eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo pracy › Brak świadectwa pracy, a druk ZUS Rp-7


2015-10-14 17:57 autor: pirat

15 867 odsłon

Brak świadectwa pracy, a druk ZUS Rp-7

Udałem się do archiwum, gdzie są moje dokumenty osobowe płacowe ze zlikwidowanego zakładu pracy, w  którym przepracowałem od 1990 r. do 31.12.2000 r.

Złożyłem podanie o wystawienie zaświadczenia o okresie zatrudnienia i wysokości zarobków. Po paru dniach otrzymałem telefon z archiwum, że nie wystawią mi zaświadczenia, bo nie mają u siebie mojego świadectwa pracy. Ja też takowego nie posiadam.

Czy archiwum nie może zebrać informacji z moich dokumentów płacowych (dokładny okres zatrudnienia podałem w podaniu) i na tej podstawie wystawić dokumenty            potrzebne do naliczenia kapitału początkowego?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-10-18 04:11 autor odpowiedzi: Piotr Górny - prawo pracy

    nie. nie może, bo archiwum zajmuje się przechowywaniem dokumentów a nie ich tworzeniem. trzeba samodzielnie okreśłić dochód z tamtych lat w oparciu o wszelkie dostęne dowody (np wpisy w legtymacji ubezpieczeniowej) i wpisać do wniosku do ZUS. ZUS odmówi zaliczania ich w braku Rp-7, wówczas trzeba odwoąć się do Sądu ubezpieczeń i wysokośc tych zarobków udowadniać za pomocą wszelkich dowodów

    radca prawny - specjalista prawa pracy

    Oceń odpowiedź 5 3

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • fiacik

    Dodano 2014-08-13 01:53 przez fiacik

    Jak uzyskać dokument ZUS Rp-7 ze zlikwidowanego zakładu pracy?

    W 1988 roku pracowałam w Kominacie Budowlanym w Gdyni. Mam tylko dokument umowy o pracę na czas określony. Do obliczenia kapitału początkowego potrzebuję ZUS RP-7 lub kserokopie kartoteki zarobkowej. Gdzie mogę otrzymać te dokumenty?

  • konto usunięte

    Dodano 2017-05-01 23:45 przez konto usunięte

    Zaświadczenie o wykonanej pracy - wersja.2

    Dzień dobry,pracowałem na kontrakcie dla firmy niemieckiej. Teraz kiedy chcę uzupełnić kapitał początkowy w ZUS-ie muszę przedstawić świadectwo pracy wraz z miejscem płacenia składek społecznych przez pracodawcę. Pracodawca zagraniczny twierdzi, że nie ma dokumentów potwierdzających moje zatrudnieni...

  • morin1949

    Dodano 2013-07-01 21:38 przez morin1949

    Uzyskanie dokumentu Rp-7, gdy firma już nie istnieje

    W okresie 1.09.75-31.09.76 odbywałem staż geodezyjny w OPGK Katowice. Firma obecnie nie istnieje, do kogo mam się zwrócić o wydanie dokumentu Rp-7?

  • pikusia2

    Dodano 2012-11-10 18:04 przez pikusia2

    Kapitał początkowy

    Usiłuję ustalić swój kapitał początkowy. Pracowałam m.in. w firmie, która ma status podmiotu aktywnego, a od dawna nie istnieje. Nie ma więc żadnego archiwum w którym mogłabym uzyskać zaświadczenie o zarobkach. Co robić?

  • AC1950

    Dodano 2012-07-18 19:48 przez AC1950

    Pracowałem w Zjednoczeniu Przedsiębiorstw Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kielcach, Al.IX Wi

    Czy mogę otrzymać z Archiwum zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu Rp-7 drogą elektroniczną . Pracowałem w Zjednoczeniu Przedsiębiorstw Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w okresie od 01.12.1976 do 30.09.1978. Jeśli nie, to w jaki sposób mogę otrzymać wniosek o takie zaświadczenie, który m...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Jakie dokumenty do emerytury i skąd je wziąć po latach?

    Jakie dokumenty do emerytury i skąd je wziąć po latach?

    Złożenie wniosku o emeryturę oznacza konieczność zgromadzenia dokumentów potwierdzających zatrudnienie i to niejednokrotnie w okresach bardzo odległych czasowo. Brak takich dokumentów owocować może obniżeniem wysokości emerytury. W ...

  • Akta osobowe sprzed lat. Gdzie ich szukać?

    Akta osobowe sprzed lat. Gdzie ich szukać?

    Poszukiwanie dawnych akt osobowych to sytuacja, z którą musi zmierzyć się niemałe grono osób ubiegających się o emeryturę lub rentę. Dość często bowiem zdarza się, że zależy nam na dokumentach pracowniczych wystawionych przez firmę, ...

  • Prawa byłego pracownika: dostęp do danych w ciągu 30 dni

    Prawa byłego pracownika: dostęp do danych w ciągu 30 dni

    Rozważmy następującą sytuację: ekspracownik zgłosił się do firmy, która zatrudniała go w przeszłości, z prośbą o udostępnienie dotyczącej go dokumentacji kadrowej. Pracownica działu kadr zapewniła go, że wgląd do akt będzie ...

  • Odszkodowanie dla pracownika za błędy w dokumentacji

    Odszkodowanie dla pracownika za błędy w dokumentacji

    Jeżeli pracownik wykaże, że w związku z działalnością pracodawcy - polegającą na wykonywaniu obowiązków wynikających z przepisów prawa ubezpieczeń społecznych - poniósł szkodę, to wówczas na pracodawcy spoczywa ciężar ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo pracy

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania