił mi ją praktycznie pod drzwiami. Niestety nie udało mi się sprawdzić przy nim, czy to co zamówiłem nie jest uszkodzone. Czy kurier mógł odmówić mi sprawdzenia paczki?

  • VIOLA

    Dodano 2020-11-27 14:24 przez VIOLA

    Uzgodnienie na mailu, nie w umowie - czy są wiążące?

    Witam, Jestem klientem firmy transportowej (pośrednik GLS). Na początku działalności uzgodniliśmy (nie ma tego w umowie, ale mam wiadomość mailową z takimi ustaleniami), że jeśli paczka dotrze do mojego klienta uszkodzona, to nie będę obciążana za koszt wysyłki takiej paczki.
    Było tak tylko przez pi...

  • ela8090

    Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090

    Zakup dla firm a prawo do reklamacji

    Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...

  • PM

    Dodano 2013-11-24 12:34 przez PM

    Reklamacja, zwrot towaru i zwrot pieniędzy

    Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o zaciągnięciach dziurze i i...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-02-26 16:32 przez konto usunięte

    Odmowa reklamacji - co zrobić?

    Szukam pomocy, ponieważ nie uznano mi reklamacji kurtki.
    Co dalej?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • InPost zmienia praktyki po interwencji Prezesa UOKiK

    InPost zmienia praktyki po interwencji Prezesa UOKiK

    InPost wprowadza zmiany dla konsumentów w reakcji na prowadzone przez UOKiK postępowanie wyjaśniające w sprawie stosowanych przez siebie, a kwestionowanych przez klientów praktyk.

  • Auchan odmawiał prawa do reklamacji bez paragonu. Interweniował UOKiK

    Auchan odmawiał prawa do reklamacji bez paragonu. Interweniował UOKiK

    Brak paragonu to utrata prawa do reklamacji? Nic bardziej błędnego. Do skorzystania z prawa reklamacji może posłużyć chociażby wydruk z historii konta bankowego, potwierdzenie płatności kartą lub dokumenty potwierdzające odbiór towaru. O ...

  • Letnie wyprzedaże - znaj swoje prawa

    Letnie wyprzedaże - znaj swoje prawa

    Wyprzedaże sezonowe organizują najczęściej sklepy odzieżowe ale także ze sprzętem sportowym czy gospodarstwa domowego. Wiele osób skorzysta z wyprzedaży w trakcie wakacyjnego wypoczynku za granicą. Inni wybiorą się specjalnie na zakupy ...

  • Zimowe wyprzedaże w Europie

    Zimowe wyprzedaże w Europie

    Nie tylko kobiety wiedzą, że warto kupować w czasie wyprzedaży. Tańsze ubrania, buty, dodatki a także sprzęt elektroniczny - można trafić na prawdziwą okazję. Z sezonowych obniżek cen w renomowanych domach towarowych korzystają nawet ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii e-Biznes

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania