2013-01-28 15:27 autor: mm0112
14 382 odsłon
Dzień dobry. Likwiduję jednoosobową działalność gospodarczą. Musze sporządzić dla US spis z natury. W spisie zamierzam ująć posiadany sprzęt, który był niezbędny do wykonywania działalności usługowej. Czy w spisie muszę zawrzeć wartość tego sprzętu zgodną z kosztem zakupu czy wartość rynkową na dzień dzisiejszy? Dodam, że sprzęt ma 1,5 roku, stracił sporo na wartości, niektóre jego elementy są uszkodzone.
2013-02-04 17:51 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2017-01-24 17:36 przez arcman
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (architektura) i zastanawiam się nad jej zamknięciem. Jestem płatnikiem VAT. Jak wygląda sprawa ze sporządzeniem spisu z natury dla potrzeb podatku VAT? W jednym miejscu wyczytałem, że w spisie należy zamieścić tylko wszystkie środki trwałe i wyposażenie...
Dodano 2013-01-09 11:39 przez konto usunięte
Zamykam działalność gospodarczą. Sporządziłam remanent likwidacyjny oraz protokół przeterminowanych towarów.
Moje pytanie brzmi: Czy te towary z protokołu przeterminowanych towarów powinnam zaksięgować w KPiR. Jeśli tak to w której kolumnie? I co z podatkiem VAT, od tych towarów ponieważ wcześniej b...
Dodano 2013-04-08 08:30 przez konto usunięte
Czy jak zamykam działalność i zrobiłam remanent, to czy oprócz tej informacji do US gdzieś jeszcze to wpisuję?
Dodano 2014-01-17 10:29 przez Gabriela76
Od 1 kwietnia 2011 roku miałam zawieszoną działalność gospodarczą. Byłam płatnikiem podatku VAT. Minęły ponad dwa lata. Ostatnio otrzymałam z US zawiadomienie o wykreśleniu mnie z rejestru VAT. W dniu 16.01.2014 r. działalność została wykreślona z ewidencji działalności gospodarczej. Jakie mam teraz...
Dodano 2012-11-30 18:47 przez konto usunięte
Z dniem 31.12.2012 r chciałabym zamknąć działalność gospodarczą (w tej chwili jest zawieszona) jestem płatnikiem VAT. Moje pytania są takie:
1. Czy zamykając z dniem 31.12.2012 muszę powiadomić US, że chcę przeprowadzić remanent likwidacyjny?
2. Jak ująć materiały, które przed zawieszeniem działalno...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Kasa fiskalna w remanencie likwidacyjnym firmy
Przedsiębiorca, który likwiduje firmę, a był czynnym podatnikiem VAT, musi pamiętać o sporządzeniu spisu z natury na dzień likwidacji na potrzeby tego właśnie podatku. Wykazuje się w nim wszystkie te towary, od których odliczył VAT, a ...
Likwidacja firmy a VAT naliczony od środków trwałych
Jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia środka trwałego, który na dzień likwidacji działalności gospodarczej będzie znajdował się na stanie firmy, to ...
Likwidacja firmy i otwarcie nowej. A co ze starą?
Część przedsiębiorców próbując dostosować się do nowej rzeczywistości podatkowej usankcjonowanej Polskim Ładem podjęło decyzję o zmianie formy prowadzenia działalności gospodarczej. Jak wobec tego zamknąć dotychczasową firmę, tak ...
Likwidacja działalności gospodarczej krok po kroku
W poniższym dokumencie dowiesz się jak dokonać likwidacji działalności gospodarczej. Krok po kroku zapoznasz się z dokumentacją jaką będziesz musiał wypełnić i złożyć, by działalność została zlikwidowana zgodnie z obowiązującymi ...
2023-03-03 06:47
2023-03-02 12:31