eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo pracy › Zaświadczenie o wykonanej pracy - wersja.2


2017-05-01 23:45 autor: konto usunięte

1 580 odsłon

Zaświadczenie o wykonanej pracy - wersja.2

Dzień dobry,

pracowałem na kontrakcie dla firmy niemieckiej. Teraz kiedy chcę uzupełnić kapitał początkowy w ZUS-ie muszę przedstawić świadectwo pracy wraz z miejscem płacenia składek społecznych przez pracodawcę. Pracodawca zagraniczny twierdzi, że nie ma dokumentów potwierdzających moje zatrudnienie ponieważ minęło 10 lat od czasu kiedy byłem "ponoć" zatrudniony w ich firmie.

Dokumenty potwierdzające moją pracę (zatrudnienie) u pracodawcy zagranicznego wysłałem e-mailem do firmy niemieckiej. Niestety, nie otrzymałem żadnej odpowiedzi (poza wcześniejszą odmowną). Jakie kroki prawne mogę podjąć przeciwko firmie niemieckiej? Z prawnikiem o jakiej specjalności powinienem się skontaktować?

Proszę o poradę prawną.
Pozdrawiam
R.W.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • pirat

    Dodano 2015-10-14 17:57 przez pirat

    Brak świadectwa pracy, a druk ZUS Rp-7

    Udałem się do archiwum, gdzie są moje dokumenty osobowe płacowe ze zlikwidowanego zakładu pracy, w  którym przepracowałem od 1990 r. do 31.12.2000 r.Złożyłem podanie o wystawienie zaświadczenia o okresie zatrudnienia i wysokości zarobków. Po paru dniach otrzymałem telefon z archiwum, że nie wystawią...

  • pikusia2

    Dodano 2012-11-10 18:04 przez pikusia2

    Kapitał początkowy

    Usiłuję ustalić swój kapitał początkowy. Pracowałam m.in. w firmie, która ma status podmiotu aktywnego, a od dawna nie istnieje. Nie ma więc żadnego archiwum w którym mogłabym uzyskać zaświadczenie o zarobkach. Co robić?

  • stanislaw007

    Dodano 2015-12-12 08:57 przez stanislaw007

    Jak i gdzie mogę dostać zaświadczenie pracy z przeciągu 1970-1990?

    Witam!Chciałbym uzyskać jakąć informację, gdzie i jak mogę uzyskać zaświadczenie wyżej wymienione.Prosiłbym o adres archiwum lub instytucji, gdzie mogę to odebrać?Z góry dziękuję.

  • fiacik

    Dodano 2014-08-13 01:53 przez fiacik

    Jak uzyskać dokument ZUS Rp-7 ze zlikwidowanego zakładu pracy?

    W 1988 roku pracowałam w Kominacie Budowlanym w Gdyni. Mam tylko dokument umowy o pracę na czas określony. Do obliczenia kapitału początkowego potrzebuję ZUS RP-7 lub kserokopie kartoteki zarobkowej. Gdzie mogę otrzymać te dokumenty?

  • Masza

    Dodano 2016-10-21 17:28 przez Masza

    Zlikwidowany zakład pracy a dokumentacja płacowa

    Dawny zakład pracy mojego męża został zlikwidowany i przejęty przez innego pracodawcę. W chwili obecnej mąż składa papiery o rentę. Dotarliśmy do księgowości, która jest w posiadaniu dokumentacji za lata, w których mąż tam pracował i wystawili nam druk RP-7. Wcześniej mąż występował też o ustalenie ...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Akta osobowe sprzed lat. Gdzie ich szukać?

    Akta osobowe sprzed lat. Gdzie ich szukać?

    Poszukiwanie dawnych akt osobowych to sytuacja, z którą musi zmierzyć się niemałe grono osób ubiegających się o emeryturę lub rentę. Dość często bowiem zdarza się, że zależy nam na dokumentach pracowniczych wystawionych przez firmę, ...

  • Zaświadczenie od pracodawcy na wniosek pracownika

    Zaświadczenie od pracodawcy na wniosek pracownika

    Obowiązki "kadrowe" pracodawcy nie ograniczają się do kompletowania dokumentacji bezpośrednio związanej z przebiegiem zatrudnienia. Czasami prawo obliguje go do udzielenia pomocy byłemu pracownikowi, a nawet jego rodzinie, w uzyskaniu ...

  • Jakie dokumenty do emerytury i skąd je wziąć po latach?

    Jakie dokumenty do emerytury i skąd je wziąć po latach?

    Złożenie wniosku o emeryturę oznacza konieczność zgromadzenia dokumentów potwierdzających zatrudnienie i to niejednokrotnie w okresach bardzo odległych czasowo. Brak takich dokumentów owocować może obniżeniem wysokości emerytury. W ...

  • Jak zredagować świadectwo pracy?

    Jak zredagować świadectwo pracy?

    Świadectwo pracy to bardzo ważny dla pracownika dokument wydawany przez pracodawcę po rozwiązaniu lub wygaśnięciu stosunku pracy. Dokument ten powinien zawierać informacje niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo pracy

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania