eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Remanent przy likwidacji


2013-04-08 08:30 autor: konto usunięte

8 689 odsłon

Remanent przy likwidacji

Czy jak zamykam działalność i zrobiłam remanent, to czy oprócz tej informacji do US gdzieś jeszcze to wpisuję?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-04-08 08:36 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Jeżeli likwidacji działalności dokonuje czynny podatnik VAT wartość remanentu dla celów VAT ujmuje w deklaracji VAT-7 za ostatni okres prowadzenia działalności (poz. 43). Również KPiR zamyka się remanentem końcowym (tu już ujmuje się wartość towarów i materiałów netto które zostają na dzień likwidacji).


    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 2 2

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2012-12-16 19:48 przez konto usunięte

    Jak zamknąć działalność gospodarczą?

    Z dniem 31.12.2012 r chciałabym zamknąć działalność gospodarczą (w tej chwili jest zawieszona) jestem płatnikiem VAT. Moje pytania są takie:
    1. Czy zamykając z dniem 31.12.2012 muszę powiadomić US, że chcę przeprowadzić remanent likwidacyjny?
    2. Jak ująć materiały, które przed zawieszeniem działalno...

  • Szejker877

    Dodano 2013-07-12 13:45 przez Szejker877

    Zamykanie działalności gospodarczej. Co zrobić ze sprzętem?

    Witam serdecznie,
    W niedługim czasie planuję zamknięcie firmy, która od pewnego czasu jest zawieszona. Starałem się doczytać w internecie jak wygląda procedura zamykania działalności w przypadku vatowców. Nie mam już środków trwałych (samochód sprzedany). Pozostał mi tylko sprzęt elektroniczny, któr...

  • konto usunięte

    Dodano 2012-11-30 18:47 przez konto usunięte

    Zamkniecie działalności gospodarczej?

    Z dniem 31.12.2012 r chciałabym zamknąć działalność gospodarczą (w tej chwili jest zawieszona) jestem płatnikiem VAT. Moje pytania są takie:
    1. Czy zamykając z dniem 31.12.2012 muszę powiadomić US, że chcę przeprowadzić remanent likwidacyjny?
    2. Jak ująć materiały, które przed zawieszeniem działalno...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-03-22 15:16 przez konto usunięte

    Czy muszę robić inwentaryzację?

    Likwiduję działalność na ryczałcie, nie byłem vatowcem. Czy muszę robić na koniec inwentaryzację?

  • mm0112

    Dodano 2013-01-28 15:27 przez mm0112

    Spis z natury, likwidacja działalności, wycena wyposażenia

    Dzień dobry. Likwiduję jednoosobową działalność gospodarczą. Musze sporządzić dla US spis z natury. W spisie zamierzam ująć posiadany sprzęt, który był niezbędny do wykonywania działalności usługowej. Czy w spisie muszę zawrzeć wartość tego sprzętu zgodną z kosztem zakupu czy wartość rynkową na dzie...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Kasa fiskalna w remanencie likwidacyjnym firmy

    Kasa fiskalna w remanencie likwidacyjnym firmy

    Przedsiębiorca, który likwiduje firmę, a był czynnym podatnikiem VAT, musi pamiętać o sporządzeniu spisu z natury na dzień likwidacji na potrzeby tego właśnie podatku. Wykazuje się w nim wszystkie te towary, od których odliczył VAT, a ...

  • Likwidacja firmy i otwarcie nowej. A co ze starą?

    Likwidacja firmy i otwarcie nowej. A co ze starą?

    Część przedsiębiorców próbując dostosować się do nowej rzeczywistości podatkowej usankcjonowanej Polskim Ładem podjęło decyzję o zmianie formy prowadzenia działalności gospodarczej. Jak wobec tego zamknąć dotychczasową firmę, tak ...

  • Likwidacja działalności gospodarczej krok po kroku

    Likwidacja działalności gospodarczej krok po kroku

    W poniższym dokumencie dowiesz się jak dokonać likwidacji działalności gospodarczej. Krok po kroku zapoznasz się z dokumentacją jaką będziesz musiał wypełnić i złożyć, by działalność została zlikwidowana zgodnie z obowiązującymi ...

  • Zamknięcie roku podatkowego - o tym przedsiębiorca powinien pamiętać

    Zamknięcie roku podatkowego - o tym przedsiębiorca powinien pamiętać

    Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania