eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyFirmaWindykacja › Nieodebranie przesyłki pobraniowej


2018-05-28 01:10 autor: Bujas

3 853 odsłon

Nieodebranie przesyłki pobraniowej

Witam,

prowadzę mały sklep internetowy. Klienci do niedawna jako sposób wysyłki mieli do wyboru "kurier-pobraniowo". Zdarzyła się sytuacja iż klient dokonując zakupu wybrał właśnie kuriera za pobraniem, natomiast gdy przesyłka była już u adresata on odmówił odbioru tej przesyłki. Dzwoniąc pod podany numer odbierała osoba trzecia, która mówiła, że osoby dokonującej zamówienia teraz nie ma.

Pisałem wiadomości mailowe chcąc to wytłumaczyć. Odpowiedzi nie było. Musiałem zgłosić do firmy kurierskiej o odesłanie tej przesyłki. Sytuacja ta doprowadziła iż musiałem zapłacić dla kuriera za wysyłkę oraz za zwrot przesyłki. Po otrzymaniu przesyłki wysłałem do klienta za pomocą poczty polskiej (z potwierdzeniem odbioru) pismo z wezwaniem uregulowania zadłużenia na kwotę 50 zł.

Po kilku dniach awizowania pismo zgodnie z potwierdzeniem zostało odebrane przez klienta osobiście, natomiast po terminie określonym w piśmie zadłużenie nie zostało uregulowane. Przeglądając opcje sądinternetowy.pl do założenia takiej sprawy potrzebuje nr PESEL lub NIP. Takich informacji nie posiadamy gdyż klient jest osobą fizyczną.

Chciałbym się dowiedzieć czy jest sens walki o swoje prawa przed sądem?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2019-08-27 11:30 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Witam,
    nie tylko jest sens ale należy to robic! To bardzo powszechne zjawisko nieuczciwości Polaka i nie tylko...
    Są firmy, które masowo zajmują się odzysykiwaniem takich należności.

    Oczywiście, ze nip dla firmy lub pesel dla os. fizycznej jest wskazany
    ale bez tego też można ustalić dane dłużnika tym bardziej, że odebrał
    już pismo z wezwaniem. Potwierdzony zatem adres, resztę ustali Sąd.
    Błędem jest, że wezwał go Pan tylko do zapłaty za przesyłki gdyż należy
    się cała kwota łącznie z towarem zgodnie z zawartą umową a to już zmienia
    sens dochodzenia odszkodowania.
    Pzdr. Marcin

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • AR

    Dodano 2013-01-11 17:00 przez AR

    Problemy z reklamacją w firmie kurierskiej

    Dzień dobry. Mam pytanie, które może dotyczyć większej ilości przedsiębiorców sprzedających produkty przez internet i myślę, że wielu zainteresuje.
    Sprzedaję lampy i wysyłam je do Klientów firmą kurierską. Korzystałam z usług UPS. Przesyłki zawsze były ubezpieczone, ale raz zdarzyło się, że lampy zo...

  • konto usunięte

    Dodano 2017-06-08 13:00 przez konto usunięte

    Ujawnienie danych osobowych

    Witam,gdzie złożyć skargę na firmę kurierską, która przekazała moje dane osobowe, w tym pesel innej osobie? W wyniku pomyłki pracownika firmy kurierskiej moje dane osobowe otrzymała nieznana mi firma, a ja otrzymałam dane osobowe innej nieznanej mi osoby.

  • VIOLA

    Dodano 2020-11-27 14:24 przez VIOLA

    Uzgodnienie na mailu, nie w umowie - czy są wiążące?

    Witam, Jestem klientem firmy transportowej (pośrednik GLS). Na początku działalności uzgodniliśmy (nie ma tego w umowie, ale mam wiadomość mailową z takimi ustaleniami), że jeśli paczka dotrze do mojego klienta uszkodzona, to nie będę obciążana za koszt wysyłki takiej paczki.
    Było tak tylko przez pi...

  • Darek37

    Dodano 2017-01-24 17:25 przez Darek37

    Wysyłka towaru kurierem. Jaka data dostawy?

    Wysyłam towary kurierem. Faktura jest wystawiana w momencie wysyłki towaru. Jaką datę dostawy wpisać na fakturze? P.S. Mam zawartą umowę z firmą kurierską i to ja jako sprzedawca opłacam koszt dostawy i w razie utraty przesyłki dostanę odszkodowanie.

  • Ra-Tw

    Dodano 2016-03-17 12:03 przez Ra-Tw

    Nieprzeczytanie umowy i podpisanie jej. Jak odstąpić od umowy?

    Dzień dobry,mama odebrała telefon z podejrzanego numeru, w którym pani podała się za TP SA i powiedziała o niższej stawce abonamentu za telefon oraz, że przyśle kuriera z umową. Mama podała adres, ustaliła godziny przyjazdu i potwierdziła możliwość przyjechania. Po dwóch dniach przyjechał kurier, kt...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • InPost zmienia praktyki po interwencji Prezesa UOKiK

    InPost zmienia praktyki po interwencji Prezesa UOKiK

    InPost wprowadza zmiany dla konsumentów w reakcji na prowadzone przez UOKiK postępowanie wyjaśniające w sprawie stosowanych przez siebie, a kwestionowanych przez klientów praktyk.

  • Firmy kurierskie w epoce 2.0

    Firmy kurierskie w epoce 2.0

    Globalna gospodarka oraz nowe technologie wpływają na metamorfozę rynku KEP. Związane jest to z naturalną adaptacją operatorów logistycznych do zmieniającego się konsumenta i otaczającego go świata. Bez nowoczesnych technologii ...

  • POLOmarket uruchamia sklep internetowy

    POLOmarket uruchamia sklep internetowy

    W czasie pandemii klienci coraz chętniej korzystają z oferty sklepów online. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom POLOmarket uruchamia sklep internetowy. Klienci będą mogli zrobić zakupy na swoich komputerach, a w kilkudziesięciu sklepach ...

  • Amazon Brand Registry i Project Zero dostępne w Polsce

    Amazon Brand Registry i Project Zero dostępne w Polsce

    Aby chronić marki i walczyć z podróbkami, Amazon uruchomia w Polsce programy Brand Registry i Project Zero.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Windykacja

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania