eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo pracy › Procedura przejścia na nowego pracodawcę art. 23.1 kp


2013-06-27 14:29 autor: ramona

4 337 odsłon

Procedura przejścia na nowego pracodawcę art. 23.1 kp

Moi drodzy,

Bardzo proszę was o pomoc. Jestem kadrową w przedsiębiorstwie, które od kilku lat jest w stanie upadłości likwidacyjnej - zarządza ją syndyk. Właśnie odbył się przetarg16 czerwca i firma została sprzedana!

Dostałam od szefowej polecenie przeprowadzenia tzw. przejścia na nowego pracodawcę z art. 23.1 kp. Moje pytanie brzmi (bo oni nic nie wiedzą), z jaką datą mam napisać tzw. oświadczenia dla pracowników, kiedy następuję tzw. przejęcie firmy przez nabywcę z datą rozstrzygnięcia przetargu - z datą sporządzenia umowy sprzedaży (aktu notarialnego)?

Czy może jeszcze jakaś inna uzgodniona data. Jak wygląda i jak długo trwa ta cała procedura? I kiedy, ja jako kadrowa, mam dać oświadczenia pracownikom?  Rozumiem, że to syndyk oświadczeniem informuje pracowników, że z dniem takim to a takim nastąpiło przejęcie przez firmę taką to a taką? A co z umowami zlecenie - wypowiada się je i nawiązuje ponownie z nowym pracodawcą?

Będę ogromnie wdzięczna za kontakt jakiegoś prawnika.

Mój email: kiniaramoneska@interia.pl

Pozdrawiam

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • misiek78

    Dodano 2016-05-23 12:28 przez misiek78

    Syndyk nie wypłaca wynagrodzenia osobie zatrudnionej

    W dniu 10 kwietnia firma, w której pracuję dostała postanowienie sądu o upadłości likwidacyjnej. Został przydzielony Syndyk Masy Upadłości. Dostałem wypowiedzenie umowy, które kończy się 31 maja.Od syndyka dowiedziałem się, że wynagrodzenie za okres od 10-31 kwietnia wypłaca on. Za maj również. Wyna...

  • aga.n

    Dodano 2015-12-03 22:49 przez aga.n

    Przejęcie zakładu pracy i obowiązki z tym związane

    Firma przejmuje inną firmę (art. 23 kp) od 01.01.2016 i działalność będzie prowadziła w dwóch lokalizacjach. Część pracowników firmy przejmowanej będzie nadal pracowało w starej lokalizacji, część pracowników przeniesie się do siedziby nowej firmy. Firma po połączeniu planuje również zmianę nazwy.
    ...

  • nowykadrowy

    Dodano 2015-05-06 10:17 przez nowykadrowy

    Wydawanie Rp-7 gdy firma ogłosiła upadłość i przejmuje ją inna firma

    Witam, pracowałem w firmie przez prawie 30 lat. Teraz firma upadła (syndyk sprzedała ją innej firmie, która zwolniła pracowników). Dostałem wypowiedzenie. W trakcie trwania wypowiedzenia zwróciłem się wraz z innymi pracownikami o wydanie druku Rp-7. Panie w kadrach odpowiedziały nam, że syndyk poinf...

  • ali85

    Dodano 2014-01-30 14:05 przez ali85

    Zaległe wynagrodzenie a upadłość. Co należy się pracownikom?

    Witam,
    mój pracodawca nie wypłacił pracownikom wypłaty za listopad i grudzień. Firma jest w zgłoszona do upadłości. Czy mamy możliwość odzyskania swoich pieniędzy? Co mamy zrobić i ile to możne potrwać? Nowa firma już przejęła pracowników i sklepy 10 stycznia 2014 roku. A co to znaczy, że firma w up...

  • Polka

    Dodano 2020-01-05 15:45 przez Polka

    Należności pracownicze po likwidacji zakładu pracy

    Witam,mój zakład pracy ogłosił upadłość w 2018 r. Pracowałam w nim 10 lat na umowę o pracę na czas nieokreślony. Na dzień rozwiązania stosunku pracy z przyczyn nie dotyczących pracowników otrzymałam na konto wpływ dziwnie małej kwoty wynagrodzenia. Wystąpiłam więc o sprostowanie świadectwa pracy i o...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Ogłoszenie upadłości przez firmę a jej polisa ubezpieczeniowa

    Ogłoszenie upadłości przez firmę a jej polisa ubezpieczeniowa

    W momencie ogłoszenia upadłości przez firmę, kwestia jej polisy ubezpieczeniowej staje się poważnym problemem. Upadłość często powoduje zaprzestanie opłacania składek, co oczywiście prowadzi do zamknięcia polisy. Nawet jednak w ...

  • Upadłość pracodawcy. Co może pracownik?

    Upadłość pracodawcy. Co może pracownik?

    W przypadku ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy, pracownicy stają się jego wierzycielami. Są zaspokajani w pierwszej kolejności z masy upadłości, szczególnie w zakresie zaległych pensji. Nie muszą zgłaszać swoich roszczeń syndykowi ...

  • Rozwiązanie umowy o pracę: upadłość lub likwidacja firmy

    Rozwiązanie umowy o pracę: upadłość lub likwidacja firmy

    Sam fakt ogłoszenia upadłości czy likwidacji nie powoduje rozwiązania stosunku pracy. Jeśli więc przedsiębiorstwo znalazło się w stanie upadłości lub likwidacji, pracodawca jest zobowiązany do zastosowania szczególnego trybu ...

  • Upadłość firmy a rozwiązanie umowy o pracę

    Upadłość firmy a rozwiązanie umowy o pracę

    Jeśli firma znalazła się w stanie upadłości, pracodawca musi zadbać o zgodne z prawem zakończenie stosunków pracy z zatrudnionymi. Niedopilnowanie określonych przepisami procedur grozi procesami sądowymi i koniecznością wypłacenia ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo pracy

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania