eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaZakładanie działalności › Jakie są zasady prowadzenia sklepu internetowego z rękodziełem?


2013-06-14 11:15 autor: KaMaart

5 346 odsłon

Jakie są zasady prowadzenia sklepu internetowego z rękodziełem?

Dzień dobry,

Mam kilka pytań:

1. Jeśli chodzi o składki do ZUS: Czy gdy założę działalność np. 01.07.2013 r., to składki za ten pierwszy miesiąc wpłacam do 10 lipca czy też jest możliwość wpłaty do 10. następnego miesiąca, czyli 10 sierpnia?

2. Co to jest spis z natury, na czym polega, kiedy się go stosuje i gdzie się umieszcza taki spis? Zakładając sklep internetowy chciałabym coś przygotować już do tego sklepu wcześniej np. obrazy (malarstwo). Czy to się z tym wiąże? Czy można wcześniej kupić potrzebne rzeczy i jak to wówczas ująć i gdzie? Czy np. obrazy, które mam już namalowane też mogę umieścić i zaliczyć do działalności, czy muszą to być rzeczy wytworzone po dacie rozpoczęcia działalności?

3. Jaki bloczek muszę zakupić, aby wystawić dowód sprzedaży: Czy takie druczki-rachunek, na którym widnieje "zwolnienie z VAT"? Czy kupującemu wystawia się oryginał a sobie zostawiam kopię?

4. Czy przy opodatkowaniu na zasadach ogólnych zeznanie podatkowe składa się na PIT-36? Czy za kwartał płaci się podatek na CIT?

5. Kiedy firma jest zwolniona z VAT i jak jest ze zwolnieniem, kiedy sprzedaje się np. biżuterię? Czy jest jakaś zależność, jeśli chodzi o produkty, z jakich zostanie wykonana ta biżuteria?

6. Czy po rozpoczęciu działalności należy zawiadomić Urząd Skarbowy, o tym czy jest się zwolnionym z VAT bądź o tym czy się nie jest, jeśli nie będzie zwolnienia?

Dziękuję :)

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-06-14 11:50 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    1. ZUS za lipiec płatny będzie do 10 sierpnia. Przypominam że nowi przedsiębiorcy mają możliwość skorzystania z preferencyjnych stawek ZUS.

    2. W spisie z natury na rozpoczęcie działalności ujmuje Pani wszystkie towary handlowe i materiały jakie będzie Pani posiadała na dzień rozpoczęcia działalaności. Jeżeli będą jakieś środki trwałe to nie ujmuje się ich w spisie z natury a wprowadza do Ewidencji środków trwałych. Inne wydtaki poniesione przed rozpoczęciem działalności można ująć na dzień rozpoczęcia pod warunkiem, że zostały zakupione w celach firmowych i są udokumentowane fakturą lub rachunkiem.

    3. Przy sprzedaży wysyłkowej gdy należności będą przyjmowane za pośrednictwem konta bankowego dowodem może być już wyciąg bankowy. Jeżeli firma będzie zwolniona z VAT można też wystawiać rachunki o których mowa.

    4. Osoba fiz. prowadząca jednoosobową działalność na zasadach ogólnych składa PIT-36 na koniec roku

    KaMaart skomentował/a odpowiedź 2013-06-14 13:56

    Dziękuję, to jeszcze zapytam: 1. Kiedy firma jest zwolniona z VAT i jak jest ze zwolnieniem, kiedy sprzedaje się np.biżuterię, czy jest jakaś zależność jeśli chodzi o produkty, z jakich zostanie wykonana ta biżuteria? 2. Czy po rozpoczęciu działalności należy zawiadomić Urząd Skarbowy o tym czy jest się zwolnionym z VAT bądź o tym czy się nie jest, jeśli nie będzie zwolnienia?

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 1 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Zakładanie działalności

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania