eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Zapłata kartą, a zwrot pieniędzy


2015-02-18 12:47 autor: teresa53

19 777 odsłon

Zapłata kartą, a zwrot pieniędzy

Witam,

mam takie pytanie, mianowicie - jeśli dokonałam w sklepie płatności kartą, a okazało się że nie jest to towar o który mi chodziło (nie ten "rozmiar"), czy ekspedientka może mi zwrócić pieniądze (nie chcę wymiany na inny towar)?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-02-19 11:03 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Witaj, wiele zależy od wewnętrznej polityki danego sklepu. H&M na przykład już przy zakupach informuje, że w razie zwrotu, pieniądze nie są zwracane "do ręki" tylko na kartę sklepu (co znaczy, że można je wykorzystać na inne zakupy u tej firmy). Generalnie, sprawdź regulamin tego sklepu, bo może mają na przykład jakieś klauzule niedozwolone. Swoją drogą, ostatnio bardzo wiele e-sklepów je ma, bo nie dostosowali ich do najnowszych zmian w ustawie. Mogliby sobie zrobić jakiś audyt regulaminu, bo to już przesada, a w sieci jest ich mnóstwo. Więc polecam zapoznać się z regulaminem i ostrożnie wybierać sklepy. Pozdrawiam, Janusz.

    teresa53 skomentował/a odpowiedź 2015-02-19 11:21

    Witam. Dziekuję za odpowiedź. Właśnie przed chwilą rozmawiałam ze znajomą która również ma podobny problem. Tylko w jej przypadku chodzi u używki (konkretnie papierosy). Zakupiła papierosy, które jak się okazało nie były tymi które miała kupić. Była to ta sama nazwa, tylko były tzw."100" (cienkie). Znajoma zapłaciła kartą, i tuż po wyjściu ze sklepu zoriętowała się że to nie te papierosy, które miała kupić. Więc od razu wróciła dosklepu z zamiarem oddania (tych "prawidowych" nie było). Ekspedientka powiedziała jej, że to nie możliwe ponieważ transakcja była wykonana kartą, i miała by brak w kasie (z tego co się oriętuję taką transakcję można wykonać poprzez zwrócenie gotówki na konto), oraz że po odejściu od kasy reklamacji nie uznaje się (tylko że reklamacje taki dotyczą gotówki). I pytanie w imieniu znajomej - czy można zwrócić papierosy i otrzymać zwrot pieniedzy na konto, czy w przypadku tego typu używek nie jest to możliwe (używka- a jednak towar). Jest to sklep monoplowy całodobo

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-02-19 11:20 autor odpowiedzi: teresa53

    Witam. Dziekuję za odpowiedź. Właśnie przed chwilą rozmawiałam ze znajomą która również ma podobny problem. Tylko w jej przypadku chodzi u używki (konkretnie papierosy). Zakupiła papierosy, które jak się okazało nie były tymi które miała kupić. Była to ta sama nazwa, tylko były tzw."100" (cienkie). Znajoma zapłaciła kartą, i tuż po wyjściu ze sklepu zoriętowała się że to nie te papierosy, które miała kupić. Więc od razu wróciła dosklepu z zamiarem oddania (tych "prawidowych" nie było). Ekspedientka powiedziała jej, że to nie możliwe ponieważ transakcja była wykonana kartą, i miała by brak w kasie (z tego co się oriętuję taką transakcję można wykonać poprzez zwrócenie gotówki na konto), oraz że po odejściu od kasy reklamacji nie uznaje się (tylko że reklamacje taki dotyczą gotówki). I pytanie w imieniu znajomej - czy można zwrócić papierosy i otrzymać zwrot pieniedzy na konto, czy w przypadku tego typu używek nie jest to możliwe (używka- a jednak towar). Jest to sklep monoplowy całodobowy.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • magd-huko

    Dodano 2019-10-14 10:29 przez magd-huko

    Zwrot towaru - sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy

    Dzień dobry,kupiłam poprzez allegro cześć do samochodu, która jak zapewniał sprzedawca jest sprawna. Po jej otrzymaniu okazało się że jednak jest nie sprawna. Poinformowała o tym sprzedającego, który zgodził się na zwrot. Paczkę wysłałam firma kurierska. Tydzień po dostarczeniu paczki zadzwoniłam do...

  • jarek1973-g

    Dodano 2015-01-09 19:34 przez jarek1973-g

    Zwrot towaru i odmowa. Jakie mam prawa?

    Witam,
    zakupiłem towar. Myślałem, że w hurtowni elektrycznej, jak było na witrynie sklepu. Okazało się, że w przedsiębiorstwie handlowo-usługowym, jak jest na fakturze. Do owej hurtowni trafiłem od razu po podpisaniu umowy w ENEA i otrzymaniu warunków, jakie mają być spełnione pokazując sprzedawcy s...

  • ela8090

    Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090

    Zakup dla firm a prawo do reklamacji

    Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-06-18 00:38 przez konto usunięte

    Kolejna reklamacja tego samego produktu kupionego przez internet

    Witam,
    kupiłam lampkę (na akumulator) nocną dla dziecka. Po pół roku zepsuła się, reklamacja została przyjęta. Po zwrocie reklamowana lampka po jednym użyciu przestała działać.
    Czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy lub wymiany lampki na model na baterie nie na akumulator? Nie minął jeszcze rok od za...

  • konto usunięte

    Dodano 2016-07-21 10:32 przez konto usunięte

    Odstąpienie od umowy, zwrot towaru. Firma nie chce mi oddać pieniędzy dopóki nie oddam korekty

    Witam,kupiłam na allegro rzecz dla dziecka, okazało się produktem z Chin i bałam się, że zaraz się rozleci. Zreszta na takie wyglądało. Wysłałam odstąpienie od umowy wraz z kopią faktury, ponieważ o takową poprosiłam wraz z rzeczą, którą kupiłam. Wcześniej wysłałam mailem do tej firmy odstąpienie od...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • 10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne

    10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne

    Z okazji świąt Bożego Narodzenia chętnie obdarowujemy swoich bliskich i przyjaciół prezentami. Na ich zakup zostało już niewiele czasu, dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 10 porad dla wszystkich pomocników Świętego ...

  • 7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i ...

  • Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena

    Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena

    24 listopada przypada tegoroczny Black Friday. Jednak już teraz sklepy proponują różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach Black Weeks. Z tej okazji UOKiK przypomina, w jaki sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być prezentowana ...

  • Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania