eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPracaWynagrodzenia i inne świadczenia › Brak wypłaty wynagrodzenia i odprawy


2015-06-14 21:13 autor: kama2002

3 612 odsłon

Brak wypłaty wynagrodzenia i odprawy

Witam,

zostałam zwolniona za 3-miesięcznym wypowiedzeniem, które zakończyło się w maju. Pracodawca nie wypłacił mi zaległej pensji za maj oraz należnej mi dwumiesięcznej odprawy i nie zamierza tego zrobić (tak mnie poinformował w rozmowie telefonicznej - podając powód - brak środków).

W ciągu najbliższych dni ma się odbyć rozprawa, na której być może sąd ogłosi upadłość firmy. Moje pytanie jest następujące: czy mam czekać na rezultat rozprawy, czy jeszcze wcześniej złożyć do sądu pracy pozew o wypłatę zaległej pensji i odprawy?

Czy w razie złożenia pozwu i późniejszego ogłoszenia upadłości, mój wniosek nie zaszkodzi w wypłacie moich należności przez syndyka? W jakiej sytuacji można zwrócić się do FGŚP o wypłatę zaległych należności wobec pracownika?

Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź, dziękuję i pozdrawiam.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • SZATAN

    Dodano 2014-02-08 11:00 przez SZATAN

    Zaległe wynagrodzenie, likwidacja stanowiska pracy a odprawa

    1. Jak odzyskać pieniądze za listopad i grudzień 2013 r., których pracodawca nie zapłacił mi za pracę?
    2. Czy jeżeli dostałam wypowiedzenie z powodu likwidacji stanowiska w zakładzie będącym w stanie upadłości należy mi się odprawa?
    Umowa o pracę była na czas nieokreślony, przepracowałem tam rok, je...

  • karolcia11591

    Dodano 2015-03-14 19:13 przez karolcia11591

    Jak odzyskać zaległe wynagrodzenie po likwidacji firmy?

    Witam,od stycznia 2015 roku nie dostałem wypłaty wynagrodzenia i diet za pracę. Firma podobno ogłosiła upadłość, ale po sprawdzeniu okazało się, że nie jest w stanie likwidacji. Kierowcy, którzy przeszli do innej firmy założonej przez tych samych właścicieli zaległości spłacili a nam wysłali wypowie...

  • agatkaszulc3

    Dodano 2017-08-01 13:19 przez agatkaszulc3

    Jak odzyskać pieniądze za urlop od pracodawcy, jeśli podpisałam listę płac, a nie mam pieniędzy?

    Witam,pracowałam w barze z obiadami domowymi na 1/4 etatu. 4 tygodnie temu zwolniłam się, ale pracodawca nie wypłacił mi za urlop. Podsunął mi listę płac mówiąc, że to za czerwiec. Tak mnie zakręciła, że podpisałam, ale po czasie zrozumiałam, że chyba mnie oszukali. Powiedziała, że w sierpniu mi wyp...

  • rosiczka2

    Dodano 2017-07-28 14:40 przez rosiczka2

    Zakład sprzedany - zaległe pobory niewypłacone

    Witam,brat pracował w firmie PKS S.A., która ogłosiła upadłość, miała ogromne zobowiązania wg ZUS, US, zaległy podatek od nieruchomości i niewypłacone pracownikom pobory za pracę, a także wkłady z kasy zapomogowo-poz. pracowników, które to wcześniej zostały przeksięgowane na spłatę zaległych zobowią...

  • rosiczka2

    Dodano 2017-04-18 12:19 przez rosiczka2

    Niewypłacone pobory - firma ogłosiła upadłość

    Witam,pracowałem jako kierowca autobusu, a wcześniej jako kierowca samochodu ciężarowego z naczepą. Przeszedłem na wcześniejszą emeryturę gdyż miałem zaliczone lata pracy - pracowałem w szczególnych warunkach. Firma ogłosiła upadłość, syndyk sprzedał wszelki tabor, nieruchomości zapłacił ZUS, podatk...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Ogłoszenie upadłości przez firmę a jej polisa ubezpieczeniowa

    Ogłoszenie upadłości przez firmę a jej polisa ubezpieczeniowa

    W momencie ogłoszenia upadłości przez firmę, kwestia jej polisy ubezpieczeniowej staje się poważnym problemem. Upadłość często powoduje zaprzestanie opłacania składek, co oczywiście prowadzi do zamknięcia polisy. Nawet jednak w ...

  • Upadłość pracodawcy. Co może pracownik?

    Upadłość pracodawcy. Co może pracownik?

    W przypadku ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy, pracownicy stają się jego wierzycielami. Są zaspokajani w pierwszej kolejności z masy upadłości, szczególnie w zakresie zaległych pensji. Nie muszą zgłaszać swoich roszczeń syndykowi ...

  • Obowiązki pracodawcy, który zatrudnia minimum 20 pracowników

    Obowiązki pracodawcy, który zatrudnia minimum 20 pracowników

    Pracodawca zatrudniający 20 pracowników lub więcej, jest zobowiązany do wdrożenia konkretnych mechanizmów w swoim zakładzie pracy. W tym tekście omawiamy te rozwiązania i przedstawiamy najważniejsze informacje na ich temat.

  • Zwolnienia grupowe w dobie pandemii: kiedy wypłacić odprawy?

    Zwolnienia grupowe w dobie pandemii: kiedy wypłacić odprawy?

    Wydarzenia ostatniego czasu prowadzą do licznych trudności w sferze pracowniczej oraz biznesowo–gospodarczej. To czas poszukiwania rozwiązań pozwalających przetrwać problemy gospodarcze wywołane pandemią. Jednym ze sposobów zmniejszenia ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Wynagrodzenia i inne świadczenia

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania