eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Nieistniejąca umowa na neo tv


2012-06-30 10:09 autor: konto usunięte

1 984 odsłon

Nieistniejąca umowa na neo tv

Witam

Proszę o pomoc - informacje w kwestii umowy na usługę neo tv.

Moja sytuacja jest następująca:

W styczniu 2011 r. podpisałem umowę z TP na neo tv, wariant neo 6 Mb (umowa zawierana zdalnie, przez kuriera), po kilku dniach od zawarcia tejże umowy dostałem telefon, iż na moim łączu brak warunków technicznych do świadczenia usługi o takich parametrach. Pani poinformowała mnie, że możliwa prędkość to 2 Mb tv. Zgodziłem się na to. Lecz umowa na nową usługę nie została wysłana przez TP do mnie w celu podpisania. A z informacji od TP wiem, że gdy nie ma warunków technicznych, to stara umowa (na brak warunków tech.) nie wchodzi w życie i wymagane jest podpisanie nowej umowy.

Od wspomnianego stycznia TP świadczy mi usługę neo 2 Mb tv na umowę, która nie istnieje (nic nie podpisywałem nowego). Odkryłem to w zeszłym miesiącu, chcąc zobaczyć kiedy kończy mi się umowa na omawiany wyżej pakiet.

Po długich telefonicznych bojach z infolinią TP, w końcu doprosiłem się kopi umów na usługi jakie mi świadczą (tel neo 2 Mb tv). Jak się okazało po przysłaniu tychże kopii. W ich systemie nie istnieje kopia dokumentu na usługę jaką mi świadczą (neo 2 Mb tv). W swojej bezczelności przysłali mi umowę do podpisania na te usługi z datą styczeń 2011 z prośbą o podpisanie i odesłanie kopi.

Tu pojawia się moje pytanie, czy mam obowiązek podpisać te umowę, która miała trwać od stycznia 2011 do stycznia 2013?? Chciałbym teraz zrezygnować z ich usług i wziąć coś innego, czy w wyniku zaistniałej sytuacji mogę nie podpisywać tej umowy i odstąpić od ich usług bez konsekwencji za zerwanie umowy?

Przepraszam za zbyt długawe opisanie tematu, lecz chciałem jak najlepiej określić moją sytuację.

Proszę o informacje jak mogę dalej postąpić. Dziękuje.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2012-06-30 19:40 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Witam, co do zasady w przypadku zawierania umowy na odleglość konsumentowi przysługują 10 dni na odstąpienie od umowy. Zwracam uwagę, że umowa nie musi być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Z tego co rozumiem TP świadczyło usługę a Pan do teraz za nia płacił, co oznacza że właściwie umowa była wykonywana. Jaki okres wypowiedzenia przysługuje nadesłana umowa? Czy sprawdzał Pan również regulamin TP?   Art. 4. Ustawy o ochronie konsumentow stanowi:


    Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia od umowy,
    bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie rozpoczyna się. W takim wypadku
    konsument może odstąpić od umowy w terminie dziesięciu dni od uzyskania
    informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie może jednak z tego powodu odstąpić
    od umowy po upływie trzech miesięcy od jej wykonania.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania