Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Wioleta Pawelec
Robert_Majkowski
Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy
Jak zostać ekspertem?
2013-02-04 08:13
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Wydatki na remont wynajmowanego lokalu oczywiście mogą być zaliczone w ciężar kosztów uzyskania przychodu. Nie ma tutaj ustawowego ich limitu, a co za tym idzie, mogą "wyzerować" podatek. Złożyć z tego tytułu trzeba będzie jednak PIT-36 a nie PIT-37. [ pokaż całą odpowiedź ]
kategoria: Pozostałe: Podatki
2013-02-04 08:12
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Zgłoszenia jako takiego do US nie dokonujemy, jeżeli stan określony w PIT-39 po tych 2 latach nie uległ zmianie. Niemniej musi się Pan stać właścicielem tej nieruchomości.
Oczywiście fiskus kontrolnie może sprawdzić, czy dane zawarte w PIT-39 są zgodne z prawdą (a więc czy faktycznie przekazano pien...
[ pokaż całą odpowiedź ]
2013-02-04 08:06
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Rozumiem, że te prace remontowe są wykonywane na nieruchomości w Belgii na rzecz belgijskiego przedsiębiorcy . Miejscem ich opodatkowania jest w takim przypadku Belgia, zaś podatek VAT winien rozliczyć nabywca. Niejmniej wartość takich usług wykazuje się w deklaracji VAT-7. [ pokaż całą odpowiedź ]
kategoria: Budownictwo
2013-02-03 19:58 bogdan
Prędzej czy póżniej i tak zostaniesz vatowcem, to tylko kwestia czasu. Zostań więc od razu, a unikniesz problemów zwiazanych z przegapieniem momentu, w którym powinieneś to zgłosić w urzędzie skarbowym. Jeżeli chodzi o formę opodatkowania to wybierz ryczałt 5,5%. A tak wogóle to pomyliłeś dwie rzec... [ pokaż całą odpowiedź ]
kategoria: PIT
2013-02-03 17:31 Strann
jaka to kwota? [ pokaż całą odpowiedź ]
kategoria: Rozliczenia roczne
2013-02-03 17:25 historyksztuki
Dziękuję serdecznie za odpowiedź! [ pokaż całą odpowiedź ]
kategoria: Rozliczenia roczne
2013-02-03 16:58 konto usunięte
Jeżeli nie mialaś innych dochodów tylko umowę o dzieło - do zwrotu będziesz miała kwotę wolną od podatku w wysokości 556,02 zł [ pokaż całą odpowiedź ]
2013-02-03 16:35 konto usunięte
Musisz posiadać dokumenty udowadniające poniesienie kosztu (kosztem niekoniecznie będzie paliwo). [ pokaż całą odpowiedź ]
kategoria: Księgowość / Finanse
2013-02-03 12:41 konto usunięte
Tak. Nie ma różnicy kosztowej ani podatkowej między telefonem na abonament a na doładowania.
Ważnym jest tylko aby doładowywany telefon był zakupiony na firmę i był wykorzystywany do prowadzenia działalności gospodarczej.
[ pokaż całą odpowiedź ]
2013-02-02 17:10 konto usunięte
Zależy jaki to jest leasing.
Jeśli finansowy, to całysamochód jest Twój od początku (tak jakbyś go kupił na kredyt).
Natomiast jeśli operacyjny, to faktycznie kosztem jest rata leasingowa.
Pierwsza wpłata jest pierwszą ratą leasingową. Każda rata idzie jednorazowo w koszty.
[ pokaż całą odpowiedź ]
25 punktów
aktywność: 2
aktywność: 1.5
aktywność: 1