Witam,
Prowadzę działalność gospodarczą na zasadach ogólnych i jestem czynnym podatnikiem VAT. Sprowadzam towar z USA, w KPiR wpisuje go w 10 kolumnie netto. Jak to jest ze sprzedażą tego produktu? Wpisuję go do ewidencji sprzedaży a do KPiR wpisuję go do kolumny 7 brutto czy netto?
2013-05-22 09:58 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
Dodano 2014-07-03 12:07 przez syta
Witam,
od czerwca 2014 prowadzę DG na zasadach ogólnych, jestem VAT-owcem. Na rozpoczęcie działalności otrzymałam dotację z programu 6.1.3 z urzędu pracy w wysokości 20000 zł brutto.
Za dotacje kupiłam towar do sklepu na 10000 i za 10 000 wyposażyłam sklep. Nie chcę ubiegać się o zwrot VAT, ale zupe...
Dodano 2013-04-26 09:38 przez konto usunięte
Jestem vatowcem na KPiR. Jaki dokument wystawiam w przypadku sprzedaży towaru na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej działalności, która nie potrzebuje faktury?
Dodano 2013-03-19 22:58 przez konto usunięte
Prowadzę działalność na KPiR od lutego na zasadach ogólnych. Składki ZUS odliczam sobie w zaliczce na podatek dochodowy.
Mam takie pytanie odnośnie Funduszu Pracy: Jak go ująć? Czy bezpośrednio w kosztach?
Dodano 2013-07-07 11:41 przez Iwak
Witam,
W br otrzymałam dotację z PUP na rozpoczęcie działalności gospodarczej (skup złomu). Jak prawidłowo wpisać w PKPiR wydatki sfinansowane z PUP? Czy mogę zaliczyć bezpośrednio w koszty podatkowe jako wyposażenie powyżej 1500 zł? Użytkowanie będzie na pewno powyżej 1 roku.Zakupy:1) waga platform...
Dodano 2013-05-26 22:35 przez ANNADOBRZYNSKA
Witam,
Jak w tytule: posiadam działalność gospodarczą, gdzie jest sprzedaż za pomocą allegro itp.
1. W jaki sposób mam wydać klientowi dowód sprzedaży?2. Czy książka KPiR jest wystarczajaca do takiej działalności gospodarczej?3. Czy jak zakupię towar, który będę chciała sprzedać, to wystarczy ze spr...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Zakup towarów handlowych na przełomie roku w księdze podatkowej
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
Likwidacja ewidencji wyposażenia: jak ująć zakup w księdze podatkowej?
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Ewidencja wyposażenia - od 2020 r. zlikwidowana
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
2023-10-23 06:41
2023-10-06 10:16