eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Wyższa cena towaru przy wydaniu.


2013-01-26 12:41 autor: klaudia

2 688 odsłon

Wyższa cena towaru przy wydaniu.

Jeśli sprzedawca przy towarze sugeruje określoną cenę, a idąc do kasy żąda ceny wyższej to w takim razie mam prawo do kupna tego towaru w cenie niższej (cenie przy towarze) ?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-01-28 15:41 autor odpowiedzi: Consuldimo.com

    Witam, wystawienie towaru z ceną uważa się za zaproszenie do zawarcia umowy. Jeżeli cena ta różni się od ceny w kasie konsumetn winien zwórcić uwagę na to sprzedawcy. Takie praktyki moga skutkować wprowadzeniem konsumenta w błąd.

    Jednakże obecny model konsumenta, to dobrze poinformowany, uważny i rozsądny.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • nerion

    Dodano 2016-03-31 09:38 przez nerion

    Ceny towarów z niższą i wyższą gramaturą

    Witam,załóżmy, że kawa o gramaturze 250 g kosztuje 5 zł, a kawa o gramaturze 500g kosztuje 12 zł. Czy jest to zgodne z przepisami, aby ta większa kawa była droższa niż dwa opakowania małej kawy?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-10-24 05:14 przez konto usunięte

    Odpowiedzialność sprzedawcy za używaną rzecz, firma - firma

    Witam,
    proszę o poradę w poniższej sprawie: 27.09.2013 zamykałem sklep i lokal, który użytkowałem wynajęła inna firma. Właścicielka firmy zaproponowała mi że odkupi ode mnie kaseton reklamowy znajdujący się na zewnątrz budynku (kaseton używany 18 miesięcy). Po negocjacji dogadaliśmy się co do ceny 8...

  • igmax

    Dodano 2013-01-17 12:30 przez igmax

    Jak dotrzeć do nieuczciwej firmy?

    Telefonicznie pani zaproponowała biznes plan na bezzwrotną dotację z EFS na rozwój firmy wraz z płytą. Poinformowała mnie, że gdybym miała pytania, to mogę dzwonić na podane nr, ona we wszystkim pomoże, i że mogę to również zwrócić w ciągu 14 dni. Teraz okazuje się, że te dokumenty są nic nie warte....

  • Kaś

    Dodano 2013-01-21 08:47 przez Kaś

    Reklamacji nie uwzględnia się - prawidłowy zapis?

    Jeśli przy kasie widnieje napis "Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się" lub "Towar przeceniony nie podlega reklamacji". Czy faktycznie klient nie ma wówczas prawa do reklamacji? 

  • Piotr_ZET

    Dodano 2013-01-14 14:34 przez Piotr_ZET

    Koszt zwrotu towaru

    Kto ponosi koszty zwrotu towaru, jeśli był on wadliwy? Nie muszę chyba dodawać, że sprzedawca zrzuca to na mnie...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Trafić z ceną

    Trafić z ceną

    Czy poziomy sprzedaży dla różnych poziomów cen są przewidywalne? Czy szefowie sprzedaży i marketingu skazani są na zgadywanie, czy też mogą skutecznie wspomagać decyzje cenowe i z rozsądnym przybliżeniem przewidywać ich skutki dla ...

  • Cena. Musi być czytelna i jednoznaczna. Jaka jeszcze?

    Cena. Musi być czytelna i jednoznaczna. Jaka jeszcze?

    Jeśli przyglądasz się etykiecie cenowej i nie widzisz na niej informacji o cenie jednostkowej, to znaczy, że sprzedający nie bardzo dba o przestrzeganie przepisów. UOKiK przypomina, jak powinna prezentować się cena produktu.

  • Nowa ustawa konsumencka po 10 miesiącach obowiązywania

    Nowa ustawa konsumencka po 10 miesiącach obowiązywania

    Ponad 10 miesięcy obowiązywania nowej ustawy o prawach konsumenta nie wystarczyło, aby polskie sklepy internetowe przyzwyczaiły się do konieczności stosowania zmienionych przepisów. Okazuje się bowiem, że niemal 3/4 z nich ciągle popełnia ...

  • Nowa ustawa konsumencka: prawa i obowiązki obu stron

    Nowa ustawa konsumencka: prawa i obowiązki obu stron

    Choć na obowiązującą od końca zeszłego roku ustawę o prawach konsumenta trzeba było czekać, to jak mówi stare porzekadło – „lepiej późno niż wcale”, bo nowe regulacje to przede wszystkim uporządkowanie i uproszczenie praw ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania