eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo cywilne › Reklamacji nie uwzględnia się - prawidłowy zapis?


2013-01-21 08:47 autor: Kaś

9 796 odsłon

Reklamacji nie uwzględnia się - prawidłowy zapis?

Jeśli przy kasie widnieje napis "Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się" lub "Towar przeceniony nie podlega reklamacji". Czy faktycznie klient nie ma wówczas prawa do reklamacji? 

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-01-21 11:58 autor odpowiedzi: Brykczyńscy i Partnerzy Adwokacka Spółka Partnerska

    Kupując nawet produkt używany lub przeceniony konsument ma prawodo  reklamacji.  Żaden  sprzedawca  nie  może  wyłączyć  ani  ograniczyć  w  drodze  umowy  uprawnień konsumenta. Tym bardziej nie można tego dokonać przez oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich niezgodnościach towaru zumową. W takiej sytuacji informacje o wyłączeniu odpowiedzialności nie pozbawiają prawa do reklamacji. Jeśli zakupiony towar jest wadliwy, konsument może złożyć reklamację, chyba że sprzedawca wyraźnie informował, iż powodem przeceny jest wadliwość produktu.

    Jakub Brykczyński tel. 606 101 482 || Anna Brykczyńska tel. 606 717 929

    Oceń odpowiedź 1 2

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • zodiak

    Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Witam,
    Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...

  • Mrówka

    Dodano 2013-03-03 18:22 przez Mrówka

    Odmowa reklamacji.

    Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse dochodzić swoich praw o...

  • Piotr_ZET

    Dodano 2013-01-14 14:34 przez Piotr_ZET

    Koszt zwrotu towaru

    Kto ponosi koszty zwrotu towaru, jeśli był on wadliwy? Nie muszę chyba dodawać, że sprzedawca zrzuca to na mnie...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-12 11:20 przez konto usunięte

    Reklamacja a oryginalne opakowanie

    Czy w przypadku reklamacji towaru, który jest niezgodny z umową, sprzedawca może nie przyjąć reklamowanego produktu ze względu na brak oryginalnego opakowania?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-01-23 12:06 przez konto usunięte

    Wymiana produktu czy zwrot pieniędzy?

    Czego mogę oczekiwać od sprzedawcy/producenta, jeśli zakupiony produkt okazał się wadliwy? Czy sprzedawca musi zwrócić pieniądze czy wymienić produkt na nowy?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo cywilne

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania