Witam, Jestem klientem firmy transportowej (pośrednik GLS). Na początku działalności uzgodniliśmy (nie ma tego w umowie, ale mam wiadomość mailową z takimi ustaleniami), że jeśli paczka dotrze do mojego klienta uszkodzona, to nie będę obciążana za koszt wysyłki takiej paczki.
Było tak tylko przez pierwsze 1,5 miesiąca współpracy. Potem Pan stwierdził, że GLS nie uznaje mu takich reklamacji i w ramach dobrej współpracy może mi zwracać 50% kosztów takiej wysyłki.
Proszę mi powiedzieć, czy mam prawo domagać się zwrotu tych pozostałych 50%
dziękuję za pomoc, Violetta
Dodano 2013-01-11 17:00 przez AR
Dzień dobry. Mam pytanie, które może dotyczyć większej ilości przedsiębiorców sprzedających produkty przez internet i myślę, że wielu zainteresuje.
Sprzedaję lampy i wysyłam je do Klientów firmą kurierską. Korzystałam z usług UPS. Przesyłki zawsze były ubezpieczone, ale raz zdarzyło się, że lampy zo...
Dodano 2013-02-09 03:25 przez konto usunięte
Witam serdecznie!
Pilnie potrzebuję porady prawnej, jak wygląda moja sytuacja aktualnie. Jestem zatrudniony jako kierowca-mechanik w firmie angielskiej, jednak wykonuję usługi w Polsce. Sytuacja wygląda następująco (wg tłumaczenia mojego szefa polskiego): spółka angielska będąca moim pracodawcą (nig...
Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090
Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...
Dodano 2013-11-24 12:34 przez PM
Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o zaciągnięciach dziurze i i...
Dodano 2013-10-22 11:56 przez Witek78
Kurier przywiózł mi paczkę z zamówieniem, ale wiadomo jak to bywa - zawsze się śpieszy i zostawił mi ją praktycznie pod drzwiami. Niestety nie udało mi się sprawdzić przy nim, czy to co zamówiłem nie jest uszkodzone. Czy kurier mógł odmówić mi sprawdzenia paczki?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Umowa transportowa i spedycji. Kruczki
Wykonanie jakiegokolwiek transportu najczęściej wiąże się z zawarciem umowy transportowej lub spedycyjnej. Jak to zwykle nie tylko w tej w branży bywa, każde tego rodzaju porozumienie pełne jest zapisów, dzięki którym nie dość, że nie ...
InPost zmienia praktyki po interwencji Prezesa UOKiK
InPost wprowadza zmiany dla konsumentów w reakcji na prowadzone przez UOKiK postępowanie wyjaśniające w sprawie stosowanych przez siebie, a kwestionowanych przez klientów praktyk.
Prowadzisz sklep internetowy? Dla klientów ważna jest forma dostarczenia przesyłki
Na wybór sklepu internetowego, w którym zrobimy zakupy, wpływ ma wiele czynników. Jak się okazuje, jednym z nich jest forma dostarczenia przesyłki i jej zwrotu. Badanie przygotowane przez Gemiusa dla Izby Gospodarki Elektronicznej pokazało ...
Kurierzy połączeni: Siódemka w rękach DPD Polska
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby DPD Polska przejął spółkę Siódemka - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przeprowadzone postępowanie dowiodło, że koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji na rynku usług ...
2016-10-03 22:07
2014-07-23 09:09