Bardzo proszę o wskazówkę, jak powinny wyglądać po kolei wpisy do księgi na zasadach ogólnych?
Otwieram usługi stolarskie meblowe, dostałam dotację i kupię maszyny i urządzenia za nią. Jak to powinno wyglądać przy zakładaniu KPiR? Wiem, że najpierw remanent początkowy, ale jak go wpisać? Potem chyba te maszyny i urzadzenia, które nie przekraczają wartości 3500 zł mogę wpisać w koszty w księdze? A co zrobić z droższymi?
Moze to banalne pytania, ale bardzo prosze o odpowiedz. Dziekuje
2016-04-25 08:49 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
marzka123j skomentował/a odpowiedź 2016-04-25 13:11
czyli maszyny takie amortyzuję ( prowadzę amortyzację) ale nie wpisuję tych odpisow do Ksiegi? czyli tych powyzej 3500zl w ogole nie wpisuje do ksiegi? tylko te ponizej tak? dziekuje
2016-04-26 10:21 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Dodano 2014-07-03 12:07 przez syta
Witam,
od czerwca 2014 prowadzę DG na zasadach ogólnych, jestem VAT-owcem. Na rozpoczęcie działalności otrzymałam dotację z programu 6.1.3 z urzędu pracy w wysokości 20000 zł brutto.
Za dotacje kupiłam towar do sklepu na 10000 i za 10 000 wyposażyłam sklep. Nie chcę ubiegać się o zwrot VAT, ale zupe...
Dodano 2013-10-15 16:23 przez dadzik
Dzień dobry,
otworzyłam DG z dotacji z PUP. Nie jestem VAT-owcem i rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałam zapytać, czy zakupy z dotacji powinnam wpisać w KUP? Gdzie wpisać wyposażenie, które nie przekracza 3500 zł netto, a gdzie uwzględnić wyposażenie poniżej 1500 zł? Czy nie będąc VAT-owcem m...
Dodano 2016-12-29 21:04 przez kowalska9
Na potrzeby działalności gospodarczej przekazałem prywatny zestaw komputerowy bez monitora. Dokonałem jednorazowej amortyzacji. Kilka dni później zakupiłem monitor ze środków z dotacji z PUP. Monitor kosztował 2500 zł netto, jestem VAT-owcem. Czy monitor ma być ulepszeniem zamortyzowanego zestawu i ...
Dodano 2013-05-22 09:22 przez Daniel
Witam,
Prowadzę działalność gospodarczą na zasadach ogólnych i jestem czynnym podatnikiem VAT. Sprowadzam towar z USA, w KPiR wpisuje go w 10 kolumnie netto. Jak to jest ze sprzedażą tego produktu? Wpisuję go do ewidencji sprzedaży a do KPiR wpisuję go do kolumny 7 brutto czy netto?
Dodano 2013-03-19 22:58 przez konto usunięte
Prowadzę działalność na KPiR od lutego na zasadach ogólnych. Składki ZUS odliczam sobie w zaliczce na podatek dochodowy.
Mam takie pytanie odnośnie Funduszu Pracy: Jak go ująć? Czy bezpośrednio w kosztach?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Zakup towarów handlowych na przełomie roku w księdze podatkowej
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
Likwidacja ewidencji wyposażenia: jak ująć zakup w księdze podatkowej?
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Ewidencja wyposażenia - od 2020 r. zlikwidowana
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
2023-03-03 06:47
2023-03-02 12:46