Witam,
kupiłem samochód powypadkowy ze Szwajcarii jako firma, kupiłem go rownież od firmy.
Mam pytanie jak w tej sprawie wygląda VAT? Czy muszę go opłacić od całej kwoty czy tylko od zysku uzyskanego podczas sprzedaży?
Bardzo proszę o odpowiedź.
2017-02-06 06:52 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2015-04-24 14:03 przez haryx
Witam,mam pytanie odnośnie działalności w Szwajcarii, a mianowicie chodzi mi o to czy otwierając firmę w Szwajcarii i kupując towar np. z Polski (jak rozumiem ze stawka 0% VAT), mogę go dalej odsprzedać np. na Ebay w Niemczech lub Francji ze stawką obowiązującą w Szwajcarii, tj. 8% VAT?
Dodano 2017-03-18 22:49 przez prezcar
Witam, prowadzę działalność gospodarczą, jestem płatnikiem VAT. Kupiłem auto ze Szwajcarii od firmy za ok 16000 tyś zł, która jest zarejestrowana w Szwajcarii i ona wystawia mi fakturę (na moją firmę), auto będzie jechało na lawecie i jak wyczytałem na granicy niemieckiej mam zapłacić VAT (bo tam je...
Dodano 2017-01-23 15:42 przez my_kel
Założenia 1/ Firma zarejestrowana jest w Polsce 2/ Firma sprzedaje usługi w walucie Euro na cały świat - 100E (kurs z dnia płatności 400 zł)Pytania:1/ Jak rozliczać VAT dla nabywcy w Polce? Odp: Wystawiamy fakturę w złotówkach w kwocie brutto (325,2netto 74.8VAT = 400brutto). VAT rozlicza nabywca.2/...
Dodano 2017-01-23 13:28 przez loogin72
Witam, mam mały problem. Chcę kupić samochód w Polsce i eksportować go do kraju poza UE. Pytanie moje to czy muszę płacić VAT w Polsce? Czy mogę dostać fakturę VAT 0% i wtedy zapłacić w Islandii, czy muszę zapłacić cenę brutto?Z tego co wiem, to przy eksporcie poza UE nie płacę VAT-u w Polsce, ale j...
Dodano 2017-01-20 20:07 przez Ann1012
Witam,prowadzę komis samochodowy, w 2014 roku kupiłem samochód osobowy i ciężarowy do dalszej odsprzedaży. Teraz chciałbym przenieść te samochody na środki trwałe firmy i je użytkować. Jak powinienem przeprowadzić taką transakcje, aby była ona prawidłowa? Czy muszę informować US o zmianie przeznacze...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Wymiana opon to nie ich sprzedaż - może być zwolniona z VAT
Jeżeli podatnik będzie wykonywał w ramach prowadzonej działalności gospodarczej wyłącznie czynności w zakresie w zakresie wymiany opon (w tym na zakupione przez niego), może korzystać ze zwolnienia z podatku VAT - uznał Dyrektor Krajowej ...
Budujesz domy na sprzedaż? Zapłacisz podatek VAT
Podatniczka, która w 2006 r. nabyła grunt, na którym obecnie buduje cztery domy mieszkalne, każdy z dwoma mieszkaniami, z których to sześć mieszkań ma zostać sprzedane – prowadzi działalność gospodarczą w myśl ustawy o podatku VAT ...
Jak rozliczyć w PIT i VAT odnalezione faktury kosztowe
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...